ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η αγορά ΙΧ από «δεύτερο χέρι» απαιτεί την προσοχή των υποψήφιων αγοραστών

η-αγορά-ιχ-από-δεύτερο-χέρι-απαιτεί-τ-156879

Ολοένα και περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές στρέφονται τα τελευταία χρόνια – λόγω της κρίσης – στα μικρά, μεταχειρισμένα μοντέλα. Σύμφωνα με εμπόρους αυτοκινήτων, οι περισσότεροι αναζητούν αυτοκίνητα που κοστίζουν από 2.500 έως και 5.000 ευρώ και να μην ξεπερνούν σε κυβισμό τα 1.200- 1.400 κ.εκ. Επίσης, προτιμούν αυτοκίνητα δεκαετίας που έχουν στο κοντέρ του πάνω από 70 – 90 χιλιάδες χιλιόμετρα για να είναι ακόμη πιο προσιτά στην απόκτηση τους.

Για αυτό το λόγο θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί σε μια τέτοια αγορά, αφού, πολλά από τα μεταχειρισμένα μοντέλα χρειάζονται εξονυχιστικό έλεγχο στα μηχανικά τους μέρη και το αμάξωμα.

Oι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν, ώστε να φανερώστε και μόνοι σας το παρελθόν του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου που σκέφτεστε να αγοράσετε.

Χιλιομετρητής
Μέσα από τον χιλιομετρητή μπορούμε να δούμε αν τα χιλιόμετρα που αναγράφονται είναι και τα πραγματικά. Αν για παράδειγμα το αυτοκίνητο της επιλογής σας έχει ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας το 2005 και το αυτοκίνητο έχει στο κοντέρ 10.000χλμ. τότε το πιθανότερο είναι ο χιλιομετρητής να έχει πειραχθεί. Υπολογίστε ότι ένας οδηγός «γράφει» στο κοντέρ ετησίως κατά μέσο όρο 10.000 με 15.000 χιλιόμετρα.

Αμάξωμα
Παρατηρήστε το χρώμα του αυτοκινήτου. Αν για παράδειγμα το καπό έχει πιο γυαλιστερό χρώμα σε σχέση με το φτερό ή την πόρτα τότε σημαίνει ότι το αυτοκίνητο έχει επισκευαστεί.

Κινητήρας
Δείτε σε τη κατάσταση είναι ο κινητήρας. Αν δείτε λάδια στον χώρο του κάρτερ τότε σημαίνει ότι το μοτέρ έχει διαρροή και η επισκευή του μπορεί να κοστίζει αρκετά.

Ελαστικά
Είναι σημαντικό να δείτε την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα ελαστικά του αυτοκινήτου. Ελέγξτε την ημερομηνία κατασκευής τους και δείτε να το πέλμα έχει φθαρεί. Αν χρειάζεται επειγόντως αλλαγή ο προηγούμενος ιδιοκτήτης θα πρέπει να σας κάνει τουλάχιστον μια καλύτερη τιμή.

Κάντε ένα τεστ
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αγοράζετε ένα αυτοκίνητο εφόσον δεν το έχετε οδηγήσει για αρκετά χιλιόμετρα σε μικτές διαδρομές ( στην πόλη και τον αυτοκινητόδρομο). Μέσα από την δοκιμή θα εντοπίστε σε μια ευθεία αν το τιμόνι τραβάει. Επίσης, θα μπορέστε να ακούστε περίεργους θορύβους από το αμάξωμα και τον κινητήρα. Ακόμη, μπορείτε να δείτε αν οι ταχύτητες κουμπώνουν σωστά και δεν μαγκώνει ο λεβιές. Τσεκάρετε και τον συμπλέκτη αν πατιέται εύκολα ενώ στην περίπτωση που τον πατάτε στο τέρμα και η ταχύτητα μπαίνει με δυσκολία τότε μπορεί να χρειάζεται αλλαγή δίσκο – πλατό.

Καταλύτης
Ο καταλύτης θα πρέπει να τσεκαριστεί από έναν μηχανικό. Στην περίπτωση που χρειάζεται αλλαγή θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το κόστος δεν είναι μικρό. Στην περίπτωση που δεν αλλάξτε τον καταλύτη όταν έρθει η ώρα να περάστε ΚΤΕΟ θα πρέπει αναγκαστικά να τον αντικαταστήσετε με καινούργιο.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου