Η καραντίνα τέχνας κατεργάζεται…

Τελευταία ενημέρωση: 2021-01-02, 12:58:35
Η καραντίνα τέχνας κατεργάζεται…

 

Όνειρό του είναι κάποια στιγμή τα έργα του να «επιστρέψουν» στον χώρο, όπου ανήκουν, στο ιστορικό Βελεστίνο

 

Ο Βελεστινιώτης ερασιτέχνης εικαστικός και κάτοικος Αθηνών Ευάγγελος Ντόντος δημιουργεί ψηφιδωτά, που τον συνδέουν με την πατρίδα του. Πόσο πιο δημιουργικά να «ξοδέψει» κανείς τον άπλετο χρόνο, που μας δίνεται στην καραντίνα, βρίσκοντας παράλληλα κοινό σημείο επαφής με τη γενέτειρά του; Ο Ευάγ. Ντόντος το έκανε απόλυτα πράξη.

Ρεπορτάζ: ΦΟΙΒΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

Πρώην στέλεχος φαρμακευτικών εταιρειών και πλέον συνταξιούχος, όπως μας διηγείται, «ζωγράφιζα από μικρός. Γενικά ό,τι είχε να κάνει με το καλλιτεχνικό κομμάτι και τη χειροτεχνία, μου άρεσε να συμμετέχω. Με το που βγήκα στη σύνταξη αποφάσισα να διαχειριστώ δημιουργικά τον χρόνο μου και εγγράφηκα σε σχολή εικαστικών του Δήμου Αγίας Παρασκευής, όπου κατοικώ. Κράτησε δύο χρόνια κι έμαθα πολλά νέα πράγματα, όπως η ψηφιδογραφία».

Οσο για το πώς συνδυάζει την καραντίνα με το μέρος όπου γεννήθηκε, μας λέει: «Στο Βελεστίνο έρχομαι κάθε χρόνο. Τώρα λόγω των συνθηκών φέτος δεν το επισκέφτηκα. Στη διάρκεια της ημέρας κι επειδή πλέον έχουμε αρκετό χρόνο μένοντας μέσα και προσέχοντας, προσπαθώ να το αποτυπώσω στα έργα μου. Είμαι μακριά, αλλά εμπνέομαι από αυτό και το ζω μέσα από την τέχνη».

Προσθέτει δε πως όνειρό του είναι κάποια στιγμή τα έργα του να «επιστρέψουν» στον χώρο, όπου ανήκουν, στο ιστορικό Βελεστίνο: «Αρκετές αγιογραφίες μου κοσμούν ιερούς ναούς του τόπου μου. Είχα δώσει και στον Αγιο Αθανάσιο με την παρότρυνση του ιερέα π. Θεοφάνη Μανούρα, με τον οποίο έχω καλές σχέσεις. Εργο μου για τον Ρήγα βρίσκεται και στο Πνευματικό Κέντρο. Μόλις επιτραπούν ξανά οι μετακινήσεις θα ήθελα να διοργανωθεί έκθεση με τα έργα μου στο Βελεστίνο, γιατί όχι στο Πολιτιστικό Κέντρο που έχει δημιουργηθεί και να αφήσω κάποια από αυτά εκεί», μας εξηγεί και προσθέτει για την τέχνη του αυτή καθ’ αυτή:

«Πρώτα ζωγραφίζω το έργο, από πάνω βάζω το ριζόχαρτο κι εκεί κολλάω με αλευρόκολλα τα μάρμαρα με την «καλή όψη» προς τα κάτω. Οταν τελειώσει η διαδικασία, το έργο τσιμεντώνεται με μείγμα, που περιλαμβάνει τσιμέντο, άμμο θαλάσσης, μαρμαρόσκονη και τουβλόσκονη για να πάρει το κατάλληλο κεραμιδί χρώμα. Υστερα από 3 - 4 μέρες στεγνώνει, το γυρίζουμε και το τρίβουμε. Μετά καθαρίζεται από μπροστά και αν θέλεις να βρεθεί σε εξωτερικό χώρο προσθέτεις λούστρο.

Οσον αφορά στα μάρμαρα, τα προμηθεύομαι από τεχνίτη σε λεπτές φέτες και τα κόβω στον έναν πόντο ή λιγότερο με δικό μου μηχάνημα. Το μάρμαρο έχει 5 - 6 αποχρώσεις και για αυτόν τον λόγο αν θέλουμε παραπάνω χρώματα, χρησιμοποιούμε την ιταλικής επινόησης υαλόμαζα, κυρίως σε αγιογραφίες».

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
2
+
2
=