ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ford Fiesta 2013: Καλύτερο δεν γίνεται

ford-fiesta-2013-καλύτερο-δεν-γίνεται-79605

Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η πρωτοπορία του -εντός και εκτός ελληνικών συνόρων- αμφισβητήθηκε έντονα από τους υπερτροφοδοτούμενους -κατά κύριο λόγο- ανταγωνιστές του, το Ford Fiesta παρέμεινε μία σχεδόν… αυτονόητη επιλογή στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.

Μπορεί να μην διέθετε τη δύναμη ή για την ακρίβεια την απαραίτητη ισχύ ώστε να κοιτάξει στα μάτια προτάσεις, όπως το VW Polo στις εκδόσεις TSI των 1,2 ή 1,4 λίτρων, ωστόσο, η οδηγοκεντρική του συμπεριφορά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του σχεδιασμού του, αποδείχθηκαν ικανά να διαμορφώσουν ένα εξίσου ελκυστικό προφίλ.

Σήμερα, το Fiesta επιστρέφει ανανεωμένο, έχοντας στο πλευρό του έναν από τους αποδοτικότερους κινητήρες βενζίνης που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην ευρωπαϊκή αγορά.

Ο λόγος φυσικά για τον 1.000άρη EcoBoost, ο οποίος με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων, της τεχνολογίας του άμεσου ψεκασμού καυσίμου και του μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων αποδίδει -όπως ακριβώς και στην περίπτωση του Focus- 100 ή 125 ίππους.

Οι τρικύλινδροι κινητήρες βενζίνης δεν αποτελούν, ωστόσο, τη μοναδική καινοτομία του ανανεωμένου Fiesta. Παρατηρώντας τις εκτεταμένες αλλαγές που έχει δεχτεί το μπροστινό τμήμα, συνειδητοποιείς ότι αυτές είναι που ουσιαστικά ορίζουν τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στο παρόν και το πρόσφατο παρελθόν του αυτοκινήτου.

Στην πραγματικότητα, το Fiesta προσαρμόστηκε στο νέο σχεδιαστικό προφίλ του κατασκευαστή του και στην προσπάθεια του τελευταίου να δημιουργήσει ένα ακόμη παγκόσμιο προϊόν.

Με το προτεταμένο ρύγχος και την εντυπωσιακών διαστάσεων οβάλ εισαγωγή αέρα να επισκιάζουν κάθε άλλο σχεδιαστικό γνώρισμα -ακόμη και τα νέα φωτιστικά σώματα με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED- το βλέμμα σου καταλήγει στο λιγότερο… φανταχτερό πίσω τμήμα.

Εκεί οι πιο παρατηρητικοί ίσως εντοπίσουν τις διαφορές στον εσωτερικό σχεδιασμό των φωτιστικών σωμάτων και στην αεροτομή, που ως φυσική συνέχεια της οροφής επεκτείνει ακόμη περισσότερο τη γραμμής της.

Η συνέχεια δίνεται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η χρήση ποιοτικότερων υλικών, οι νέοι χρωματικοί συνδυασμοί, οι βελτιώσεις σε επίπεδο εργονομίας και ο προσαρμοσμένος στο σήμερα εξοπλισμός, δεν αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα.

Οι περισσότερες εφαρμογές, όπως το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με τις εκτεταμένες δυνατότητες διασύνδεσης, το Active City Stop που ακινητοποιεί το αυτοκίνητο χωρίς την παρέμβαση του οδηγού αποτρέποντας ή περιορίζοντας τις συνέπειες μίας ενδεχόμενης σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα και το SYNC Emergency Assistance, το οποίο σε περίπτωση ατυχήματος πραγματοποιεί μία αυτόματη κλήση προς τις υπηρεσίες άμεσης βοήθειας, προέρχονται από τις μεγαλύτερες προτάσεις της Ford.

Αργά ή γρήγορα, πάντως, η συζήτηση επιστρέφει στους τρικύλινδρους κινητήρες βενζίνης τεχνολογίας EcoBoost των 999 κ.εκ. και συγκεκριμένα στον ισχυρότερο του είδους, μιας και αποτέλεσε τη μοναδική επιλογή στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του αυτοκινήτου στην πρωτεύουσα της Ιταλίας.

Αποδίδοντας 125 ίππους και 170 Nm ροπής (200 Nm σε λειτουργία Overboost), κινεί με χαρακτηριστική ευκολία τα περίπου 1.100 κιλά του «μικρού» Ford, αδιαφορώντας ακόμη και για την «αραιή» κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων.

Η απουσία κραδασμών, η αρμονική συνεργασία του με το σύστημα start&stop και το bonus της μη καταβολής τελών κυκλοφορίας που εξασφαλίζει, στη χώρα μας, η εκπομπή των 99 γραμμ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, συμπληρώνουν το μακρύ κατάλογο με τα προτερήματα του μικρού αλλά θαυματουργού κινητήρα βενζίνης της Ford.

Για τους λιγότερο απαιτητικούς, βέβαια, υπάρχει και η πιο ταιριαστή, για ένα αυτοκίνητο πόλης, έκδοση των 100 ίππων, ενώ για πρώτη φορά σε ένα Ford τοποθετούνται και οι ατμοσφαιρικές εκδόσεις των τρικύλινδρων "EcoBoost", απόδοσης 65 ή 85 ίππων.

Την γκάμα του Ford Fiesta συμπληρώνουν οι πετρελαιοκινητήρες των 1,5 και των 1,6 λίτρων με ισχύ 75 και 95 ίππους αντιστοίχως, όπως άλλωστε και τα γνώριμα, από τη σημερινή γενιά του αυτοκίνητου, βενζινοκίνητα σύνολα 1,25, 1,4 και 1,6 λίτρων.

Συνολικά 16 εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου θα είναι διαθέσιμες στις αρχές τις επόμενης χρονιάς, με τις επτά από αυτές να εκλύουν λιγότερα από 100 γραμμ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Συνδυάζοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του στην άσφαλτο, όπως αυτά διαμορφώνονται από το άμεσο σύστημα διεύθυνσης και τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, με το περίσσευμα ισχύος – συνώνυμο πια των τρικύλινδρων κινητήρων τεχνολογίας EcoBoost- το δημοφιλές Ford Fiesta επιστρέφει καλύτερο από ποτέ.

To Ford Fiesta 2013 με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ:4,109/ 1,786 / 1,518

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,489

Κινητήρες (κ.εκ.): 999 (65 PS), 999 (85 PS), 999 (100 PS), 999 (125 PS), 1.498 (1.5 TDCi), 1.560 (1.6 TDCi)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 65/6.300 (65 PS), 80/6.300 (85 PS), 100/6.000 (100 PS), 125/6.000 (125 PS), 75/3.750 (1.5 TDCi), 95/3.800 (1.6 TDCi)

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 105/4.100 (65 PS), 105/4.100 (85 PS), 170/1.400 (100 PS), 200/1.400 (125 PS), 185/1.750 (1.5 TDCi), 200/1.750 (1.6 TDCi)

Βάρος (κιλά): Aπό 1.045

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 4,3 (65 PS), 4,3 (85 PS), 4,3 (100 PS), 4,3 (125 PS), 3,7 (1.5 TDCi), 3,6 (1.6 TDCi)

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 99 (65 PS), 99 (85 PS), 99 (100 PS), 99 (125 PS), 98 (1.5 TDCi), 95 (1.6 TDCi)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 16,8 (65 PS), 14,9 (85 PS), 11,2 (100 PS), 9,4 (125 PS), 13,5 (1.5 TDCi), 11,7 (1.6 TDCi)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 155 (65 PS), 165 (85 PS), 180 (100 PS), 196 (125 PS), 167 (1.5 TDCi), 181 (1.6 TDCi)

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου