ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το μικρό θαύμα της Ford

το-μικρό-θαύμα-της-ford-362068

Εντυπωσιάζει ο κινητήρας 1.0 EcoBoost στο Focus

Το είπαν και το έκαναν! Ο βενιαμίν της οικογένειας Ecoboost είναι ένας κινητήρας 1.000 κ.εκ. με τρεις μόλις κυλίνδρους και, όχι απλώς τοποθετείται στο μικρομεσαίο της Ford, αλλά κάνει και την πρεμιέρα του σε αυτό, αποδεικνύοντας τη σιγουριά των μηχανικών για το μικρό τους θαύμα.

Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορεί κάποιος να μην αντιμετωπίσει με δυσπιστία έναν τόσο μικρό κινητήρα σε αυτοκίνητο του c-segment, αφού οι διαστάσεις της κατηγορίας έχουν ανέβει σχεδόν στα 4,40 μ., κι αυτό στις 5θυρες εκδοχές μιας και, για παράδειγμα, οι εκδόσεις σεντάν και wagon του Focus ξεπερνούν με άνεση τα 4,5 μ.

Η υπερτροφοδότηση ναι μεν δίνει τα εχέγγυα καλής ροπής στις χαμηλές στροφές, ωστόσο πριν οδηγήσεις αναρωτιέσαι κατά πόσον θα μπορεί ο κινητήρας να στροφάρει ψηλά, να «σηκώσει» 4 άτομα σε μια προσπέραση ή να λειτουργεί με ραφινάτο τρόπο παρά την τρικύλινδρη διάταξη.

 

Μάλλον είναι καιρός να ξεχάσουμε όσα ξέραμε, με το μικρό EcoBoost 1.0, ο οποίος έρχεται στη ζωή με το πάτημα του κουμπιού «Ford Power», δεξιά της κολόνας του τιμονιού του Focus και λειτουργεί τόσο ήσυχα που αναρωτιέται κανείς αν πράγματι πήρε μπροστά.

 

Η έκδοση των 125 ίππων με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων δεν μασάει, επιταχύνοντας το Focus με γραμμικό και δυνατό τρόπο ως τον κόφτη των 6.400 σ.α.λ. Ο κινητήρας δεν κομπιάζει, δεν βγάζει κραδασμούς και θόρυβο, ούτε λαχανιάζει ψηλά, σε αντίθεση με ανταγωνιστικά μοτέρ ίδιας απόδοσης και μεγαλύτερου κυβισμού.

Στα υπόλοιπα, το Focus έχει παραμείνει το γνωστό, εξαιρετικό μικρομεσαίο, με το εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης, τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και το άνετο -παρότι σχετικά φλύαρο σχεδιαστικά- εσωτερικό.

 

Οι εκδόσεις 1.0 EcoBoost φέρουν το διακριτικό ECOnetic στην πίσω πόρτα, κάτι που, εκτός των άλλων, συνεπάγεται ενεργή γρίλια αερισμού του κινητήρα και έξυπνο σύστημα φόρτισης της μπαταρίας, ώστε να απεμπλέκεται το δυναμό όπου δεν είναι απαραίτητη η λειτουργία του.

Το Focus 1.0 EcoBoost αναμένεται στη χώρα μας με εξαιρετικό ενδιαφέρον στις αρχές Απριλίου, με τιμές που πιθανότατα δεν θα ξεπερνούν τις 16.000 ευρώ για την έκδοση των 100 ίππων.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου