ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ

Στα βήματα του… Δημοσθένη μαθητές του ΓΕΛ Βελεστίνου

στα-βήματα-του-δημοσθένη-μαθητές-του-598482

Επτά μαθητές – αγορητές της α΄ και β΄ τάξης του ΓΕΛ Βελεστίνου συμμετείχαν στους 2ους αγώνες ρητορικής τέχνης, που διεξήχθησαν στη νύφη του Θερμαϊκού τη Θεσσαλονίκη το Σάββατο 2 και την Κυριακή 3 Μαρτίου.

Η ρητορική τέχνη είναι η τεχνική του διαλόγου, στην οποία προσπαθούμε να πείσουμε με επιχειρηματολογία. Στην αρχαία Ελλάδα ήταν επιστήμη, που διδασκόταν παράλληλα με τα μαθηματικά και τη φιλοσοφία και ήταν συνυφασμένη, όπως και σήμερα, με την έννοια της δημοκρατίας και του διαλόγου. Σήμερα η ρητορική είναι μια απαραίτητη τέχνη στην καθημερινή μας ζωή, επαγγελματική και προσωπική. Πώς προετοιμάζουμε μια ομιλία, πώς την αποδίδουμε, πώς ξεπερνάμε το τρακ και πώς ελέγχουμε τα συναισθήματα και τη φωνή μας. Πώς αναπτύσσουμε τα επιχειρήματά μας και πώς εξασκούμε τη μνήμη μας. Τι εκφράζουν οι κινήσεις μας και ποια είναι η σημασία του βλέμματος σε μια ομιλία. Τι πρέπει να ξέρουμε για να μπορούμε να διδάξουμε ένα μάθημα, να πουλήσουμε ένα προϊόν, να μιλήσουμε με τα παιδιά μας και τον σύντροφό μας, να επηρεάσουμε γενικά ένα οποιοδήποτε ακροατήριο, με κύριο μέσο τον λόγο.

Οι πανελλήνιοι μαθητικοί αγώνες ρητορικής τέχνης έχουν ως στόχο να δοθεί η δυνατότητα στους συμμετέχοντες μαθητές να μιλήσουν για διάφορα επίκαιρα θέματα μπροστά σε κοινό, να αναπτύξουν την τεχνική του διαλόγου ως μέσου επικοινωνίας και επίλυσης των διαφορών, να καλλιεργήσουν την κρίση, τη διάκριση και την ορθή επιχειρηματολογία. Η εξάσκηση στη ρητορική τέχνη ενισχύει τη θετική διάθεση του μαθητή απέναντι στη γνωστική διαδικασία, προσφέροντας την ευκαιρία για διαδραστική μάθηση, που δίνει έμφαση στην πρωτοβουλία του μαθητή, αυξάνοντας την αυτοεκτίμησή του.

Εχοντας ως σκοπό όλους αυτούς τους στόχους, επτά μαθητές – αγορητές της α’ και β’ τάξης του ΓΕΛ Βελεστίνου συμμετείχαν στους 2ους αγώνες ρητορικής τέχνης στη Θεσσαλονίκη το Σάββατο 2 και την Κυριακή 3 Μαρτίου. Από την α’ τάξη οι Βάσω Κουτσιαρή, Μαρία Γκόμα, Στέλλα Μπαζούκη και Σάκης Κολοκοτρώνης και από τη β΄ τάξη οι Ευαγγελία Χατζάκου, Αλέξανδρος Ανυφαντής και Χρήστος Ανυφαντής.

Παρ΄ όλο που θεωρούνταν νεόκοποι σε μια τέτοια διοργάνωση, προετοιμάστηκαν εθελοντικά από τις φιλολόγους του σχολείου και οργάνωσαν ομάδες αγορητών. Η εμπειρία τους στους τέσσερις προκριματικούς γύρους την πρώτη ημέρα ήταν κατά γενική ομολογία συναρπαστική. Γνώρισαν τρόπους πειθούς, επιχειρηματολογίας και κριτικής σκέψης, μπαίνοντας στην αντίθετη πλευρά για να αναπτύξουν τη θέση τους, γνώρισαν συμμαθητές τους από όλη την Ελλάδα και την Κύπρο μέσα κι έξω από τη διαδικασία, ένιωσαν σύνεδροι και αγορητές ενώπιον κοινού. Τη δεύτερη ημέρα, στον ημιτελικό και τον τελικό γύρο, είχαν την ευκαιρία να ακούσουν ανθρώπους των γραμμάτων, των τεχνών, της επιχειρηματικότητας να τους εξηγούν τη σημασία της ρητορικής στη δική τους ζωή. Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε ένας από εκείνους, «το να συμμετέχει ένας έφηβος σε αγώνες ρητορικής από τις 9 το πρωί του Σαββάτου έως και τις 7 το βράδυ και όλο το πρωινό της Κυριακής με τη θέλησή του και να του αρέσει κιόλας», ήταν ένα στοίχημα που κερδήθηκε, καθώς όλοι δήλωσαν ότι θα ήθελαν να ξαναζήσουν την εμπειρία.

«Δεν μπορούμε παρά να δώσουμε συγχαρητήρια στα παιδιά που ξέρουν να κερδίζουν τις εντυπώσεις και να τους υποσχεθούμε τη συμμετοχή τους για τρίτη χρονιά στους αγώνες ρητορικής του 2020, όπως άλλωστε εξέφρασαν», αναφέρει η διευθύντρια του ΓΕΛ Μαρία Μπούρα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου