ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Περιοδεύοντας σε Πορτογαλία και Ισπανία

περιοδεύοντας-σε-πορτογαλία-και-ισπα-838983

Του Χρήστου Μηλίτση

ΛΙΣΣΑΒΟΝΑ. Από τη Σεβίλλη πορεία προς Λισσαβόνα. Περάσαμε το εξωτικό χωριό Aλμοφέιρα και φθάσαμε στα πορτογαλικά σύνορα. Διαβήκαμε με φέριμποτ τον ποταμό Κουαντιάνα και με πορεία Φροντέρα-Ιέρπα-Βέζα-Φερέερα­Aλκάστo φθάσαμε στο Σετεμπάλ. Περάσαμε τη μεγάλη γέφυρα Τάγου και φθάσαμε στη Λισσαβόνα, πρωτεύουσα της Πορτογαλίας.

Η Λισσαβόνα είναι μία από τις ωραιότερες πόλεις του κόσμου. Έχει πολλά πάρκα, αγάλματα, πλατείες και άφθονο πράσινο. Επισκεφτήκαμε εδώ το μεγάλο κάστρο, την Αραβική γειτονιά Αλφάμα, το μοναστήρι Χερόνυμος, τη μεγάλη γέφυρα της ανεξαρτησίας, το μνημείο των εξερευνητών, το μεγάλο πύργο Μπολέμ, το καζίνο Εστορίλ, τον ιερό βρόχο του Αγίου-lωάννη και το τεράστιο άγαλμα του Χριστού.

Περιεργαστήκαμε την Εστόφα -φρία (κρύο Θερμοκήπιο) που είναι ένας τεράστιος τροπικός κήπος με δέντρα και φυτά από τις ζούγκλες του Αμαζονίου. Πήγαμε και στη Σίντρα, παραθεριστικό μέρος των Πορτογάλων βασιλέων και στο παλιό ψαροχώρι Κασκαϊς, όπου δεν αποφύγαμε τον πειρασμό να κάνουμε ένα ποδόλουτρο στα παγωμένα νερά του Ατλαντικού. Έχει ένα μεγάλο πάρκο με το βασιλικό ανάκτορο και πάρα πολλές πλατείες με πολύχρωμα λουλούδια, πίδακες με κρύα νερά και αγάλματα.

ΜΑΔΡΙΤΗ. Την άλλη μέρα πορεία για τη Μαδρίτη. Ακολουθήσαμε τη λεωφόρο Λισσαβόνας-Σετιμπάλ-Ατάλκο. Εδώ είναι τα σύνορα Ισπανίας­ – Πορτογαλίας. Περάσαμε στη Μέριντα- Ταράλβα και φθάσαμε στη Μαδρίτη. Εδώ παραμείναμε τρεις μέρες. Πήγαμε στη μεγάλη πλατεία Πλάζα-Μαγιόρ που είναι τριγυρισμένη με τεράστιες καμάρες και καταλύσαμε εκεί κοντά στο ξενοδοχείο Αστοριάνα. Εδώ υπάρχει έφιππο το άγαλμα του Φιλίππου του Γ. Επισκεφτήκαμε την ποέρτα- ντε- σόλ (πόρτα του Ηλίου), το μνημείο της θεάς Κυβέλης, την αψίδα θριάμβου του Καρόλου του Γ!, την ποέρτα ντε- Αλκάνας και τη μεγάλη λίμνη Εστανκουέ.

Το Κρυστάλλινο Μέγαρο και το πιο γραφικό μέρος του Πάρκου με πολλές ροδώνες και καλλωπιστικά φυτά. Στο Αστεροσκοπείο και το Βοτανικό κήπο κάναμε έναν περίπατο, καθώς και στη παλιά Μαδρίτη, στη συνοικία των παλαιοπωλείων. Εκεί παραδίπλα σε μια πέτρινη σκάλα ακούσαμε οικογενειακή μουσική. Πατέρας, γυναίκα και παιδιά έπαιζαν μαζί στο ίδιο όργανο. Επισκεφτήκαμε την εκκλησία του Αγίου Μιχαήλ και τον Σαν – Φραντσίσκο Ελ-Κράντε την πιο μεγάλη εκκλησία της Μαδρίτης. Ο θόλος της έχει διάμετρο 32 μέτρα. Περπατήσαμε στην πλατεία της Βασίλισσας Ισαβέλλας.

Είδαμε και την Οριέντε πλαζ, όπου υπάρχει το άγαλμα του Φιλίππου του Δ πάνω σένα τεράστιο άλογο. Τ ο βασιλικό παλάτι απέναντι είναι ένα τεράστιο μαρμάρινο άγαλμα. Το βράδυ μας επισκέφτηκε ένα φίλος μας ο Κάρολος με τη γυναίκα του Κάρμεν και μας ξενάγησαν και τις τρεις βραδιές που μείναμε εκεί και έτσι γνωρίσαμε καλά και τη νυχτερινή ζωή της Μαδρίτης. Ήταν ένα θέαμα υπέροχο και καταπληκτικό, Τ ο πρωί επισκεφτήκαμε το Εθνικό αρχαιολογικό Μουσείο. Τα εκθέματα πλούσια και εντυπωσιακά.

Στην Ανατολική πλευρά του Μουσείου, επί της οδού Σεράνο στο υπόγειο του κήπου υπάρχει αναπαράσταση σπηλαίων της Αλταμίρα ηλικίας 14.000 χρόνων, Το Εθνικό Μουσείο Μπράντο είναι ένα από τα σπουδαιότερα και πολυτιμότερα του κόσμου, Περιλαμβάνει περισσότερες από 50 αίθουσες . Εδώ υπάρχει η ροτόντα, το μπρούτζινο άγαλμα του Καρόλου του Ε! και έργα των σπουδαιότερων ζωγράφων του Κόσμου.

ΤΟΛΕΔΟ. Από τη Μαδρίτη στο Τολέδο που βρίσκεται πάνω στις γρανιτένιες όχθες του ποταμού Τάγου με τα υπέροχα πέτρινα κτίσματα του, τις όμoρφες εκκλησίες και τις παλιές γέφυρες, αποτελεί το ζωντανό Μουσείο του Μεσαίωνα. Eίναι η αγαπημένη πόλη του Δομένικου Θεοτοκόπουλου. (Ελ– Γκρέκο. Εδώ Υπάρχει ο καθεδρικός ναός με τα αριστουργήματα βιτρό, η Εκκλησία του Αγίου-Θωμά με τη φανταστική ταφή του κόμητα Ογκάθ και η Εβραϊκή Συναγωγή. Επισκεφτήκαμε το σπίτι του Δομένικου Θεοτοκόπουλου. Εκεί είδαμε το Μουσείο του μεγάλου ζωγράφου που τίμησε την Ελλάδα με τους πασίγνωστους πίνακες. Επισκεφτήκαμε επίσης το εργοστάσιο κατασκευής δαμασκηνών σπαθιών, την ωραία πλατεία του Ηλίου, την παλιά πύλη και το παρεκκλήσι.

Ο καθεδρικός ναός είναι ένα θαύμα αρχιτεκτονικής. Το καμπαναριό του έχει ύψος 90 μέτρα, η δε καμπάνα του ζυγίζει 17,5 τόνους. Στο εσωτερικό του υπάρχουν απειράριθμα σε διάκοσμο και πλούτο παρεκκλήσια. Η πόρτα της παρουσίας, το παρεκκλήσι επιφανειών, της κολυμπήθρας, της ιματιοθήκης, της αίθουσας των Συμβουλίων κ.λπ. Είδαμε το άγαλμα του Κολόμβου και το παρεκκλήσι του Αγίου-Γεωργίου, όπου φυλάσσεται ο πλούσιος θησαυρός της Μητρόπολης.

Πήγαμε στο φρούριο Αλκαζάρ και στη παλιά Εβραϊκή Συνοικία Χουντέρια, την παλιά Συναγωγή και την πλατεία Τελ-Κόντε με το παλάτι. Επισκεφτήκαμε το Θαυμάσιο Μοναστήρι Σαν-Λορέντζο που βρίσκεται στα περίχωρα της Μαδρίτης. Το Μέγαρο. Το Μουσείο λίθων και αρκετά άλλα όμορφα τοπία με κήπους και αγάλματα. Είδαμε και το παλιό Νοσοκομείο και την αίθουσα Ελ-Γκρέκο και την άλλη μέρα πήραμε το δρόμο της επιστροφής.

ΣΑΡΑΓΟΣΑ-ΑΝΔΟΡΑ. Είχαμε δει τη Σαραγόσα τις πρώτες μέρες της διαδρομής μας. Είχαμε όμως αποφασίσει να την ξαναδούμε στην επιστροφή μας. Επισκεφτήκαμε το Μέγαρο της Αρχιεπισκοπής, Εδώ υπάρχουν κυανόκρανο του 12ου αιώνα. Από τα παρεκκλήσια περάσαμε στη κυρία πύλη και από κει στο Μουσείο που περιέχει μοναδικές ταπισερί σε πολύ μεγάλο σχήμα με τις παρακάτω υφάνσεις.

Η Βάπτιση του Αγίου Κωνσταντίνου, Το προπατορικό αμάρτημα, Ρωμαίοι στρατιώτες, Η σταύρωση, η εκστρατεία του Βρούτου, Ασσύριος και Αισθήρ, τα άγια πάθη, και 4 πίνακες με τον Τρωικό πόλεμο. Επισκεφτήκαμε ακόμη το παλιό χρηματιστήριο και την Βερζέν- Ελ-Πλάτ. Στο σημείο αυτό βρίσκεται ο πιο αρχαίος ναός της Χριστιανοσύνης. Από την Σαραγόσα πορεία προς Λέριντα-Ανδόρα. Περάσαμε τις πόλεις Οβιάνα-Ορο-ντε Ουρσέλ και φθάσαμε στη Φάρικα-ντε -Μόλες. Εδώ είναι τα σύνορα Ισπανίας και Ανδόρας.

Η Ανδόρα είναι ανεξάρτητο Πριγκιπάτο και έχει είδη αφορολόγητα. Δυστυχώς τύχαμε σε μέρα Εθνικής γιορτής, ήταν Σάββατο, την άλλη μέρα Κυριακή Θα ήταν πάλι κλειστά τα καταστήματα, ο χρόνος μας πίεζε και έτσι περιοριστήκαμε να περιεργαστούμε την αγορά και τα αξιοθέατα της Ανδόρας και πήραμε το δρόμο για τη Μασσαλία.