ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Το λιμάνι του Ιάσονα χρειάζεται μέλλον

το-λιμάνι-του-ιάσονα-χρειάζεται-μέλλο-577442

Του Νικόλαου Ροδόπουλου, Προέδρου Ελληνικής Εταιρείας Logistics, Πρόεδρου & Διευθύνοντα Συμβούλου OnLine Data AE

Η σημασία της σύνδεσης των λιμένων με την ενδοχώρα έχει αναγνωριστεί ως ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα στην ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη τους, γι’ αυτό και πολύ ορθά σημειώνεται πως, η μάχη των λιμένων δίνεται στην ενδοχώρα, δεν δίνεται στη θάλασσα.

Η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού, η ιδιωτικοποίηση των λιμενικών εργασιών και τα εξελιγμένα τεχνολογικά συστήματα οδήγησαν διεθνώς σε δραστική μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των πλοίων και των μεταφερόμενων φορτίων.

Ταυτόχρονα, μια παράλληλη εκμετάλλευση για την προσέλκυση θαλάσσιων φορτίων διασύνδεσης σημείων μικρών αποστάσεων, μπορεί να ωθήσει ακόμα περισσότερο την ανάπτυξη των θαλάσσιων οδών και ταυτόχρονα των δραστηριοτήτων στην ενδοχώρα.

Ποιο είναι όμως το πρόβλημα με το λιμάνι του Βόλου; Γιατί μέχρι σήμερα επικρατεί μια αδικαιολόγητη αδράνεια που δημιουργεί καθημερινά μια αίσθηση αποεπένδυσης και απαξίωσης της δυναμικής του;

Πώς θα προσελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον στη διαδικασία των υποπαραχωρήσεων, μιας και είναι ένα από τα δέκα λιμάνια ιδιοκτησίας ΤΑΙΠΕΔ; Η μεγάλη δυναμική του λιμανιού είναι η βιομηχανία.

Η βιομηχανία της Θεσσαλίας που βρίσκεται στις πέντε πρώτες θέσεις σε αξία εξαγωγών μεταξύ των 13 περιφερειών, πίσω από Αττική, Κεντρική Μακεδονία, Πελοπόννησο και Στερεά Ελλάδα.

Ο θεσσαλικός κάμπος αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες περιοχές πρωτογενούς παραγωγής. Η λειτουργία ενός Agribusiness/AgroLogistics Hub, θα δώσει στο λιμάνι μια επιπλέον ισχυρή ώθηση. Μάλιστα αυτό είναι ανεξάρτητο της γεωγραφικής περιοχής στην οποία θα δημιουργηθεί. Μια τέτοια εξέλιξη θα ενδυναμώσει την ιδέα μιας περιφερειακής υποδομής logistics με έμφαση στην κοινωνική οικονομία η οποία είναι ισχυρά αναπτυσσόμενη στην ευρύτερη περιοχή του Βόλου.

Όλες οι μικρές παραγωγικές οντότητες θα διασυνδεθούν σε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο παραγωγής, πιστοποίησης, συσκευασίας και διανομής.

Με αυτό τον τρόπο θα δοθεί μια νέα προοπτική στις τοπικές κοινωνίες και θα αναπτυχθούν νέα επιχειρηματικά σχήματα με την μορφή των clusters.

Το ίδιο ακριβώςμπορεί να συμβεί στη θάλασσα. Οι Σποράδες θα βρουν στον Βόλο τα Logistics που δεν μπορούν να αναπτύξουν. Θα ενσωματωθούν σε μια συστάδα επιχειρήσεων και θα διασυνδέσουν επίσης τη δική τους πρωτογενή και δευτερογενή παραγωγή με τις αγορές της επικράτειας και του εξωτερικού.

Το λιμάνι του Βόλου έχει μέλλον, αρκεί να το αναγνωρίσουμε και να επενδύσουμε σ’ αυτό. Το λιμάνι αποτελεί πυλώνα πολυεπίπεδης ανάπτυξης για την επιχειρηματικότητα, την τοπική αυτοδιοίκηση, τον τουρισμό, τον πολιτισμό και τελικά την ίδια την κοινωνία. Το λιμάνι δεν είναι μια αποκομμένη οντότητα, ζει, δρα και προσφέρει, παράγοντας πλούτο για όλους.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου