ΔΙΕΘΝΗ

Διεθνής σάλος από τα πειράματα με καυσαέρια σε ανθρώπους και πιθήκους

διεθνής-σάλος-από-τα-πειράματα-με-καυσ-136933

Η διεύθυνση της Volkswagen υπόσχεται την επιβολή εσωτερικών κυρώσεων κατά εκείνων που επέτρεψαν την πραγματοποίηση δοκιμών σε πιθήκους και ανθρώπους για τις επιπτώσεις από την εισπνοή ρύπων, που είναι το τελευταίο της σειράς των σκανδάλων που πλήττει τον κολοσσό της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Ματίας Μίλερ, ο διευθυντής του ομίλου, δήλωσε χθες στις Βρυξέλλες, σύμφωνα με το περιοδικό Der Spiegel ότι η πραγματοποίηση δοκιμών σε πιθήκους το 2014, που αποκαλύφθηκε από τους New York Times, «δεν είναι ηθικές και προκαλούν αποστροφή».

«Υπάρχουν πράγματα που απλώς δεν γίνονται…όλες οι αναγκαίες συνέπειες πρέπει να επιβληθούν», είπε.

Ο Τόμας Στεγκ, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του γερμανικού ομίλου, παραδέχθηκε στην εφημερίδα Bild ότι ενημερώθηκε για δοκιμές για τη μελέτη των επιπτώσεων της ρύπανσης που προέρχεται από τους κινητήρες ντίζελ της Volkswagen την εποχή της παραποίησης του λογισμικού τους ώστε να εμφανίζονται κατά τους ελέγχους λιγότερο ρυπογόνοι.

Ωστόσο επέμεινε ότι εμπόδισε τη διεξαγωγή τέτοιων δοκιμών σε ανθρώπους, μέσω του EUGT, του οργανισμού έρευνας που χρηματοδοτείται από την Volkswagen και τις ανταγωνίστριές της Daimler και BMW, καθώς και την Bosch.

«Αμερικανοί ερευνητές ήθελαν να πραγματοποιήσουν αυτές τις δοκιμές σε ανθρώπους εθελοντές», εξήγησε. «Απάντησα τότε ότι δεν αυτό δεν μπορώ να το επιτρέψω και αποφασίσθηκε οι δοκιμές να γίνουν σε πιθήκους», πρόσθεσε.

«Αναδρομικά, αυτή μελέτη δεν έπρεπε να έχει γίνει ποτέ, είτε πρόκειται για ανθρώπους, είτε πρόκειται για πιθήκους. Αυτό που συνέβη δεν έπρεπε να έχει συμβεί ποτέ, λυπάμαι πραγματικά», δήλωσε ο Τόμας Στεγκ, ο οποίος είχε χρηματίσει εκπρόσωπος του καγκελαρίου Γκέρχαρντ Σρέντερ.

Οσο για την επιστημονική έρευνα που έγινε στο νοσοκομειακό ινστιτούτο του Ααχεν και κατά την οποία 25 υγιείς άνθρωποι εισέπνευσαν κατά το διάστημα 2013-2014 διοξείδιο του αζώτου (NO2), ο Τόμας Στεγκ δικαιολογήθηκε δίνοντας τη διαβεβαίωση ότι οι εθελοντές εκτέθηκαν σε «πολύ πιο χαμηλά επίπεδα ρύπων από αυτά που έχουν διαπιστωθεί σε πολλούς χώρους εργασίας». Κανένας από αυτούς δεν είχε επιπτώσεις», πρόσθεσε.

Στο τέλος του 2015, ο όμιλος Volkswagen παραδέχθηκε ότι είχε εξοπλίσει 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα ντίζελ με λογισμικό που παραποιούσε τα αποτελέσματα των ελέγχων εκπομπών καυσαερίων αποκρύπτοντας εκπομπές οξειδίου του αζώτου που βρίσκονταν σε επίπεδο έως και 40 φορές υψηλότερο από τα επιτρεπόμενα όρια.

Πώς αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο

Τις έρευνες χρηματοδότησαν οι Volkswagen, Daimler, BMW, οι οποίες δηλώνουν ότι δεν γνώριζαν.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν οι Stuttgarter Zeitung και Süddeutsche Zeitung το πείραμα έλαβε χώρα μεταξύ του 2012 και του 2015 και σε αυτό άνθρωποι εκτέθηκαν σε επικίνδυνα τοξικά αέρια με στόχο… να αποδειχθεί ότι οι σύγχρονες εκπομπές ρύπων είναι, σε γενικές γραμμές, ακίνδυνες.

Τα τεστ διεξήχθησαν έπειτα από παραγγελία της «Ευρωπαϊκής Ομάδας Έρευνας για το Περιβάλλον και την Υγεία στον τομέα των Μεταφορών« (European Research Group on Environment and Health in the Transport Sector, EUGT), ένας οργανισμός που δεν λειτουργεί πια και είχε συσταθεί και χρηματοδοτούνταν από τις εταιρείες Volkswagen, Daimler και BMW.

Εστιάζονταν στις βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις από την εισπνοή διοξειδίου του αζώτου από υγιείς ανθρώπους, όπως επισημαίνουν οι εφημερίδες. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε πανεπιστήμιο του Άαχεν, όπου 25 άνθρωποι εξετάστηκαν αφού εισέπνευσαν διάφορες ποσότητες αερίων για μερικές ώρες.

Σημειώνεται ότι οι τρομακτικές αποκαλύψεις έρχονται αμέσως μετά την παραδοχή ότι είχαν πραγματοποιηθεί αντίστοιχα τεστ σε πιθήκους. Οι εταιρείες είχαν καταδικάσει τις πρακτικές αυτές και ανακοίνωσαν τη διάλυση του οργανισμού.

«Έπεσαν από τα σύννεφα»

Μετά τη δημοσίευση των αποκαλύψεων οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δήλωσαν σοκαρισμένοι, καταδικάζοντας τις μεθόδους του πειράματος.

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι «είμαστε πεπεισμένοι ότι οι επιστημονικές μέθοδοι που επελέγησαν ήταν λανθασμένες».

Η Daimler ανακοίνωσε, την Κυριακή, ότι είναι «σοκαρισμένη για την έκταση αυτών των ερευνών και για τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιήθηκαν. Καταδικάζουμε τα πειράματα». Παράλληλα, η εταιρεία επισήμανε ότι δεν γνώριζε πώς θα πραγματοποιηθούν οι έρευνες σημειώνοντας ότι οι ενέργειες του οργανισμού είναι αντίθετες με τις αξίες και τις ηθικές αρχές της Daimler».

Εννοείται ότι η Daimler διαβεβαίωσε πως έχει ήδη ξεκινήσει έρευνα για την υπόθεση.

«Σοκαρισμένη» καταδικάζει η γερμανική κυβέρνηση

Κατηγορηματικά καταδίκασε η γερμανική κυβέρνηση τα πειράματα σε ανθρώπους και πιθήκους, χαρακτηρίζοντάς τα «απεχθή» και ζητώντας να της δοθούν πληροφορίες.

Ο εκπρόσωπος Τύπου της Άνγκελα Μέρκελ, Στέφεν Ζάιμπερτ δήλωσε ότι «Αυτά τα πειράματα σε πιθήκους, αλλά και σε ανθρώπους, δεν μπορούν να αιτιολογηθούν από ηθική άποψη με κανένα τρόπο».

«Οι οργανισμοί που εποπτεύουν εκείνους που εξέδωσαν αυτά τα συμβόλαια φέρουν ιδιαίτερη ευθύνη» συμπλήρωσε.

[thetoc.gr]

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου