ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Η μισή αλήθεια είναι ψέμα και δόλος!

η-μισή-αλήθεια-είναι-ψέμα-και-δόλος-919144

Του Γιάννη Γεωργούδη

Ολοι γνωρίζουμε τι εστί ψέμα. Είναι η συνειδητή διαστρέβλωση της πραγματικότητας, αλλά και απόκρυψη της αλήθειας. Στην σημερινή εποχή η αλήθεια είναι το ζητούμενο, διότι το ψέμα έχει αναχθεί σε επιστήμη και είναι ευρέως διαδεδομένο.

Ολόκληρη σχεδόν η ανθρώπινη κοινωνία, θα μπορούσε κάποιος να την παρομοιάσει ως ένα απέραντο καρναβάλι, όπου ο καθένας είναι μεταμφιεσμένος σε κάτι διαφορετικό από αυτό που πραγματικά είναι. Ψέμα και υποκρισία επικρατούν παντού γύρω μας, με αποτέλεσμα να μην ζούμε την πραγματικότητα, αλλά μία βρώμικη θολούρα. Ψεύτικα χαμόγελα, προσποιητή ευγένεια και καλοσύνη, κρύβουν τις περισσότερες φορές δόλο, με σκοπό την εξαπάτηση των άλλων προς ίδιον συμφέρον.

Ο άνθρωπος όμως σήμερα είναι πολύ υποψιασμένος για το πλεόνασμα υποκρισίας και ψεμάτων που κυκλοφορούν παντού. Γνωρίζοντας όμως το ψέμα αυτή την υποψία, έκανε ένα «επιστημονικό» βήμα μπροστά. Αντί να δίνει ένα ολόκληρο και μονοκόμματο ψέμα στο κοινό, το αναμιγνύει με μία δόση αλήθειας, ώστε να περάσει απαρατήρητο και να γίνει πιστευτό.

Η υποκρισία και το ψέμα είναι πλέον επιστήμη, αλλά και τέχνη ταυτόχρονα. Μέσα στις τόσες καθημερινές πληροφορίες που δεχόμαστε από διάφορες πηγές, μας προσφέρουν και χιλιάδες ψέματα, που εμείς πιστεύουμε ως αλήθειες. Αυτό οφείλεται στην μηδενική κριτική ικανότητα που οι περισσότεροι διαθέτουμε. Η κριτική ικανότητα όμως δεν είναι αποτέλεσμα εκπαίδευσης, πτυχίων και μεταπτυχιακών. Δημιουργείται και καλλιεργείται από το ίδιο το άτομο, όταν αποφασίσει να μπει σε μία διαδικασία αυτομόρφωσης και αυτογνωσίας.

Οι ανθρώπινες σχέσεις περνούν μία μακρά περίοδο κρίσης. Μία κρίση αξιών που έχει βλάψει ιερούς θεσμούς όπως την οικογένεια, την φιλία, αλλά και οιαδήποτε μορφή συνεργασίας. Οικογένειες διαλύονται, φιλίες γκρεμίζονται και συνεργασίες καταστρέφονται, επειδή έχουν χτιστεί πάνω σε μυστικά και ψέματα.

Ναι! Ζούμε μία θολούρα ψέματος, υποκρισίας και μυστικών. Ποιος όμως ευθύνεται γι’ αυτήν την άθλια κατάσταση; Εμείς; ΟΧΙ! Η ανυπαρξία ΠΑΙΔΕΙΑΣ ευθύνεται. Όταν η πολιτεία, μέσω του υπουργείου παιδείας, επικεντρώνεται αποκλειστικά στην εκπαίδευση με την στενή έννοια, δίχως ίχνος διαπαιδαγώγησης, τότε είναι σαν να κατασκευάζουμε μηχανοποιημένους ανθρώπους χωρίς αξίες. Η ΠΑΙΔΕΙΑ έχει δύο πυλώνες. Την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και την ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ.

Ενας λαός χρειάζεται πρώτα απ’ όλα την διαπαιδαγώγηση του χαρακτήρα και μετά την εκπαίδευση. Τι να το κάνει ένα κράτος να βγάζει έξυπνους επιστήμονες, που νοιάζονται μόνο για το κέρδος και την εκμετάλλευση των άλλων; Τι να το κάνουμε να έχουμε πάει στο φεγγάρι και να υπάρχει πείνα και φτώχεια στην ανθρωπότητα; Τα μεγαλύτερα εγκλήματα έγιναν από δήθεν μορφωμένους ειδικούς επιστήμονες. Για παράδειγμα: Μετά το τέλος του Β΄παγκοσμίου πολέμου βρέθηκε μία επιστολή σε στρατόπεδο Ναζί, που απευθυνόταν σε δασκάλους και έγραφε: «Αγαπητέ δάσκαλε, είμαι επιζών σε στρατόπεδο συγκέντρωσης. Τα μάτια μου είδαν αυτό που κανένας άνθρωπος δεν πρέπει να δει. Θάλαμοι αερίων κατασκευασμένοι από εκπαιδευμένους μηχανικούς. Παιδιά δηλητηριασμένα από εκπαιδευμένους γιατρούς. Νεογέννητα παιδιά σκοτώθηκαν από εκπαιδευμένους νοσηλευτές. Γυναίκες και μωρά πυροβολήθηκαν και κάηκαν από πτυχιούχους κολεγίων. Έχω λοιπόν τις αμφιβολίες μου για την εκπαίδευση. Σε παρακαλώ δάσκαλε, βοήθησε τους μαθητές σου να γίνουν Άνθρωποι. Οι προσπάθειές σου δεν πρέπει ποτέ να παράγουν εκπαιδευμένα τέρατα ή ειδικούς ψυχοπαθείς. Η ανάγνωση, η γραφή και η γνώση της αριθμητικής είναι σημαντική μόνο όταν κάνουν τα παιδιά μας πιο ανθρώπινα».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου