ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ

Ευρεία σύσκεψη για τα διόδια ~ ΜΕΘΑΥΡΙΟ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ

ευρεία-σύσκεψη-για-τα-διόδια-μεθαυριο-179574

Αποφάσεις για το κόστος – φωτιά στο Μοσχοχώρι, που οδηγεί Ι.Χ. και φορτηγά στην Παλιά Εθνική Οδό

Για τη μία μετά το μεσημέρι της ερχόμενης Δευτέρας στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας, οριστικοποιήθηκε η ευρεία σύσκεψη βουλευτών και Δημάρχων, την οποία συγκαλεί ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ. Αγοραστός για τα πανάκριβα διόδια Μοσχοχωρίου, τα οποία έχουν διοχετεύσει τη μεγάλη κυκλοφορία οχημάτων στην Παλιά Εθνική Οδό.

Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΣΑΜΑΚΟΒΛΗ

Στη σύσκεψη έχει προσκληθεί το σύνολο των βουλευτών της Θεσσαλίας, Δήμαρχοι, υψηλά ιστάμενοι της εταιρίας εκμετάλλευσης των διοδίων, εκπρόσωποι της Αστυνομίας, καθώς και τα μέλη της συντονιστικής επιτροπής αγώνα, η οποία συστήθηκε από δημότες του Ρήγα Φεραίου, μετά το τροχαίο δυστύχημα με θύματα τρία νέα παιδιά.

Τη σύσκεψη είχε προαναγγείλει προχθές, στη συγκέντρωση πένθους και οργής χιλιάδων κατοίκων στα διόδια Μοσχοχωρίου, ο Περιφερειάρχης Κ. Αγοραστός. Περισσότεροι από 1.000 κάτοικοι των χαροκαμένων χωριών του Ριζομύλου και του Στεφανοβικείου, καθώς και από άλλες περιοχές του Βελεστίνου, αλλά και από το Βόλο, συμμετείχαν στο συμβολικό άνοιγμα των διοδίων, προχθές το απόγευμα, φωνάζοντας «Φτάνει πια! Οχι άλλο αίμα στον παλαιό δρόμο Βόλου-Λάρισας». Κάτω από γιγαντιαία ταμπέλα που ενημερώνει για το αντίτιμο των 4 ευρώ για Ι.Χ. και 14 για φορτηγά, οι κάτοικοι με μπροστάρηδες τους νέους άνοιξαν τα δικά τους πανό ζητώντας να μη χυθεί άλλο αίμα στην Παλιά Εθνική Οδό που έχει σηκώσει λόγω των ακριβών διοδίων το μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο.

Σε φυλλάδια της διαμαρτυρίας τους, που διένειμαν οι διαμαρτυρόμενοι πολίτες σε διερχόμενους οδηγούς, περιέγραφαν: «Ο παλιός εθνικός δρόμος Βόλου – Λάρισας, μήκους 60 χιλιομέτρων, κατασκευάστηκε κατά τη δεκαετία του 1950, ώστε να συνδέσει τις δύο μεγαλουπόλεις της Θεσσαλίας.

Είναι διπλής κατεύθυνσης χωρίς νησίδα ασφαλείας και αρκετά στενός, ενώ επίσης εξυπηρετεί από τότε έως και σήμερα όλα τα χωριά του κάμπου της Ελλάδας, μεταξύ Λάρισας και Βελεστίνου, δηλαδή μιας καθαρά αγροτικής και κτηνοτροφικής περιοχής, στην οποία κινείται κάθε είδους όχημα. Όλα εξυπηρετούν τον κύκλο των εργασιών των 20.000 κατοίκων του κάμπου. Τα τελευταία, όμως, χρόνια ανακατασκευάστηκε η καινούργια Εθνική Οδός Αθηνών – Θεσσαλονίκης, η οποία επίσης διασχίζει τον κάμπο της Θεσσαλίας, με άριστο οδόστρωμα, τρεις λωρίδες κυκλοφορίας για κάθε κατεύθυνση, νησίδα ασφαλείας και άνετο χώρο στάθμευσης κατά μήκος της.

Ολα καλά μέχρι αυτό το σημείο. Αλλά τοποθετήθηκαν διόδια στη Νέα Εθνική Οδό στο ύψος του Μοσχοχωρίου, τα οποία μάλιστα είναι τα ακριβότερα της Ελλάδας. Ένα τέτοιο γεγονός οδήγησε χιλιάδες οδηγούς -κυρίως μεγάλων οχημάτων- εθνικών και διεθνών μεταφορών, να παρακάμπτουν τον εν λόγω δρόμο που κατασκευάστηκε για να τους διευκολύνει, ώστε να αποφεύγουν τα διόδια. Ετσι, λοιπόν διασχίζουν τον παλαιό δρόμο Βόλου – Λάρισας, κάτι που επιβαρύνει την κυκλοφορία μιας οδού ακατάλληλης για τέτοιου είδους κίνηση.»

20 νεκροί τα τελευταία χρόνια

«Αποτέλεσμα της κυκλοφορίας αυτών των οχημάτων -συνεχίζουν στο φυλλάδιο διαμαρτυρίας- είναι τα δεκάδες τροχαία δυστυχήματα, που παρατηρούνται συνέχεια. Τα τελευταία χρόνια έχουμε θρηνήσει πάνω από 20 νεκρούς και πρόσφατα τρία νερά παιδιά, ενώ πάμπολλα είναι τα ατυχήματα που συμβαίνουν σε καθημερινή κλίμακα με τραυματίες και υλικές ζημιές.

Και αυτά για ποιο λόγο; Όλα στο βωμό του χρήματος και της μικροπολιτικής; Οι 20.000 κάτοικοι του κάμπου απαιτούν να δοθεί λύση τώρα από το κράτος που μας διοικεί. Απαιτούμε κανένα φορτηγό εθνικών ή διεθνών μεταφορών, που ο προορισμός του είναι πέρα από την περιοχή, να μη διασχίζει την παλαιά εθνική οδό Βόλου – Λάρισας.»

«Ξεκάθαρη η παλλαϊκή απαίτηση για την κατάργηση των διοδίων» τονίζει σε ανακοίνωση η συντονιστική επιτροπή αγώνα

Σε χθεσινοβραδινή ανακοίνωση, η συντονιστική επιτροπή αγώνα αναφέρει: «Στο άνοιγμα των διοδίων την Πέμπτη 31/7/14 φάνηκε ξεκάθαρα η παλλαϊκή απαίτηση για την κατάργηση τους. Περιμένουμε τις κινήσεις όλων των αρμοδίων. Δεν επαναπαυόμαστε και καλούμε όλους τους κατοίκους των χωριών, παραπλεύρως του παλαιού δρόμου Βόλου-Λάρισας να συνεχίσουν τη συστράτευση στη μάχη για την επίτευξη αυτού του μεγάλου σκοπού. Θα ακολουθήσει ενημερωτική επιστολή για την επόμενη δράση μας.»

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου