ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε Υamaha Xenter 150

οδηγούμε-υamaha-xenter-150-83597

Μέχρι σήμερα, η αγορά των μοσχοπουλημένων scooter 125-150 κ.εκ. με μεγάλους τροχούς 16” ήταν υπόθεση λίγων. Οι μεγάλοι τροχοί περνάνε πολύ πιο άνετα πάνω από τις οδικές κακοτεχνίες, οι υγρόψυκτοι κινητήρες δεν κουράζονται στις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσονται μέσα στην κίνηση και το επίπεδο πάτωμα εξυπηρετεί την καθημερινότητα σε μεγάλο βαθμό.

Η Yamaha με το Xenter μπήκε στο παιχνίδι, πλην όμως με το κάτι παραπάνω από τον αναταγωνισμό και συνοδεύεται από ένα top case στον στάνταρ εξοπλισμό.

Ένας νέος τετράχρονος, μονοκύλινδρος κινητήρας με υγρόψυξη, έναν εκκεντροφόρο και 4 βαλβίδες, και τροφοδοσία με ηλεκτρονικό ψεκασμό και 155 κυβικά κινεί το Xenter. Ο κινητήρας είναι ολοκαίνουριος, υγρόψυκτος, τετράχρονος, με έναν κύλινδρο και 4βάλβιδη κεφαλή, με έναν εκκεντροφόρο. Η μετάδοση είναι… αυτόματη φυσικά, διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT).

Στον κινητήρα του Yamaha Xenter έχουν ενσωματωθεί εξελιγμένες τεχνολογίες: πιστόνι ελαφρού κράματος αλουμινίου, κύλινδρος με κεραμική επίστρωση και αντικραδασμικός άξονας, ενώ το ψυγείο του βρίσκεται στο δεξί πλάι. H απόδοσή του φτάνει τους 15,5 ίππους στις 7.500 σ.α.λ και χαρακτηρίζεται σαν από τις κορυφαίες της κατηγορίας.

Η διάταξη της πίσω ανάρτησης αποτελεί έκπληξη, αφού το αμορτισέρ είναι ένα, κεντρικά τοποθετημένο υπό κλίση και φιλοξενείται κάτω και σχεδόν ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, όπως έκαναν στη δεκαετία του ’70 και του ’80 οι μοτοσυκλέτες της Yamaha.

Το σύστημα oπίσθιας ανάρτησης ονομαζόταν στο παρελθόν cantilever, αλλά η Yamaha το καθιέρωσε ως monocross. Mε αυτό τον τρόπο οι μάζες συγκεντρώνονται προς το κέντρο του σκούτερ, ενώ το αμορτισέρ διαθέτει ελατήριο με δύο βαθμούς σκληρότητας, ώστε να απορροφά τόσο τις μικρές, όσο και τις μεγαλύτερες ανωμαλίες του δρόμου. Η διαδρομή τροχού φτάνει τα 92 χιλ.διαδρομής.

Παράλληλα η τοποθέτησή του αμορτισέρ “μέσα” στο scooter συμβάλλει στην ιδιαίτερα “καθαρή” και όμορφη εμφάνιση του Xenter.

Το επίπεδο πάτωμα από πλευράς διαστάσεων είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία του. Αυτό έχει επιτευχθεί και με τη μείωση των διαστάσεων του καινούργιου κινητήρα ο οποίος έχει μεταφέρει το ψυγείο του υγρού στο πλάι (αλα Honda PCX). Στην προσπάθεια για μείωση των διαστάσεων (βλ. πλάτους) επίσης, η εξάτμιση έχει οβάλ τελικό. Το νέο Yamaha Xenter 150 έχει ύψος σέλας στα 785 χιλ. και συνολικό βάρος στα 142 κιλά.

Στα φρένα του Xenter 150 βρίσκουμε ένα συνδυαζόμενο σύστημα πέδησης (UBS Unified Braking System) έναν μεγάλο μπροστινό δίσκο διαμέτρου 267 χιλ., ο οποίος συνεργάζεται με ένα ταμπούρο διαμέτρου 150 χιλ. Πατώντας το πίσω φρένο ενεργοποιείται εν μέρει και το μπροστινό.Tα όργανα του Xenter περιλαμβάνουν μια καλοσχεδιασμένη και πρωτότυπη οθόνη LCD.

Η θέση οδήγησης είναι “πάνω” στο σκούτερ, με τα πόδια στις 90 μοίρες. Παρόλο που η συνολική επιφάνεια του δαπέδου είναι μεγαλύτερη των ανταγωνιστών, η περιοχή που πατούν τα πόδια είναι περιορισμένη (306 χιλιοστά μήκος, σε σύγκριση με τα 385 χιλιοστά του SH), φιλοξενώντας ίσα-ίσα παπούτσια μέχρι νούμερο 46. Αντίθετα πίσω από την κολόνα του τιμονιού υπάρχει περισσότερος χώρος, έτσι το δάπεδο είναι αρκετά μεγάλο, ώστε να μεταφέρει πράγματα

Το γκάζι με τη μικρή διαδρομή βοηθάει και αυτό στις επιδόσεις του Xenter που είναι διασκεδαστικές. Η απόκριση είναι πολύ καλή από τα λίγα χιλιόμετρα, ενώ στα 30 χιλιόμετρα την ώρα δείχνει να επιτίθεται ξανά με περισσότερη όρεξη.

Σε χαμηλές ταχύτητες παρατηρείται ένα ακόμα χαρακτηριστικό του νέου κινητήρα αφού στο κλείσιμο του γκαζιού εμφανίζεται και λίγο χρήσιμο φρενάρισμα, πράγμα που βοηθάει στον ευκολότερο χειρισμό του σκούτερ.

Το κράτημα του Xenter θυμίζει περισσότερο μοτοσυκλέτα, παρά σκούτερ. Χάρη στην ύπαρξη αντικραδασμικού άξονα, ο κινητήρας δεν χρησιμοποιεί συνεμπλόκ στην στήριξή του στο πλαίσιο, αλλά την σταθερή του στήριξη όπως στις μοτοσυκλέτες, αφού ο κινητήρας στα σκούτερ αποτελεί και μη αναρτώμενη μάζα, δηλαδή ψαλίδι-ανάρτησης.

Με αυτή τη μέθοδο δεν υπάρχει ασάφεια του οπίσθιου τροχού ούτε στις πλευρικές ούτε στις κάθετες δυνάμεις που εξασκούνται από τον δρόμο προς το σύστημα ανάρτησης.

Επιτυγχάνεται ακρίβεια στην κίνηση της ανάρτησης, βελτίωση του κρατήματος στις στροφές και μια γενικότερη αίσθηση ακρίβειας στις αντιδράσεις, πράγμα που σημαίνει “σταθερή” στήριξη του ψαλιδιού/κινητήρα.

Oι μεταδόσεις είναι ρυθμισμένες έτσι ώστε να αποδίδουν σε ταχύτητες από 40-90 το πολύ. Το ίδιο ισχύει και για το Yamaha το οποίο είναι πολύ καλό στα 60-80 χ.α.ω επιτρέποντάς σου να πηγαίνεις πολύ γρήγορα και εύκολα μέσα στην κίνηση.

Το ανέβασμα της ταχύτητας προς την τελική, από τα 90 χ.α.ω και πάνω γίνεται πιο αργά και το θετικό είναι ότι ενώ το SH 150 τελειώνει στα 100 και κάτι πραγματικά χιλιόμετρα (110 στο κοντέρ) το Yamaha Xenter 150 δείχνει 125 στο κοντέρ, από τα οποία τα 114 είναι πραγματικά.

Καλή ιπποδύναμη, ροπή από χαμηλά και προθυμία στο ανέβασμα των στροφών. Αυτά μαζί με την καλή τελική φτιάχνουν ένα ομοιογενές σύνολο. Η κατανάλωση είναι πολύ καλή όταν δεν “κυνηγάει” τον χρόνο ο αναβάτης και πηγαίνει συνετά (είδαμε κάτω από 3,0 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα), ενώ με κανονική οδήγηση δεν θα ξεπεράσει τα 4 λίτρα για να διανύσει 100 χιλιόμετρα. Η αυτονομία του θα πλησιάσει λοιπόν τα 200 χιλιόμετρα, αφού το ντεπόζιτο χωράει 8 λίτρα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΙΜΗ: 3.090 ευρώ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, με 1ΕΕΚ και 4 βαλβίδες, 155 κ.εκ., με ψεκασμό

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: 15,5 ίπποι, στις 7.500 σ.α.λ.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ. 100 χιλ./ Ένα αμορτισέρ, διαδρ. τροχ. 92 χιλ.

ΦΡΕΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: Δισκόφρενο 267 χιλ./ Ταμπούρο 150 χιλ. συνδυαζόμενα φρένα

ΤΡΟΧΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: 16 ιντσών/ 16 ιντσών (ελαστικά 100/80 – 120/80)

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 1.385 χιλ.

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 785 χιλ.

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 8,0 λίτρα

ΒΑΡΟΣ: 142 κιλά

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου