ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Test Drive: Audi A4 2.0 TDI 120 hp

test-drive-audi-a4-2-0-tdi-120-hp-182604

Με το άνοιγμα των diesel στην ελληνική αγορά, ήρθε η ώρα να ξανά-γνωριστούμε με κάποια μοντέλα γνώριμα σε εμάς από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις τους. Ένα από αυτά, το facelifted Audi A4 TDI, με τον δίλιτρο turbo diesel κινητήρα του με ψεκασμό common rail που σε αυτή τη “βασική” έκδοσή του αποδίδει 120 άλογα και 290 Nm ροπής.

Το αυτοκίνητο είναι κλασσική περίπτωση “ομάδα που κερδίζει…” αφού η αλλαγές σε σύγκριση με τον προκάτοχό του είναι λίγες εμφανισιακά και περιορίζονται κυρίως στο εμπρός μέρος. Το “νέο” Α4 φέρει νέα μάσκα με φρέσκα φωτιστικά σώματα, γρίλια και προφυλακτήρα ενώ νέο είναι και το καπό. Όσο προχωράμε προς τα πίσω, οι αλλαγές είναι ελάχιστες με κυριότερη αυτή των νέων φωτιστικών πίσω και ορισμένες καινούριες ζάντες.

Χαρακτηριστικά αυτού του αυτοκινήτου, είναι η προσιτή για την συνολική ποιότητα και την κατηγορία τιμή και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος συντήρησης αφού με μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα/100 χλμ και €107 τέλη κυκλοφορίας δεν χρειάζεται ο ιδιοκτήτης του να βάζει συχνά και βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Το εσωτερικό στο A4 είναι τυπικό Audi. Η ποιότητα στα πλαστικά είναι -φυσιολογικά για την φίρμα- κορυφαία, οι διακόπτες έχουν την αίσθηση που περιμένει κανείς και η συναρμογή είναι αψεγάδιαστη.

Στα ίδια επίπεδα βρίσκεται και η εργονομία καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των χειριστηρίων βρίσκονται ακριβώς εκεί που τα περιμένεις –μοναδική εξαίρεση ο διακόπτης των alarm που μου πήρε 3-4 δευτερόλεπτα να εντοπίσω- και το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που είναι πιο εύκολο στον χειρισμό.

Η θέση οδήγησης είναι απόλυτα ικανοποιητική με τον οδηγό να κάθεται χαμηλά και το –ανασχεδιασμένο- ταμπλό να τον περιβάλλει ενώ όσον αφορά στους χώρους κανείς δεν πρόκειται να έχει παράπονο αφού άνετα θα βολευτούν 5 άτομα και η αποσκευές τους. Γενικά, η αίσθηση που σου προκαλεί το A4 είναι αυτή της συγκρατημένης και “γερμανικής” πολυτέλειας.

Στον δρόμο το μεσαίο Audi δεν κρύβει εκπλήξεις. Η ποιότητα κύλισης είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία και η οδική συμπεριφορά είναι ουδέτερη και προβλέψιμη με την ανάρτηση από την μία να απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες και από την άλλη να περιορίζει επαρκώς τις κλίσεις του αμαξώματος.

Αν θέλαμε να προσάψουμε ένα ψεγάδι σε αυτόν τον τομέα, αυτό θα ήταν η αίσθηση του τιμονιού που είναι λίγο “ψεύτικη”. Όσον αφορά στον κινητήρα που στην προκειμένη περίπτωση είναι ο μοναδικός «άγνωστος», βγαίνει σε τρεις εκδόσεις.

Με 120, 143 και 177 άλογα. Στην διάθεσή μας είχαμε τον πρώτο και μπορεί τα άλογα να μην ακούγονται πολλά αλλά τα 290Nm ροπής που παράγει καταφέρνουν να κινούν ικανοποιητικά το αμάξωμα.

Μοναδική ένσταση, το 6-τάχυτο κιβώτιο που παρότι έχει φοβερή αίσθηση, οι σχέσεις του έχουν φοβερά μακριά κλιμάκωση –δίνοντας βάρος στην οικονομία και όχι στις επιδόσεις- με αποτέλεσμα να «πνίγουν» τον κινητήρα.

Από εκεί και πέρα, ο δίλιτρος TDI, κρίνεται ιδιαίτερα πολιτισμένος καθώς οι κραδασμοί στο ρελαντί είναι ανεπαίσθητοι –εξοπλίζεται και με Start&Stop οπότε δεν θα κάθεται πολύ ώρα εκεί- και ο θόρυβος μένει έξω από την καμπίνα των επιβατών.

Εν τέλει μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι από την επαφή μας με το A4 με τον δίλιτρο TDI. Δεν θα βάλει φωτιά στον δρόμο, στο κάτω-κάτω δεν είναι αυτός ο σκοπός του, αλλά θα μεταφέρει τους επιβάτες του με άνεση, πολυτέλεια και ασφάλεια στον προορισμό τους διατηρώντας χωρίς ιδιαίτερο κόπο υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα και χαμηλή κατανάλωση.

Οι τιμές για το νέο A4 ξεκινούν από τα €29.600 ενώ αν επιθυμείτε τον δίλιτρο TDI με τα 120 άλογα κάτω από το καπό θα αποχωριστείτε €33.900 (οι τιμές είναι χωρίς απόσυρση και λοιπές εκπτώσεις).

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου