ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Διαδραστική βάση δεδομένων για την κατάσταση του οδικού δικτύου δοκιμάζει η Volvo

διαδραστική-βάση-δεδομένων-για-την-κα-164249
Με στόχο την όσο το δυνατόν περισσότερη ασφάλεια των μετακινήσεων με αυτοκίνητα, η Volvo ξεκινάει ένα νέο πιλοτικό σχέδιο σε συνεργασία με τις αρμόδιες σουηδικές αρχές και το οποίο, έγκειται στη συλλογή δεδομένων από τα αυτοκίνητα σε σχέση με την κατάσταση των δρόμων και το “ανέβασμά” τους σε μια βάση δεδομένων η οποία θα παρέχει στους χρήστες τα δεδομένα για τυχόν επικίνδυνα σημεία σε πραγματικό χρόνο.

Για παράδειγμα, όπως σημειώνουν οι Σουηδοί, τα real-time δεδομένα θα μπορούν να εφιστούν την προσοχή των οδηγών που βρίσκονται σε μια περιοχή, να προσέξουν για τυχόν παγωμένα ή κατεστραμμένα σημεία του δρόμου, ενώ με την παροχή των ίδιων δεδομένων στις αρμόδιες αρχές η συντήρηση του οδικού δικτύου θα μπορεί να είναι αμεσότερη και ουσιαστικότερη.

Όσο για το μέσο από το οποίο θα συλλέγονται και θα αναμεταδίδονται αυτές οι πληροφορίες, όπως επισημαίνει ο Erik Israelsson, επικεφαλής του project: “Το πιλοτικό αυτό σχέδιο είναι ένα απτό δείγμα του πώς μπορεί να επιτευχθεί η επικοινωνία μεταξύ αυτοκινήτων με την αξιοποίηση των δικτύων κινητής τηλεφωνίας και κάνοντας την μετακίνηση ασφαλέστερη”,

Παράλληλα, όπως επεσήμανε το στέλεχος της Volvo “έχουμε ήδη 50 δοκιμαστικά πρωτότυπα με τη συγκεκριμένη τεχνολογία στο δρόμο και από το χειμώνα ο στόλος αυτός αναμένεται να αυξηθεί”, ενώ συμπλήρωσε ότι: “… ο στόχος μας είναι η συγκεκριμένη τεχνολογία να είναι διαθέσιμη για τους πελάτες μας μέσα σε λίγα χρόνια”.

Σε ό,τι αφορά τον τρόπο λειτουργίας της συγκεκριμένης τεχνολογίας, για παράδειγμα, όταν ένα αυτοκίνητο περάσει από ένα ολισθηρό τμήμα του δρόμου, συλλέγει την πληροφορία και την αναμεταδίδει μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας στην αντίστοιχη βάση δεδομένων της Volvo. Στη συνέχεια το μήνυμα αναμεταδίδεται ως ειδοποίηση που εμφανίζεται στην κεντρική κονσόλα του οδηγού σε όλα τα αυτοκίνητα που βρίσκονται στην περιοχή.

Σύμφωνα με τους Σουηδούς, η αντίστοιχη εφαρμογή που βρίσκεται υπό εξέλιξη δεν θα περιορίζεται στην εμφάνιση μιας απλής ειδοποίησης προς στον οδηγό για ένα προβληματικό σημείο του οδοστρώματος, αλλά θα συνυπολογίζει τις παραμέτρους οχήματος όπως την ταχύτητα και η κατάσταση του οδοστρώματος, παρέχοντας μια προσαρμοσμένη στο κάθε αυτοκίνητο και διαβαθμισμένη ειδοποίηση επικινδυνότητας.

Με τον ίδιο τρόπο θα μπορεί να επιτευχθεί και η αποτελεσματικότερη συντήρηση των δρόμων, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά η Volvo, παραβίαση των προσωπικών δεδομένων καθώς τα αυτοκίνητα από τα οποία προέρχεται η πληροφορία δεν θα ταυτοποιούνται.

Ως προς τα πλεονεκτήματα αυτής της τακτικής όπως υπογραμμίζει ο Erik Israelsson, “Όταν ο αρμόδιος για το οδικό δίκτυο έχει στη διάθεσή του δεδομένα από έναν μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων, μπορεί να τις αξιοποιήσει κάνοντας τη συντήρηση των δρόμων, ιδίως κατά τη χειμερινή περίοδο, πιο αποτελεσματική”.

“Παράλληλα, τα δεδομένα θα μπορούν να αξιοποιηθούν για τη συνολική βελτίωση των δρόμων και για όλους τους χρήστες. Θα μπορούσαν ακόμα και να αξιοποιηθούν για τον υπολογισμό της ποσότητας του αλατιού που πρέπει να χρησιμοποιηθεί σε παγωμένους δρόμους προκειμένου να περιοριστούν οι αρνητικές συνέπειες από την υπέρμετρη χρήση του”.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η συγκεκριμένη λειτουργία- θα αποτελέσει την πρώτη, σχετική με την ασφάλεια, δυνατότητα του cloud της Volvo και το οποίο αποτελεί μέρος της στρατηγικής της, σχεδιάζοντας επενδύσεις και συνέργιες με στόχο την πλήρη εξέλιξή του στο πλαίσιο του στόχου παροχής μιας πλήρους “connected” εμπειρίας επικοινωνίας.

“Αυτή είναι μόνο η αρχή. Στο μέλλον θα αυξήσουμε την ανταλλαγή ζωτικών πληροφοριών και δεδομένων μεταξύ των αυτοκινήτων. Υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες σε αυτό συμπεριλαμβανομένων της ασφαλέστερης κυκλοφορίας, της ανετότερης οδήγησης αλλά και στην μείωση των κυκλοφοριακών προβλημάτων”, τονίζει ο E. Israelsson, καταλήγοντας ότι η πλήρης εξέλιξη της διάδρασης μεταξύ αυτοκινήτων μέσω cloud αποτελεί στρατηγικό κομμάτι στην εκπλήρωση του οράματος της εταιρείας για μηδενικούς θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς σε αυτοκίνητα Volvo έως το 2020.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου