ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Mercedes-Benz SLS AMG E-CELL: Οι ηλεκτροκίνητες περιπέτειες ενός supercar

mercedes-benz-sls-amg-e-cell-οι-ηλεκτροκίνητες-περιπέτειες-202561

Όταν οι πιθανότητες δεν είναι με το μέρος σου μπορείς είτε να σταυρώσεις τα δάκτυλα πίσω από την πλάτη ευελπιστώντας ότι οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος θα ευθυγραμμιστούν και θα επιτρέψουν σε μία άγνωστη συμπαντική δύναμη να αλλάξει την προδιαγεγραμμένη ροή των πραγμάτων είτε να ρισκάρεις, βάζοντας τα πόδια στην πλάτη και διεκδικώντας τη θέση που σου αναλογεί σε μία "χαμένη" από χέρι -σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών- πτήση.

Η επόμενη δοκιμασία "στήνεται" μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τους δαιδαλώδεις διαδρόμους του αεροδρομίου της Ρώμης, με φόντο τις παραδοσιακές τιρολέζικες φορεσιές και τα απειλητικά σύννεφα της κοιλάδας του Montafon.

To χειμερινό σκηνικό δεν σε πτοεί ούτε καν το κακόγουστο αστείο που θέλει την… ποδηλατάδα του επόμενου πρωινού να καταλήγει σε μία από τις βουνοκορφές των αυστριακών Άλπεων.

Λίγες ώρες αργότερα η υποψία ότι οι Γερμανοί σπανίως αστειεύονται, επιβεβαιώνεται με τον πλέον οδυνηρό τρόπο. Το χαμόγελο από το πρόσωπο του περήφανου, για το ηλεκτροκίνητο δημιούργημά του, Dr. Tilo Schweers σταδιακά "σβήνει", σχεδόν παράλληλα με τις μπάρες που υποδηλώνουν τα αποθέματα ενέργειας του smart ebike.

Η διαδρομή που ξεκινά από το παγκοσμίως άγνωστο Partenen ολοκληρώνεται, μετά από 16 ατελείωτα χιλιόμετρα, στα 2.032 μέτρα πάνω από το επίπεδο της θάλασσας. Υπό άλλες συνθήκες 4-5 χιλιόμετρα θα ήταν αρκετά ώστε η λευκή πετσέτα να βρεθεί καταμεσής του "ρινγκ" δηλώνοντας το τέλος κάθε προσπάθειας. Με την πολύτιμη βοήθεια του ηλεκτρικού ποδηλάτου της smart, o στόχος επετεύχθη.

Αν και οι πρώτες σταγόνες βροχής είναι αυτές που επιβάλλουν την άμεση επιστροφή στον… πλανήτη γη, τον βαθμό δυσκολίας ορίζει η ταχύτητα κίνησης, καθώς σε ελεύθερη… κατάβαση το ebike της smart ξεπερνά με ευκολία τα 50 χλμ./ώρα. Είναι η σειρά των δύο δισκόφρενων -ένα σε κάθε τροχό- και του ηλεκτροκινητήρα -στη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας- να αναδείξουν το ταλέντο τους, οριοθετώντας την… άτακτη φυγή μας.

Από εκεί και πέρα το παιχνίδι επιστρέφει στο "γήπεδο" των Γερμανών. Με το χρόνο να μετρά αντίστροφα, μετά και το τέλος της δεύτερης ημέρα του Silvrettra Ε-Rally (αγώνας ακρίβειας με προκαθορισμένη μέση ωριαία ταχύτητα κίνησης), το σύντομο αλλά απαραίτητο briefing -η οδήγηση ενός ηλεκτροκίνητου supercar δεν αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητάς μας- καταλήγει στο τιμόνι της Mercedes-Benz SLS AMG E-CΕLL.

Θα χρειαστεί να αυτοσχεδιάσεις ώστε να προσγειωθείς, χωρίς συνέπειες, στο αριστερό bucket και σχεδόν ταυτόχρονα να "σφραγίζεις" την πόρτα που συνεχίζει να "κρέμεται" αρκετά εκατοστά πάνω από το κεφάλι σου. Η "φιλική" προειδοποίηση ότι στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο τα ηλεκτρονικά συστήματα δυναμικού ελέγχου και ελέγχου πρόσφυσης βρίσκονται εκτός λειτουργίας προηγείται της επιστροφής της ηλεκτροκίνητης SLS AMG στην βρεγμένη άσφαλτο.

Η απουσία θορύβου, αν και ανήκει ανάμεσα στα τυπικά γνωρίσματα ενός ηλεκτρικού οχήματος, δεν παύει να σε εντυπωσιάζει. Πόσο μάλιστα όταν έχεις να κάνεις, όχι με ένα ή δύο μοτέρ αλλά με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι αποδίδουν συνδυαστικά 533 ίππους (392 kW).

Τα πρώτα χιλιόμετρα δεν είναι ενδεικτικά του τι μπορεί να προσφέρει η κιτρινωπή SLS AMG E-CELL. To πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί περιορίζει τη μέγιστη απόδοση του ηλεκτροκινήτου συνόλου, που πέρα από τους τέσσερις κινητήρες, περιλαμβάνει δύο κιβώτια μετάδοσης (ένα σε κάθε άξονα), τις μπαταρίες ιόντων λιθίου και τρία κυκλώματα ψύξης. Όλα αυτά συνεργάζονται άψογα μεταξύ τους με τη βοήθεια της κεντρικής μονάδας ελέγχου, διαμορφώνοντας ένα ιδιότυπο σύστημα τετρακίνησης που με τη σειρά του ενισχύει, τόσο την ευελιξία όσο και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκίνητου

Ανάμεσα στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνητης SLS AMG ανήκει και το χαμηλό κέντρο βάρους, καθώς τόσο οι κινητήρες όσο και οι συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας έχουν τοποθετηθεί στο ύψος των τροχών.

Η αναδιάταξη της πίσω ανάρτησης -τα διπλά ψαλίδια αντικαταστάθηκαν από πολλαπλούς συνδέσμους και με σχεδόν παράλληλα προς το έδαφος αμορτισέρ- και η ηλεκτρο-υδραυλική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης (υδραυλική στην περίπτωση της οκτακύλινδρης SLS AMG) συμπληρώνουν τον κατάλογο με τις ιδιαιτερότητες του γερμανικού supercar. Η επιστροφή στο τόπο του ποδηλατικού… εγκλήματος δεν αργεί. O δρόμος που ξεδιπλώνεται στη "ράχη" του όρους Silvretta βρεγμένος, στενός και με ελάχιστες ευθείες που θα σου επιτρέψουν να αξιοποιήσεις τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Ωστόσο, ακόμη και το διστακτικό βύθισμα του δεξιού πεντάλ είναι αρκετό για να σε μυήσει στον ανεξερεύνητο κόσμο των ηλεκτροκίνητων supercar. Έχοντας επιλέξει το δυναμικό setup του αυτοκινήτου τα τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ επιστρέφουν σε θέσεις μάχης αποδίδοντας τη μέγιστη δυνατή ισχύ τους. Μία αόρατη και πρωτίστως αθόρυβη δύναμη σε οδηγεί από στροφή σε στροφή μέχρι την κορυφή. Πριν ακόμη προλάβεις να εξοικειωθείς με τις διαστάσεις του αμαξώματος αλλά και με την αίσθηση των κεραμικών δισκόφρενων, η ώρα για την αλλαγή φρουράς στο αριστερό κάθισμα της SLS AMG E-CELL έχει ήδη φτάσει. Σχεδόν εικοσιτέσσερις ώρες μετά, το τρίτο κατά σειρά Silvertta E-Rally ανήκει ήδη στο παρελθόν. Τα σύντομα διαστήματα ηλιοφάνειας και η στεγνή άσφαλτος αποτελούν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να συνθέσεις τα κομμάτια του ημιτελούς "παζλ". Απαλλαγμένη από τις "αγωνιστικές" της υποχρεώσεις, η ηλεκτροκίνητη SLS AMG βρίσκεται και πάλι στη διάθεσή σου. Αυτή τη φορά τις κινήσεις σου διακρίνουν μεγαλύτερη αποφασιστικότητα. Αριστερό φλας και τέρμα γκάζι με πρόφαση ένα "βαρέων βαρών" φορτηγό που ως άλλος προϊστορικός δεινόσαυρος της αυτοκίνησης εξακολουθεί να αναζητά σε ορυκτά καύσιμα την απαραίτητη ενέργεια για να κινήσει νωχελικά το βαρύ και ταλαιπωρημένο από το χρόνο "σκαρί" του.

Τα αποθέματα της ηλεκτρικής ενέργειας δεν θα πρέπει να σε ανησυχούν. Θεωρητικά η αυτονομία του αυτοκινήτου που θα περάσει στην παραγωγή μέσα στην επόμενη χρονιά ξεπερνά τα 200 χιλιόμετρα. Άλλωστε αξιοποιώντας τα paddles που διατηρούν -όχι για διακοσμητικούς λόγους- την παραδοσιακή τους θέση πίσω από το τιμόνι, μπορείς να επιλέξεις το βαθμό ανάκτησης της κινητικής ενέργειας, επεκτείνοντας την αυτονομία και προκαλώντας την επιβράδυνση του αυτοκινήτου πριν ακόμη καταφύγεις στην χρήση των φρένων. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Mercedes-Benz, παρά το επιπλέον βάρος που κατά προσέγγιση φτάνει τα 300 κιλά και τις ιδιαιτερότητες που κρύβει μία τεχνολογία η οποία θεωρητικά βρίσκεται στα πρώτα στάδια εξέλιξής της, η SLS ΑΜG E-CELL είναι εξίσου γρήγορη (0-100 χλμ./ώρα σε 4 δευτερόλεπτα) και αποτελεσματική με την οκτακύλινδρη εκδοχή της. Καλώς ή κακώς εμείς δεν είχαμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε. Ακόμα και έτσι πάντως η εμπειρία στο αριστερό κάθισμα ενός ηλεκτροκίνητου "dream car" παραμένει μοναδική. Για την ιστορία και μόνο, η SLS AMG E-CELL δεν κατάφερε να διακριθεί στο Silvertta E-Rally. Σε επίπεδο αποτελεσμάτων, στην πρώτη και την τρίτη θέση τερμάτισαν -με τη βοήθεια κάθε διαθέσιμου ηλεκτρονικού εξοπλισμού- δύο Volkswagen Golf Blue-e-Motion, ενώ στη δεύτερη ένα Tesla Roadster. H δική μας συμμετοχή περιορίστηκε στην τρίτη και τελευταία ημέρα του αγώνα, ωστόσο το κλαταρισμένο ελαστικό της B-Class F-CELL, λίγα χιλιόμετρα πριν τη γραμμή του τερματισμού, μας στέρησε μία θέση μέσα στην πρώτη δεκάδα.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου