ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ

Εμπειρίες από το… μέλλον για μαθητές του ΕΠΑΛ Βελεστίνου

εμπειρίες-από-το-μέλλον-για-μαθητές-τ-667381

Εφάρμοσαν πρακτικά τις γνώσεις τους, αναβαθμίζοντας το εύρος του γνωστικού τους αντικειμένου

Δεκατέσσερις μέρες συμπυκνωμένου χρόνου έζησαν έξι μαθητές του ΕΠΑΛ Βελεστίνου στη Σεβίλλη. Ο διευθυντής της σχολικής μονάδας Βάιος Λιαπόπουλος σχολιάζει χαρακτηριστικά πως αναχώρησαν ως παιδιά του Βελεστίνου κι επέστρεψαν Ευρωπαίοι πολίτες. Μαθητές του Επαγγελματικού Λυκείου, που επιλέχθηκαν, βρέθηκαν για δύο εβδομάδες στην πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας, κάνοντας πρακτική άσκηση πάνω στην ειδικότητα του τομέα τους και γνωρίζοντας μία πανέμορφη πόλη με πλούσιο πολιτιστικό και ιστορικό υπόβαθρο.

Ρεπορτάζ: ΦΟΙΒΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

«Ανοιξαν οι ορίζοντές μας», «θα μας βοηθήσει αρκετά αυτή η εμπειρία στο μέλλον», «είναι σαν να παίρνεις τη ζωή στα χέρια σου», μερικές ενδεικτικές φράσεις που βγήκαν από το στόμα των παιδιών περιγράφοντας το εκπαιδευτικό, αλλά και εργασιακό τους ταξίδι που πραγματοποιήθηκε με τη συνοδεία τριών καθηγητών.

Η δράση πραγματοποιήθηκε τους περασμένους Νοέμβριο – Δεκέμβριο μέσω του προγράμματος «Erasmus+» και του σχεδίου «Απόκτηση Γνώσεων και Δεξιοτήτων σε μια Σύγχρονη Ευρωπαϊκή Αγορά Εργασίας». Σε συνεργασία με την εταιρεία-φορέα υποδοχής που αντιστοίχισε τις ειδικότητες των παιδιών με προσφερόμενες επιχειρήσεις και εξασφάλισε διαμονή, διατροφή κ.λπ., οι μαθητές της Γ’ Τάξης εφήρμοσαν πρακτικά τις γνώσεις τους, αναβαθμίζοντας το εύρος του γνωστικού τους αντικειμένου. Μάλιστα, με όχι και τόσο καλή συνεννόηση στα αγγλικά με τους εργοδότες, όπως μας εκμυστηρεύτηκαν. Παράλληλα, για τους περισσότερους ήταν η πρώτη φορά που άφηναν πίσω τους τα σύνορα της Ελλάδας. Δεν είναι και μικρό πράγμα…

Δήμητρα – Αθηνά Ζενίδη, Αναστασία Περιστεροπούλου: Υπαλλήλων Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών

Η Δήμητρα – Αθηνά Ζενίδη και η Αναστασία Περιστεροπούλου από τον τομέα Υπαλλήλων Διοίκησης και Οικονομικών, εντάχθηκαν σε μία εταιρεία προώθησης προϊόντων. Τοποθετήθηκαν σε θέση σχετική με απασχόληση πάνω σε φύλλα εργασίας του προγράμματος excel καθώς και στη συσκευασία προϊόντων.

Όπως σχολιάζουν οι δύο μαθήτριες, κατά την παραμονή τους στην Ισπανία είδαν νέα πράγματα, γνώρισαν πώς λειτουργεί ο κόσμος εκεί, τη νοοτροπία, τις συνήθειές του με αποτέλεσμα να ανοίξουν οι ορίζοντές τους. Όσον αφορά στον τρόπο εργασίας δεν διαπίστωσαν μεγάλη διαφορά με αυτά που είναι γνωστά για την Ελλάδα, ενώ τόνισαν πως η άσκησή τους στον υπολογιστή περιλάμβανε προγράμματα που είχαν διδαχθεί στο σχολείο.

«Το κλίμα ήταν πολύ φιλικό και η Σεβίλλη ως πόλη πανέμορφη», αναφέρουν. Παράλληλα, χαρακτηρίζουν την εμπειρία μοναδική και πιστεύουν ότι θα τους βοηθήσει πολύ στο μέλλον.

Πολυξένη – Μαρία Κουκουτσέλου: Υπαλλήλων Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών

Η τρίτη μαθήτρια της διοίκησης και οικονομίας, Πολυξένη – Μαρία Κουκουτσέλου, εκπαιδεύτηκε σε φροντιστήριο αγγλικών με αρχειοθέτηση βιβλιοθηκών, φακέλων κ.ά. Τονίζει πως η εργοδότρια στάθηκε πάρα πολύ καλή απέναντί της καθώς και ότι στο ταξίδι μαθητές και καθηγητές δημιούργησαν μία πολύ ωραία παρέα. Εξάρει με τη σειρά της την ομορφιά της ανδαλουσιανής πρωτεύουσας λέγοντας πως με ευχαρίστηση θα μπορούσε να μείνει και να εργαστεί εκεί αργότερα.

Ο διευθυντής Βάιος Λιαπόπουλος που συνόδευσε σε όλο το εκπαιδευτικό ταξίδι τα παιδιά μαζί με τις καθηγήτριες, Αικατερίνη Παυλοπούλου και Αθηνά Καρανίκα, θεωρεί πως αυτό το πρόγραμμα θα αποδειχθεί καταλύτης για τη μετέπειτα πορεία τους. Όπως σχολιάζει, «μπόρεσαν να δουν πράγματα που πιθανότατα να μην υπάρξει άλλη τέτοια ευκαιρία σε όλη τους τη ζωή. Είναι δώρο πραγματικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτά τα προγράμματα. Ειδικά σε μαθητές που δεν θα έχουν πάρα πολλές παρόμοιες ευκαιρίες».

Σπυριδούλα Σανίδα, Αναστάσιος Μιραούτσα: Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής

Από τον τομέα της πληροφορικής, ταξίδευσαν στη Σεβίλλη δύο παιδιά. Η Σπυριδούλα Σανίδα εργάστηκε πάνω σε φορητούς υπολογιστές μαθαίνοντας αρκετά παραπάνω από αυτά που γνώριζε. Σχολιάζει πολύ θετικά την εργασιακή της εμπειρία, τονίζοντας ακόμα πως θα ήταν θετική στο ενδεχόμενο να εργαστεί μόνιμα εκεί μετά τις σπουδές της, θεωρώντας καλύτερες τις συνθήκες. Επίσης, μας αναφέρει πως δεν της δημιουργήθηκε καθόλου η αίσθηση ότι έχει φύγει σε άλλη χώρα.

Σε ένα μικρό μαγαζάκι με μεγάλο όμως κύκλο εργασιών πήγε και ο Αναστάσιος Μιραούτσα.

Όπως μας περιγράφει ο έφηβος τεχνικός, «ήξερα αρκετά από μόνος μου όσον αφορά στους υπολογιστές, αλλά εκεί πέρα έμαθα να εγκαθιστώ σωστά τα windows, να κάνω καλύτερο format. Μου έδειξαν από την πρώτη μέρα κι έμαθα. Εδώ, στο σχολείο, κάνουμε περισσότερο προγραμματισμό.

Ο ιδιοκτήτης ήταν τόσο ευχαριστημένος με μένα που μου ανέφερε πως ήμουν το δεξί του χέρι όταν έφυγα!»

Όσον αφορά στο τι έκανε περισσότερο εντύπωση; «Κάποιοι ηλικιωμένοι άνθρωποι ήταν πολύ προχωρημένοι τεχνολογικά σε σχέση με την Ελλάδα». Ακόμα, ο μαθητής της ειδικότητας “Tεχνικός Εφαρμογών και Πληροφορικής” μας εξηγεί πως αυτό το ταξίδι ήταν ένα δώρο από το διευθυντή του σχολείου για να μάθουν πώς μπορούν να πάρουν στη ζωή στα χέρια τους. «Το να πηγαίνεις σε μία ξένη χώρα, χωρίς να γνωρίζεις τη γλώσσα τους και δίχως καλή επαφή με τα αγγλικά, είναι σαν παίρνεις τη ζωή στα χέρια σου. Να μαθαίνεις τι πρέπει να κάνεις από τα 18 και μετά. Μιλάμε για μία μικρογραφία του μέλλοντος».

Να σημειωθεί πως κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, οι μαθητές δέχτηκαν μαθήματα ισπανικών επιπέδου Α1!

Αναφορικά με το ταξίδι, ο Αναστάσιος Μιραούτσα συμπληρώνει ακόμα πως θεωρεί λογικό, από αυτά που βλέπει και ακούει, οι νέοι Έλληνες να αφήνουν το σπίτι τους και να φεύγουν στο εξωτερικό για να εργαστούν πάνω στο αντικείμενό τους και με καλύτερες απολαβές. Ακόμα, τονίζει πως σε αυτή την εμπειρία, όλοι έμαθαν να λειτουργούν ως οικογένεια, να λύνουν τις διαφορές τους με το διάλογο και να παίρνουν από κοινού αποφάσεις. Κάτι που είναι εξίσου χρήσιμο.

Γιώργος Αργυρούδης: Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής

Τέλος, ο μοναδικός μαθητής από την ειδικότητα “Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής” ήταν ο Γιώργος Αργυρούδης που εργάστηκε σε θερμοκήπιο. Του έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η καλλιέργεια των «μπονσάι» τα οποία δεν είχε συναντήσει ξανά, χαρακτηρίζοντας συνολικά την εμπειρία τεράστια. Όπως και τη διαφορά ανάμεσα στη διαμονή στο Ριζόμυλο και σε μια μεγαλούπολη της Ισπανίας σαν τη Σεβίλλη. Στην αρχή μάλιστα είχε αρκετές ενστάσεις αλλά στο τέλος, όπως και όλοι, στενοχωρήθηκε αρκετά που έπρεπε να επιστρέψει.

«Εκπληρώθηκαν όλοι οι στόχοι του προγράμματος», τονίζει ο κ. Λιαπόπουλος. «Τα παιδιά έμαθαν να διαβιούν σε μία ξένη χώρα, να κυκλοφορούν με άνεση σε μία πόλη που δεν είχανε ξαναβρεθεί. Πραγματικά έφυγαν από εδώ ως παιδιά του Βελεστίνου και γύρισαν ως Ευρωπαίοι πολίτες».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου