ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Fiat 500L: Baby boom

fiat-500l-baby-boom-227025

Η είδηση-διαπίστωση ότι ο μέσος όρος του μήκους των αυτοκινήτων που πωλούνται στην ευρωπαϊκή ήπειρο φτάνει μόλις τα 4,1 μέτρα δεν θα πρέπει να μας ξαφνιάζει. Σχεδόν το 60% των τετράτροχων που πραγματοποιούν τα πρώτα τους μέτρα στην ελληνική άσφαλτο ανήκουν στην ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Ανεξαρτήτως, λοιπόν, από το αν πρόκειται για μία λύση ανάγκης ή για μία απολύτως συνειδητή επιλογή, η απόκτηση ενός "μικρού", όπως έχουμε συνηθίσει να τα αποκαλούμε, αυτοκινήτου έχει απασχολήσει τους περισσότερους από εμάς.

Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει μία τέτοια πρόταση είναι λίγο-πολύ γνωστά. Η ευελιξία, το περιορισμένο κόστος χρήσης και ο κατά κανόνα νεανικός σχεδιασμός αποτελούν μερικά από αυτά. Αρετές, όπως οι εκτεταμένες μεταφορικές δυνατότητες και οι ανεπτυγμένες δεξιότητες που τους επιτρέπουν να κινούνται με αξιώσεις μακριά από την πόλη, συμπληρώνουν το πολυσύνθετο προφίλ τους, δικαιολογώντας παράλληλα και τη διαρκώς αυξανόμενη δημοφιλία τους. Προτάσεις, λοιπόν, όπως το 500L δεν θα μπορούσαν να περάσουν απαρατήρητες. Ακόμη και αν είσαι ορκισμένος εχθρός των… Ιταλών ή των απρόσωπων -ομολογουμένως- MPV, η Large εκδοχή του δημοφιλούς Fiat είναι ικανή να σε βάλει σε δεύτερες σκέψεις. Παρά το γεγονός ότι έχεις να κάνεις με ένα Fiat 500 το μήκος του οποίου αγγίζει τα 4,14 μέτρα και με τις αναλογίες ενός πολυμορφικού hatchback, το νέο μέλος της οικογενείας των "Cinquecento" δεν χάνει την ευκαιρία να δηλώσει την καταγωγή του. Μπορεί τα φωτιστικά σώματα στο μπροστινό τμήμα να έχουν τοποθετηθεί ψηλότερα και το σχήμα τους να έχει διαφοροποιηθεί, ωστόσο, η εικόνα είναι σε κάθε περίπτωση γνώριμη. Η συνέχεια λίγο-πολύ αναμενόμενη. Οι "καθαρές" μεταλλικές επιφάνειες οδηγούν με ταχύτητα το βλέμμα σου στο εξίσου απέριττο τελείωμα του αμαξώματος, το οποίο αναζητά την δική του ταυτότητα με τη βοήθεια των φωτιστικών σωμάτων που φιλοξενεί στις άκρες του. Αντιστοίχως, στο κέντρο της "πέμπτης" πόρτας συναντάς το εντυπωσιακών διαστάσεων λογότυπο της έκδοσης και το έμβλημα της ιταλικής φίρμας, ενώ μερικά εκατοστά χαμηλότερα είναι η σειρά του προφυλακτήρα να προσθέσει την δική του πινελιά στο νέο δημιούργημα των Ιταλών σχεδιαστών. Το συμπέρασμα κοινό. Το 500L δείχνει ελκυστικότερό από κοντά, έχοντας καταφέρει να ενσωματώσει δημιουργικά τα βασικά σχεδιαστικά συστατικά της συμβατικής εκδοχής του και να διατηρήσει την εικόνα ενός συμπαγούς και όχι απαραίτητα πολυμορφικού hatchback. Περνώντας στο εσωτερικό, βέβαια, η αίσθηση που σου δίνεται είναι η ακριβώς αντίθετη. Το 500L μπορεί να περηφανεύεται ότι διαθέτει την ευρυχωρία και συνεπώς την άνεση ενός πολύ μεγαλύτερου αυτοκινήτου, έχοντας εκμεταλλευτεί -πέρα από το μήκος των 4,14 μέτρων- το αυξημένο πλάτος και ύψος του. Με δεδομένη τη δυνατότητα φιλοξενίας πέντε ατόμων στο εσωτερικό του και με 400 λίτρα να "κρύβονται" στο χώρο αποσκευών, το πρώην… "μικρό" της Fiat αποκαλύπτει τις πραγματικές του διαστάσεις. Ο σχεδιασμός, αν εξαιρέσεις το… σχεδόν κυκλικό τιμόνι που θυμίζει αυτό του Panda και τους περιστροφικούς διακόπτες του ηλεκτρονικού κλιματισμού οι οποίοι προέρχονται από προτάσεις της Alfa Romeo, διατηρεί την απαραίτητη -για μία νέα πρόταση- πρωτοτυπία. Στις πλουσιότερες εκδόσεις η διχρωμία του ταμπλό -στα πρότυπα του μέχρι σήμερα γνωστού Fiat 500- αναβαθμίζει την εικόνα του εσωτερικού και σου επιτρέπει να προσπεράσεις με μεγαλύτερη ευκολία τη μέτρια ποιότητα των πλαστικών που έχουν χρησιμοποιηθεί σε αυτό. Η εξαιρετική ορατότητα που εξασφαλίζουν οι γυάλινες επιφάνειες αποτελεί ένα ακόμη από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του θαλάμου επιβατών, ο οποίος μεταξύ άλλων σου προσφέρει τη δυνατότητα να σύρεις τα πίσω καθίσματα ή να χωρίσεις το διαμέρισμα των αποσκευών σε τρία επίπεδα (Cargo Magic Seat). Με τη θέση οδήγησης να βρίσκεται αρκετά ψηλότερα -σε σχέση με ένα συμβατικό hatchback της ίδιας κατηγορίας- και την ηχομόνωση της καμπίνας να αντιμετωπίζει αποτελεσματικότερα το θόρυβο που εκ των πραγμάτων παράγει ο δικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 875 κ.εκ., τα πρώτα μέτρα στο αριστερό κάθισμα του Fiat 500L δεν κρύβουν δυσάρεστες εκπλήξεις. Σίγουρα η αίσθηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης θα μπορούσε να είναι καλύτερη και ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων ακριβέστερος, παρόλα αυτά το υπερμεγεθυμένο "πεντακοσαράκι" δεν θα δυσκολευτεί να σταθεί αντάξιο των προσδοκιών σου. Μάλιστα το γεγονός ότι το σύστημα start&stop δείχνει βελτιωμένο, ο συνδυασμός ανάρτηση-πλαισίου ανταποκρίνεται στις εντός και εκτός πόλης δραστηριότητες του αυτοκινήτου και ο TwinAir των 105 ίππων και των 14,7 κιλών ροπής κινεί με σχετική ευκολία τα 1.260 κιλά του ιταλικού συνόλου, ενισχύει την παραπάνω εντύπωση. Την γκάμα των κινητήρων του Fiat 500L συμπληρώνει ο ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης 1,4 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 95 ίππους και ο κινητήρας diesel 1,3 λίτρων με ισχύ 85 ίππους. Το 500L αναμένεται στη χώρα μας τον Οκτώβριο σε τιμές που θα ξεκινούν λίγο πάνω από τα 15.000 ευρώ. Μέσα στο 2013 οι Ιταλοί έχουν στα πλάνα τους δύο ακόμη εκδοχές του ίδιου αυτοκινήτου (Trecking και Long), ενώ μέσα στην ίδια χρονιά είναι πιθανό να περάσει στην παραγωγή και ένα αυθεντικό crossover, το οποίο πραγματοποίησε ένα σύντομο… πέρασμα κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του 500L στο Τορίνο της Ιταλίας.

To Fiat 500L με μία ματιά Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,142/ 1,784/ 1,665 Μεταξόνιο (μέτρα): 2,612 Κινητήρας (κ.εκ.): 875 TwinAir, 1.368 Fire, 1.248 Multijet II

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 105/5.500, 95/6.000, 85/3.500

Ροπή (Kg/σ.α.λ.): 14,7/2.000, 12,9/4.500, 20,4/1.500 Βάρος (κιλά): Aπό 1.245 Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 6,8, 7,2, 5,6

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 111, 145, 110

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 12,3, 12,8, 14,9

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180, 170, 165

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου