ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ

Δίκαιη ανακατανομή της γης ζητούν οι αγρότες στη λίμνη Κάρλα

δίκαιη-ανακατανομή-της-γης-ζητούν-οι-α-661821

Tροποποίηση του νόμου διεκδικούν οι κάτοικοι των παρακάρλιων κοινοτήτων

Τροποποίηση του νόμου για τη διανομή γης ζητούν οι κάτοικοι στα παρακάρλια χωριά, προκειμένου να καλλιεργήσουν ξανά τα χωράφια τους.

Στις 20 Φεβρουαρίου αναρτήθηκε νόμος για αναδιανομή των εδαφών της λίμνης Κάρλας. Το γεγονός προκάλεσε την αντίδραση των αγροτών, οι οποίοι ζητούν τροποποίηση του νόμου για να αλλάξει η μοριοδότηση.

Οι παλιοί καλλιεργητές βλέπουν ότι χάνουν την δυνατότητα να σπείρουν την γη που τους δόθηκε το 1975. Με τον νόμο 40/61 του 2012 είχε παραχωρηθεί έκταση περίπου 6.500 στρεμμάτων στους καλλιεργητές.

Σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό, η γη θα διανεμηθεί σε συνεταιρισμούς, σε ανέργους, σε νέους έως 35 ετών, σε πτυχιούχους γεωτεχνικών σχολών, καθώς και σε επαγγελματίες αγρότες με αντίτιμο 5 ευρώ ανά στρέμμα και ανά καλλιεργητική περίοδο.

Κάθε αγρότης θα παίρνει έως 100 στρέμματα, στα οποία θα περιλαμβάνεται και η γη που καλλιεργεί σήμερα, είτε ιδιόκτητη, είτε μισθωμένη.

Επίσης, σύμφωνα με την μοριοδότηση όσο λιγότερα στρέμματα διαθέτει σήμερα ο αγρότης, τόσο περισσότερα μόρια θα αποκτά.

Οι αγρότες καλλιεργούν κυρίως σιτάρι και βαμβάκι. Τα χωράφια που προήλθαν από την αποξήρανση της Κάρλας, έκτασης περίπου 78.000 στρεμμάτων, δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα, καθώς πλημμύριζαν συχνά, ενώ τα άλατα που είχαν συσσωρευτεί στο έδαφος δεν ευνοούσαν τις καλλιέργειες.

Σημειώνεται πως η Βοιβηίδα-Κάρλα παρέμεινε ανέπαφη για χιλιετίες. Η λίμνη ένας από τους σημαντικότερους υγροτόπους της Μεσογείου, αποτελεί ένα οικοσύστημα μεγάλης βιοποικιλότητας, με οικονομική και κοινωνικοπολιτιστική αξία. Η Κάρλα είχε αποξηρανθεί την δεκαετία του 1960, για την δημιουργία γεωργικής γης. Αυτό επηρέασε το μικροκλίμα της περιοχής, προκαλώντας αυξημένο παγετό, ρωγμές στη γη και χαμηλότερα επίπεδα υγρασίας. Η διείσδυση θαλασσινού νερού στον υδροφόρο ορίζοντα οδήγησε σε χαμηλές γεωργικές αποδόσεις και, εν τέλει, στην εγκατάλειψη της γης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου