Παιδεία - Πολιτισμός - Τοπική Αυτοδιοίκηση συμπράττουν και συνυφαίνονται

Τελευταία ενημέρωση: 2019-05-12, 12:27:12
Παιδεία - Πολιτισμός - Τοπική Αυτοδιοίκηση συμπράττουν και συνυφαίνονται

Της Αρετής Πρίντζου - Βισβίκη, Φιλόλογου, Υποψήφιας Δημοτικής Συμβούλου από τη Δημοτική Ενότητα Κάρλας με τον Δημήτρη Νασίκα

Παιδεία: Με τον όρο Παιδεία χαρακτηρίζουμε όχι μόνο το σύνολο γνώσεων που κατέχει κάποιος και μεταδίδεται ή μεταβιβάζεται από γενιά σε γενιά αλλά οι δίοδοι γνώσης που διανοίγονται μπροστά στον καθένα μας που δίχως προκατάληψη καλείται να γνωρίσει.

Η καθημερινή αναζήτηση της περισσότερης γνώσης, η καθημερινή κατάκτηση παιδευτικών στόχων, η εγρήγορση νου και ψυχής, καθώς και η δεκτικότητα στο καινούργιο μετά από προσεκτική και ερευνητική διαδικασία, καταλήγει σε μια εμπεριστατωμένη άποψη, σε λόγο που αρθρώνεται με επιχειρήματα για το κάθε θέμα, μέσα από μια διαλεκτική σχέση προϋπάρχουσας και νέας γνώσης.

«Λέγοντας παιδείαδεν εννοούμε μόνο τησυστηματική σχολική παιδεία, αλλά κάθε στιγμή ζωής όπου κάποια πνευματική δύναμη προσφέρει ένα άλλο νόημα σε κάποιον που δεν το κατέχει. Αυτή η δύναμη μπορεί να είναι ο δάσκαλος, ο γονιός, ο φίλος, ο πολιτικός, ο κήρυκας, ο ηθοποιός· μπορεί όμως να είναι και ένα τραγούδι, μία εικόνα, ένα μνημείο, η γραμμή ενός βουνού, ο μίσχος ενός άνθους. Και η λεγόμενη αυτοπαιδείαχωράει σ’ αυτόν τον ορισμό...»διατείνονταν ο αείμνηστος Κων/νος Τσάτσος.

Η γνώση είναι δύναμη που απελευθερώνει τον άνθρωπο. Αποκτώντας γνώσεις, ο άνθρωπος μπόρεσε - ως ένα βαθμό τουλάχιστον- να κατανοήσει την ύπαρξη του και τον κόσμο γύρω του, να λύσει πρακτικά προβλήματα και να διευκολύνει τη ζωή του, να οξύνει την κρίση του, να διευρύνει τους ορίζοντες του και τελικά να προωθήσει τον πολιτισμό του.

Πολιτισμός: Με τον όρο Πολιτισμό χαρακτηρίζουμε τις αξίες και πρακτικές ζωής, τα ήθη, τα έθιμα, τη νοοτροπία των κατοίκων που έρχονται από το παρελθόν και βλέπουν εκφάνσεις τους στο σήμερα, σε συγκεκριμένο χρόνο και χώρο. Εικόνες, βιώματα, μυρωδιές και γεύσεις που χαράσσονται στη μνήμη του καθενός από την παιδική του ηλικία, θα τον συνοδεύουν σε όλη τη διάρκεια της ζωής του και θα τον δένουν με τον τόπο του μ’ έναν τρόπο μοναδικό.

Κάθε μέρα παρατηρείται οργασμός πολιτιστικής δράσης από ανθρώπους που χαρακτηρίζονται από ασίγαστο πάθος για έκφραση και δημιουργία. Η Παιδεία που κουβαλά ο καθένας μας, ο συναισθηματικός του κόσμοςβρίσκει την έκφρασήτου μέσα από τον Πολιτισμό. Οι άνθρωποι του λαού πάντοτε βρίσκουνξεχωριστό τρόπο να μετουσιώνουν τις χαρές και τις λύπες τους σε παιχνίδι, τραγούδι, προσευχή, χορό. Μουσική, χρώμα, εικόνες, θέατρο, ποίηση, προσφέρουν ψυχαγωγία, πραγματική αγωγή της ψυχής. Ο άνθρωπος εκτός από «κοινωνικό ον»είναι και «πολιτιστικό ον». Ο πολιτισμός ξεδιψά τον κάθε άνθρωπο, τον ανανεώνει, τον βοηθά να ανασυγκροτηθεί, να πορευτεί εμφορούμενος αισιόδοξη διάθεση. Η Παιδεία και ο Πολιτισμός είναι έννοιες αλληλένδετες και αλληλέγγυες, η μία συμπληρώνει και εξασφαλίζει την άλλη.

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Η Τοπική Αυτοδιοίκηση θερίζοντας τους καρπούς της Παιδείας και Πολιτισμού αναβαθμίζεται διαρκώς και καθημερινά και έτσι, ενδυναμωμένη μπορεί να τροφοδοτήσει την Παιδεία και τον Πολιτισμό δίνοντάς τους μεγαλύτερη ώθηση. Η διαδικασία της ανατροφοδότησης αυτής είναι αέναη, αμείωτη, συνεχής, ακατανίκητη. Πώς είναι δυνατόν λοιπόν κάποιοι φωτισμένοι από Παιδεία και Πολιτισμό νόες να μην ενεργούν προς την θετική κατεύθυνση διαχειριζόμενοι θέματα της τοπικής αυτοδιοίκησης;

Εν κατακλείδι θα λέγαμε πως Παιδεία – Πολιτισμός - Τοπική Αυτοδιοίκηση, εάν και εφόσον έχουν στο επίκεντρό τους τον άνθρωπο και την αγάπη προς αυτόν, κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση, Λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία που δίχως αλχημείες ή επικίνδυνους πειραματισμούς, αποδίδουν κέρδος και μόνο κέρδος στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο του Δήμου και στον καθένα προσωπικά. Το κέρδος αυτό αποτυπώνεται καθημερινά στον τρόπο διαχείρισης θεμάτων του Δήμου και στον τρόπο θεώρησης εν γένει του θεσμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η υπομονή και η επιμονή είναι όπλα απαραίτητα και ακατανίκητα στην φαρέτρα του κάθε προσώπου που θα τιμηθεί με την ψήφο των συνδημοτών του. Η παιδεία και ο πολιτισμός του Δήμου μας, του Δήμου Ρήγα Φεραίου, θα δώσει και την αναγκαία προοπτική για την ανάπτυξη τουριστικών υποδομών και την προσέλευση επισκεπτών στη γενέτειρα του μεγάλου εθνεγέρτη Ρήγα Βελεστινλή, στην αναγεννημένη λίμνη Κάρλα και στα χωριά της, καθώς και ήπια και φιλική προς το φυσικό περιβάλλον τουριστική ανάπτυξη των επίνειων του Δήμου μας, του Βενέτουκαι του Κεραμιδίου.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
5
+
1
=