ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ

Εμπορευματικό σε Βελεστίνο και Λάρισα;

εμπορευματικό-σε-βελεστίνο-και-λάρισ-497748

Σύμφωνα με τα όσα απάντησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κων. Καραμανλής σε σχετική ερώτηση – Δήλωση Αλ. Μεϊκόπουλου ότι χάνεται το έργο από τον νομό

«Η ενδεχόμενη λειτουργία του ενός Εμπορευματικού Κέντρου (στο Συκούριο Λάρισας) δεν αποκλείει τη λειτουργία και του άλλου (στο Βελεστίνο). Αντιθέτως, υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα σενάρια που θα μπορούσαν και τα δύο Κέντρα να λειτουργούν συνεργατικά».

Αυτό απάντησε πριν από λίγες μέρες σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Ελευθερία» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, επιβεβαιώνοντας εμμέσως πλην σαφώς ότι το υπουργείο δεν έχει λάβει ακόμη τις οριστικές του αποφάσεις.

Η ερώτηση που έγινε στον υπουργό ήταν: «Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσανατολίζεται στη δημιουργία ενός τρίτου Εμπορευματικού Κέντρου, το οποίο σύμφωνα με εξαγγελία του υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη θα γίνει στη Λάρισα. Σε συναντήσεις σας όμως με βουλευτές της Μαγνησίας δηλώσατε ότι δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις για το Εμπορευματικό Κέντρο στην Κεντρική Ελλάδα. Τι ισχύει τελικά;».

Ο κ. Καραμανλής απάντησε σχετικά: «Πολύ καλά κάνετε και με ρωτάτε για αυτό το θέμα, κύριε Ρούστα, γιατί μου δίνετε την ευκαιρία να αποσαφηνίσω τα πράγματα, ώστε να δείτε ότι δεν υπάρχει κάποια αντίφαση: Σχετικά με τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στη Λάρισα, πρώτα απ’ όλα να πούμε ότι πρόκειται για μια έκταση της ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία πράγματι πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να δημιουργηθεί ένας χώρος όπου θα συγκεντρώνονται, θα συσκευάζονται και θα μεταφέρονται γεωργικά προϊόντα. Ο χώρος αυτός είναι οι παλιές εγκαταστάσεις της πρώην Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης στη Λάρισα, οι οποίες όπως ξέρετε είναι εγκαταλειμμένες από το 2006 όταν μπήκε λουκέτο στη λειτουργία τους. Το εργοστάσιο αυτό, που βρίσκεται στον δρόμο Λάρισας – Συκουρίου, έχει σοβαρά πλεονεκτήματα: Συγκεκριμένα, διαθέτει το σπουδαίο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης και της γεωγραφικής θέσης, ενώ γειτνιάζει με την ΠΑΘΕ και τη Βιομηχανική Περιοχή Λάρισας. Πέρα από αυτό, υπάρχει πράγματι μία συζήτηση και για Εμπορευματικό Κέντρο στην περιοχή της Μαγνησίας –και συγκεκριμένα κοντά στο Βελεστίνο. Εκεί παρουσιάζονται άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά και αν προχωρούσε αυτή η λύση θα μπορούσε να λειτουργήσει περισσότερο συνεργατικά με το λιμάνι του Βόλου.

Η σιδηροδρομική σύνδεση παρουσιάζει τεχνικές δυσκολίες, παρά το γεγονός ότι το σημείο βρίσκεται κοντά στη σιδηροδρομική υποδομή. Επιπλέον, πρόκειται για έκταση που δεν ανήκει στη ΓΑΙΑΟΣΕ, αλλά στον Δήμο Ρήγα Φεραίου, ο οποίος έχει προχωρήσει σε ενέργειες για συνεργασία με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και τη διερεύνηση, μέσω μελέτης, για το αν μπορούν να αξιοποιηθούν οι εκτάσεις, προκειμένου να γίνει Διαμετακομιστικό Κέντρο ή Βιομηχανικό Πάρκο –ή, αλλιώς, θα παραμείνουν αγροί. Αυτά είναι τα έως τώρα δεδομένα. Σε κάθε περίπτωση το Υπουργείο, σε συνεργασία με την κυβερνητική επιτροπή για τα logistics, εκπονεί ένα συνολικό πλάνο γύρω από τα logistics, ώστε να αξιολογηθεί ολοκληρωμένα η σκοπιμότητα της κάθε επένδυσης. Πρέπει να σας πω, όμως, ότι η ενδεχόμενη λειτουργία του ενός Κέντρου δεν αποκλείει τη λειτουργία και του άλλου. Αντιθέτως, υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα σενάρια που θα μπορούσαν και τα δύο Κέντρα να λειτουργούν συνεργατικά.

Μεϊκόπουλος: «Πιο κοντά από ποτέ στη Λάρισα το εμπορευματικό Κέντρο. Η Μαγνησία εκτός»

Την παραπάνω τοποθέτηση του υπουργού υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή επικαλέστηκε χθες ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Μεϊκόπουλος για να υποστηρίξει ότι το Εμπορευματικό Κέντρο είναι πλέον πιο κοντά στη Λάρισα και ζητά από όλο το πολιτικό προσωπικό του νομού, τους αιρετούς της αυτοδιοίκησης και τους θεσμικούς φορείς να συγκροτήσουν ενιαίο μέτωπο για να μην χαθεί το έργο από τη Μαγνησία.

Συνεχίζοντας ο κ. Μεϊκόπουλος ενημερώνει ότι: «Σε πλήρη σύμπνοια με τον Υπουργό, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ απαντώντας σε σχετική Ερώτησή μου για τη δημιουργία του Εμπορευματικού Κέντρου της Θεσσαλίας στη Μαγνησία, επιβεβαιώνει ότι «την παρούσα στιγμή κρίθηκε σκόπιμο η μελέτη να εστιάσει στην περιοχή της Λάρισας», προσπαθώντας με τη σειρά του να «χρυσώσει το χάπι» στους Μαγνησιώτες και συμπληρώνοντας ότι η εκπόνηση μελέτης σε μία περιοχή, δεν αποκλείει την ανάπτυξη δραστηριοτήτων σε άλλη…

Τι κι αν ήδη από το 2003 το Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού & Αειφόρου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Θεσσαλίας και το Ρυθμιστικό Σχέδιο και Πρόγραμμα Προστασίας Περιβάλλοντος Οικιστικού Συγκροτήματος Βόλου προτείνουν ως χώρο διερεύνησης για τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στη Θεσσαλία τη ζώνη Βελεστίνο-Αχίλλειο; Τι κι αν το 2014 στην Αναθεώρηση του Χωροταξικού Σχεδιασμού & Αειφόρου Ανάπτυξης επιβεβαιώθηκε πλήρως ο υφιστάμενος σχεδιασμός, καθώς προβλέπεται η δημιουργία του Εμπορευματικού κέντρου Θεσσαλίας στο Βελεστίνο;

Τι και αν ο ίδιος ο ΟΣΕ στην από 07.06.2021 απάντηση στην ερώτηση μου επιβεβαιώνει, σε αντίθεση με την ΕΡΓΟΣΕ, ότι ο σχεδιασμός του Οργανισμού για τις νέες σιδηροδρομικές γραμμές και συνδέσεις προβλέπει την εξυπηρέτηση του μελλοντικού Εμπορευματικού Κέντρου στην περιοχή του Αερινού Μαγνησίας;

Η ΝΔ επιχειρεί ξανά να ανατρέψει τα δεδομένα εις βάρος της Μαγνησίας, προωθώντας τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στη Λάρισα, με τους τοπικούς βουλευτές της συμπολίτευσης να τηρούν «σιγή ιχθύος».

Η ΝΔ παραγκωνίζει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Μαγνησίας και πλήττει ευθέως την ενίσχυση των συνδυασμένων μεταφορών στην περιοχή και την ακόλουθη ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.

Η κρισιμότητα του θέματος επιβάλλει όλοι οι τοπικοί πολιτικοί, παραγωγικοί και κοινωνικοί φορείς να πάρουν ξεκάθαρη θέση μπροστά στην απροκάλυπτη επιλογή της κυβέρνησης να υποβαθμίσει για ακόμα μία φορά τη Μαγνησία.

Καλώ όλους τους βουλευτές Μαγνησίας, τους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, όλους τους θεσμικούς φορείς, ώστε όλοι μαζί να δημιουργήσουμε ένα αρραγές μέτωπο και να μην επιτρέψουμε την περαιτέρω υποβάθμιση του νομού».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου