ΥΓΕΙΑ

«Διάβασαν» το DNA των εσπεριδοειδών

διάβασαν-το-dna-των-εσπεριδοειδών-312646

Ένα σημαντικό βήμα για την καταπολέμηση διαφόρων ασθενειών που απειλούν τις καλλιέργειες και προκαλούν ανεπανόρθωτες ζημιές στους γεωργούς, μπορεί να αποδειχτεί μία ελπιδοφόρα ανακάλυψη επιστημόνων. Η ανακάλυψη αυτή, μπορεί να βοηθήσει ακόμα και στη βελτίωση της γεύσης και της ποιότητας των φρούτων.

Οι ερευνητές κατάφεραν να αποκωδικοποιήσουν τον γενετικό κώδικα (DNA) δύο βασικών εσπεριδοειδών, των μανταρινιών κλημεντινών και των γλυκών πορτοκαλιών. Αυτή είναι η πρώτη φορά που διαβάζεται το γονιδίωμα ενός εσπεριδοειδούς.

Οι επιστήμονες, με επικεφαλής ερευνητές του πανεπιστημίου της Φλόριντα, στοχεύουν να αξιοποιήσουν τις γενετικές πληροφορίες που αποκόμισαν, για να παράγουν γενετικά τροποποιημένα εσπεριδοειδή, τα οποία θα είναι πιο ανθεκτικά, πιο εύγεστα και πιο θρεπτικά, καθώς επίσης πιο ικανά να ανέχονται το αλάτι, το «φτωχό» έδαφος και τις ακραίες θερμοκρασίες του περιβάλλοντος.

Παραμένει όμως αβέβαιο πώς θα αντιδράσουν οι καταναλωτές- ιδίως στην Ευρώπη- στην προοπτική μεταλλαγμένων μανταρινιών και πορτοκαλιών.

Τα πορτοκάλια και τα μανταρίνια πιστεύεται ότι καλλιεργήθηκαν για πρώτη φορά πριν από τουλάχιστον 4.000 χρόνια και έκτοτε αποτελούν δύο από τις σημαντικότερες αγροτικές καλλιέργειες σε πάνω από 100 χώρες, παράγοντας φρούτα αγαπημένα από τους καταναλωτές.

Zougla.gr