ΥΓΕΙΑ

Νέα ζωή με το βιονικό «Χέρι του Μιχαήλ Αγγελου»

νέα-ζωή-με-το-βιονικό-χέρι-του-μιχαήλ-α-41569

Τέσσερα χρόνια πριν ο Κρις Τέιλορ από τη Βρετανία έχασε το δεξί του χέρι σε ατύχημα με τζετ σκι. Εκτός από τον ψυχικό και σωματικό πόνο, ο Κρις είχε να αντιμετωπίσει ακόμη μια σοβαρή κατάσταση, καθώς ήταν μηχανικός που εργαζόταν ως ελεύθερος επαγγελματίας και δεν μπορούσε πλέον να ασκήσει τα επαγγελματικά του καθήκοντα.

Τα προβλήματά του όμως ήρθε να λύσει η εξέλιξη της τεχνολογίας. Ενα πρωτότυπο ηλεκτρονικό χέρι με κινούμενα δάχτυλα και καρπό. Το μοναδικό αυτό επίτευγμα ονομάζεται «Χέρι του Μιχαήλ Αγγελου» και κοστίζει περίπου 56.000 ευρώ.

Με το νέο ηλεκτρονικό χέρι ο Κρις Τέιλορ μπορεί να κινήσει και τα πέντε δάχτυλα χρησιμοποιώντας τους μυς του χεριού του από τον αγκώνα και επάνω, το οποίο σώθηκε από το ατύχημα. Η συσκευή έχει κατασκευαστεί από αμερικανούς και γερμανούς επιστήμονες και είναι εξοπλισμένη με ηλεκτρόδια που αισθάνονται την κίνηση στους μυς και πυροδοτούν σήματα που αποστέλλονται στο ηλεκτρονικό χέρι.

Ο Κρις Τέιλορ είναι πατέρας τριών παιδιών και τώρα ελπίζει να επιστρέψει στη ρουτίνα της παλιάς του ζωής. Χάρη στις ευέλικτες κινήσεις που προσφέρει το ηλεκτρονικό χέρι, εκτός από τις βασικές καθημερινές δραστηριότητες, ο Κρις μπορεί να σκαρφαλώσει σε σκάλα, να μαγειρέψει, ακόμη και να κάνει περίπλοκες συνδέσεις καλωδίων που είναι η βασική του εργασία.

Το ηλεκτρονικό χέρι χρειάζεται φόρτιση κάθε ημέρα για περίπου 4 ώρες και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για 20 ώρες. Στην τιμή του περιλαμβάνεται η εκπαίδευση του χρήστη και εγγύηση δύο ετών. «Μπορεί τα προσθετικά άκρα να είναι διαθέσιμα εδώ και 30 χρόνια, αυτό όμως είναι το πρώτο τού είδους του, καθώς δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να κουνά κάθε δάχτυλο ξεχωριστά.

Πρόκειται για ένα μυοηλεκτρικό σύστημα που ελέγχεται από ηλεκτρονικά ερεθίσματα προερχόμενα από τους μυς του τμήματος ανθρώπινου χεριού το οποίο δεν έχει πάθει βλάβη από το ατύχημα» εξηγεί ο Τζίοφ Χάρνινγ, στέλεχος της εταιρείας Οτο Μποκ που κατασκεύασε το ηλεκτρονικό χέρι.

Τα Νέα

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου