Εμβληματική επένδυση στα Καλά Νερά

Τελευταία ενημέρωση: 2021-09-26, 10:00:29
Υψηλού επιπέδου ιστιοπλοϊκές εγκαταστάσεις. Σημαντικός πόλος και κόμβος τουριστικών, εκπαιδευτικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων μεγάλης εμβέλειας
Εμβληματική επένδυση στα Καλά Νερά

Το πλήρωμα του χρόνου για την εμβληματική επένδυση στα Καλά Νερά, ύψους 10 εκατ. ευρώ, έφτασε. Η έκταση των 38 στρεμμάτων, που εξαγοράστηκε έναντι ενός εκατομμυρίου ευρώ μέσω δημόσιου διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ, αρχίζει να διαμορφώνεται από την επενδύτρια εταιρεία «Ιστιοπλοΐα Αιγαίου Ακίνητα». Μία μεγάλη τουριστική επένδυση - επιτέλους - στη Μαγνησία βάζει ρότα υλοποίησης. 

Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΣΑΜΑΚΟΒΛΗ 

Με την έναρξη των εργασιών, ο Βόλος αρχίζει να σκιαγραφεί τη θέση του στον χάρτη των υψηλού επιπέδου ιστιοπλοϊκών προορισμών, καθώς σε πλήρη ανάπτυξη το επενδυτικό σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία Πρότυπου Κέντρου Ναυτικών Δραστηριοτήτων: κατασκευή μαρίνας ιστιοπλοϊκών σκαφών, σχολές εκμάθησης ναυτικών δεξιοτήτων και ξενοδοχειακή μονάδα 100 κλινών.

Στην παρούσα φάση, με την έκδοση πλέον όλων των απαιτούμενων αδειών, τα μηχανήματα πιάνουν δουλειά στο οικόπεδο των 38 στρεμμάτων, που πέρασε στην ιδιοκτησία της εταιρείας, η οποία πλειοδότησε στον ανοιχτό δημόσιο διαγωνισμό πώλησης του ακινήτου το 2015.

Τα αρχιτεκτονικά σχέδια μας επιτρέπουν να περιηγηθούμε στην έκταση και περιγράφουν τι θα συναντάμε σε ένα εγκαταλελειμμένο σήμερα οικόπεδο με την αποπεράτωση του έργου:

Στον χώρο εκτείνεται ένα πολυτελές συγκρότημα, εναρμονισμένο με την αρχιτεκτονική του Πηλίου. Με τη χρήση υπόσκαφων και υπόγειων κτιρίων, προσαρμοσμένων στο ανάγλυφο του εδάφους, «απελευθερώνεται» υπαίθριος χώρος για φύτευση και αναψυχή, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη μεγαλύτερη δυνατή θέα στη θάλασσα.

Το συγκρότημα αποτελείται από διακριτές ενότητες κτιριακών εγκαταστάσεων ανάλογα με τη χρήση τους, απλωμένες στον χώρο σαν «γειτονιές». Ο εσωτερικός δρόμος, σχεδιασμένος στα πρότυπα της παράδοσης, διασχίζει τις «γειτονιές» των κτιρίων, ενώ η συνεχής εναλλαγή από αυλές, βεράντες, μικρά καλντερίμια, πέτρινες περιφράξεις, πέργκολες, παρτέρια και φυτεύσεις, προσφέρει στον περιπατητή μια μοναδική αίσθηση ευφορίας, σαν να βρίσκεται σε ένα μικρό χωριό του Πηλίου.

Κλιμακωτά στον άξονα του οικοπέδου από τον δρόμο προς την παραλία διατάσσονται στην είσοδο της εγκατάστασης το κτίριο υποδοχής των επισκεπτών (reception) με τα γραφεία διοίκησης και ένα κατάστημα μικρής υπεραγοράς τροφίμων.

Οι δύο βασικές ενότητες κτιρίων με χρήση τουριστικού καταλύματος, οι σουίτες και τα στούντιο (βίλλες) με τις ατομικές πισίνες, διατάσσονται σε μονώροφους και διώροφους όγκους, εξασφαλίζοντας απρόσκοπτη θέα στη θάλασσα.

Το κεντρικό κτίριο με το εστιατόριο και το αναψυκτήριο τοποθετείται στα δυτικά του οικοπέδου, δίπλα από τη μεγάλη πισίνα. Στην κάτω ζώνη προς την παραλία τοποθετείται το υπόσκαφο κτίριο πολλαπλών χρήσεων για την εκπαίδευση ναυτικών δεξιοτήτων και το υπόσκαφο κτίριο για συντήρηση και μικροεπισκευές σκαφών.

Παράλληλα, εκτός από τους αναγκαίους υπόγειους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων σχεδιάστηκε και μεγάλος υπόγειος χώρος στάθμευσης, απελευθερώνοντας ακόμη περισσότερες υπαίθριες εκτάσεις.

Τα αρχιτεκτονικά σχέδια, με προσήλωση στον σεβασμό του περιβάλλοντος, στην εξοικονόμηση ενέργειας, στη μελέτη του εδάφους, παρατηρώντας τον ήλιο και τους ανέμους και σύμφωνα με τις αρχές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής, άρχισαν να παίρνουν μορφή το 2015.

Εκείνο το έτος, Ιούλιο μήνα, η εταιρεία «Ιστιοπλοΐα Αιγαίου Ακίνητα», μέλος του ομίλου εταιρειών «Sail Aegean», απέκτησε με συμβολαιογραφική πράξη αγοραπωλησίας την απαιτούμενη για την επένδυση έκταση (ιδιοκτησίας του ΤΑΙΠΕΔ), με δικαίωμα παραχώρησης για 49+50 χρόνια, μπροστά από τον εγκαταλελειμμένο λιμενίσκο, μέσω δημόσιου διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου).

Η έκταση 38.102 τμ, για την οποία πλειοδότησε η επενδύτρια εταιρεία (1 εκατ. ευρώ) ήταν ιδιοκτησίας του ΕΟΤ από το 1971, σύμφωνα με τα στοιχεία της Κτηματικής Υπηρεσίας Μαγνησίας.

Εκεί, το 1980 περίπου, κατασκευάστηκαν έργα υποδομών για την εγκατάσταση των σχολών Εμπορικού Ναυτικού του τότε υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που ποτέ όμως δεν ολοκληρώθηκαν. Η δωρεά ξαναγύρισε από το υπουργείο στον ΕΟΤ, καθώς ο σχεδιασμός έμεινε ανεκπλήρωτος. Η έκταση βρέθηκε ανάμεσα σε εκείνες που ανέλαβε το ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιήσει, παραλαμβάνοντας το χαρτοφυλάκιό του.

Πλέον, οι επενδυτές, μετά τη συμπλήρωση ενός ογκωδέστατου φακέλου με κάθε προβλεπόμενη έγκριση, μελέτες, πολεοδομικές, περιβαλλοντικές, κυκλοφοριακές και άλλες άδειες που πέρασαν από όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, ξεκινούν τις εργασίες του πολυτελούς καταλύματος και των λοιπών εγκαταστάσεων του Ναυτικού Κέντρου.

Η επενδύτρια εταιρεία γυρίζει στο φουλ τις «μηχανές» για να ολοκληρωθεί άμεσα το φιλόδοξο σχέδιό της.

Ο ιστιοπλοϊκός στόλος του Ομίλου, άλλωστε, καταγράφει αλματώδη άνοδο. Η ανάγκη δημιουργίας λιμενικών και χερσαίων υποδομών στον Παγασητικό κόλπο και στις Βόρειες Σποράδες, όπου εκτείνεται η δραστηριότητα, αυξάνεται.

Το τελικό σχέδιο στα Καλά Νερά προβλέπει την αύξηση των θέσεων ελλιμενισμού κατά 35 περίπου (εντός του λιμένα) και κατά 35 εποχιακές εκτός του λιμένα, τη δημιουργία υψηλού επιπέδου βάσης υπηρεσιών προς τους πελάτες (εκτιμώνται στις 4.000 τα πρώτα έτη), ιστιοπλοϊκή σχολή για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και εγκαταστάσεις για την τεχνική υποστήριξη σκαφών αναψυχής.

Υψηλού επιπέδου ιστιοπλοϊκές εγκαταστάσεις. Σημαντικός πόλος και κόμβος τουριστικών, εκπαιδευτικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων μεγάλης εμβέλειας

Επιπρόσθετα, η συγκεκριμένη βάση θα παρέχει, εκτός από τεχνικές υπηρεσίες, υψηλού επιπέδου καταλύματα, εστιατόρια και καφετέριες, μίνι μάρκετ τοπικών προϊόντων και άπλετους χώρους οργάνωσης εκδηλώσεων, κυρίως ναυτικών.

 

 

 

 

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
3
+
1
=