ΤΟΠΙΚΑ

Επενδυτικό ενδιαφέρον για τον Βόλο, αλλά απαιτείται ταχύτητα

επενδυτικό-ενδιαφέρον-για-τον-βόλο-αλ-30623

Τονίστηκε σε διαδικτυακό συνέδριο, στο επίκεντρο του οποίου βρέθηκε ο Βόλος – Οι εργασίες του συνεχίζονται σήμερα

Τη βεντάλια των αναπτυξιακών προοπτικών –και μάλιστα των άμεσων, για το 2020- στη μετά κορονοϊού εποχή άνοιξε συνέδριο, που είχε προγραμματιστεί να φιλοξενηθεί στον Βόλο, αλλά εξαιτίας της πανδημίας πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά.

Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΣΑΜΑΚΟΒΛΗ

Διακεκριμένοι στον χώρο τους ομιλητές μίλησαν για τις τεράστιες δυνατότητες της Μαγνησίας να προσελκύσει επενδύσεις, επισημαίνοντας ωστόσο τις σοβαρές επιπτώσεις από το τσουνάμι του νέου ιού, αλλά και τις αργόσυρτες, σε πολλές περιπτώσεις, γραφειοκρατικές διαδικασίες του δημοσίου.

Λιμάνι Βόλου, αεροδρόμιο Ν. Αγχίαλου, κρουαζιέρα, υδροπλάνα, logistics, επενδυτικά σχέδια ξένων και ελληνικών ομίλων, κυριάρχησαν στο συνέδριο υπό τον τίτλο «Ευκαιρίες και προκλήσεις στη μετά Covid-19 εποχή – Αμεσες ξένες επενδύσεις στη Θεσσαλία».

Τις εργασίες του συνεδρίου, που διοργανώνει το Ινστιτούτο Ναυτιλιακής και Οικονομικής Στρατηγικής και η IN4CAPITAL UK, άνοιξαν με χαιρετισμό τους ο βουλευτής Μαγνησίας και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. Χρ. Μπουκώρος, ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Ν.Δ. και τραπεζίτης της ναυτιλίας Γ. Ξηραδάκης και εκ μέρους του Δήμου Βόλου (υπό την αιγίδα του οποίου τελεί το συνέδριο) ο αντιδήμαρχος Aρ. Σαββάκης, με συντονιστές τους συνδιοργανωτές Λευτέρη Κοντό και Θεόδωρο Χουλιαρά.

«Η χώρα μπορεί να προχωρήσει, ποντάροντας στην ανάπτυξη της θαλάσσιας οικονομίας», τόνισε στον χαιρετισμό του ο κ. Ξηραδάκης, λέγοντας ότι η Ελλάδα ιστορικά κέντρο εμπορίου, ενώ κατέχει διαχρονικά ηγετική θέση ως τουριστικός προορισμός της κρουαζιέρας. Εξέφρασε την άποψη ότι η Θεσσαλία θα πρέπει να προετοιμαστεί για αρκετά logistics, όπως αυτό του Βελεστίνου, τα οποία μπορούν συμπληρωματικά μεταξύ τους να λειτουργήσουν, όπως είπε.

Μετέφερε ακόμη την εικόνα ότι ο Βόλος και η Κεντρική Ελλάδα συνεχίζουν να μαγνητίζουν το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών, με αρκετά επενδυτικά πλάνα να είναι ανοιχτά.

Καλλίνικος Καλλίνικος (αντιπρόεδρος & διευθύνων Σύμβουλος της Goldair Cargo s.a.), Σπύρος Κυριακούλης (αντιπρόεδρος της Κυριακούλης Mediterranean Cruises Shipping S.A.), Βασίλης Καραχάλιος (Celestyal Cruises), Νίκος Χαραλάμπους (διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes), Σωκράτης Αναγνώστου (διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ), Γιώργος Ζαφείρης (πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας) έλαβαν στη συνέχεια θέση στο πρώτο πάνελ του συνεδρίου.

Από τις τοποθετήσεις και τον ζωντανό διάλογο επαναβεβαιώθηκε το στρατηγικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Βόλου από την Goldair Cargo -με διεθνή παρουσία στις μεταφορές και στα logistics- με τον Κ. Καλλίνικο να αναφέρει ότι η χώρα έχει ανάγκη από περισσότερα σημεία εισόδου, κυρίως λιμάνια. Ανάμεσα στους στρατηγικούς στόχους του ομίλου, μάλιστα, το λιμάνι Βόλου βρίσκεται στην κορυφή μεταξύ των περιφερειακών λιμένων (πλην Πειραιά και Θεσσαλονίκης) εξαιτίας της σιδηροδρομικής σύνδεσης που μπορεί να αποκτήσει.

«Το λιμάνι έχει πλεονεκτήματα, έχει κίνηση με πολλές δραστηριότητες και δαπάνες. Είναι, όμως, τύποις Α.Ε.», τόνισε από την πλευρά του ο Σωκρ. Αναγνώστου, εξηγώντας ότι το τελευταίο αποτελεί τροχοπέδη για γρήγορες αποφάσεις.

Οπως είπε, το λιμάνι τα τελευταία χρόνια έδειξε σημάδια οπισθοχώρησης, καθώς δεν έγινε καμία επένδυση και πλέον η νέα διοίκηση προχωρά σε προμήθεια σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού, αλλά με βήματα, λόγω των αργών διαδικασιών, που ξεκίνησαν ήδη και θα ολοκληρωθούν το 2021.

«Πολλά μπορούμε να κάνουμε για την ανάπτυξή του, με πρώτο την ανανέωση του εξοπλισμού, αλλά απαιτούνται γρήγορες αποφάσεις, που χωρίς ιδιωτικοποίηση δεν θα έρθουν», συμπλήρωσε.

«Είμαστε βασιλιάς, αλλά κουτσός βασιλιάς», σχολίασε ο κ. Αναγνώστου σε άλλο σημείο του διαλόγου. «Δεν είμαστε ελκυστικοί. Εχουμε ένα σιλό αργό, που δεν χρησιμοποιείται. Επενδύσεις δεν έγιναν τα τελευταία χρόνια στο λιμάνι και πλέον προσπαθούμε για νέο μηχανολογικό εξοπλισμό. Πολλά πρέπει να γίνουν, πρέπει, πρέπει, πρέπει… Αλλά όλα γίνονται με αργή ταχύτητα. Σύντομα, πάντως, ελπίζω να έχουμε νέα για την ήπια ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας».

«Το λιμάνι του Βόλου δεν έχει εξασφαλίσει τον εξοπλισμό του για σύγχρονη ροή. Απαιτείται ταχύτητα. Η ταχύτητα αξιοποίησης των υποδομών είναι το κλειδί. Αν προσφέρεις σωστές υπηρεσίες, τότε γίνεσαι ελκυστικός και αν γίνεις ελκυστικός τότε αρχίζουν να αναζητούνται νέες υπηρεσίες γύρω σου», σχολίασε από την πλευρά του ο κ. Καλλίνικος, φέρνοντας ως παράδειγμα την ανάπτυξη των περιοχών γύρω από τους λιμένες Πειραιά και Θεσσαλονίκης μετά την ιδιωτικοποίησή τους.

«Το ίδιο –είπε- θα συμβεί και στον Βόλο. Αν υπάρξει γρήγορη λειτουργία υποδομών, αυτόματα θα λειτουργήσει η ΒΙΠΕ που μένει ανενεργή και δεν έχει τίποτε αναπτυξιακό. Το αγώγι ξυπνάει τον αγωγιάτη. Η ανάπτυξη λιμανιού θα φέρει και την ανάπτυξη της περιοχής», ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Goldair Cargo.

Στρατηγική επιλογή αποτελεί το λιμάνι Βόλου για την Celestyal Cruises, που έχει ήδη ξεκινήσει με 19 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, όμως, στη δυναμική εξέλιξη των πλάνων της πάτησε φρένο ο κορονοϊός. Σύμφωνα με τον Βασίλη Καραχάλιο, τα σχέδια ανατράπηκαν και έτσι για το 2021 σχεδιάζονται τρεις προσεγγίσεις (ενώ ο αρχικός στόχος ήταν εννέα), οι οποίοι θα διπλασιαστούν το 2022. «Η κρουαζιέρα είναι σαν την παλίρροια, θα επανέλθει πολύ δυνατότερη», πρόσθεσε με αισιοδοξία.

Ο πρόεδρος του ΟΛΒ σχολίασε ότι για να πετύχουν τα σχέδια της Celestyal, η οποία έχει καταστήσει τον Βόλο ως home port, απαιτείται η ανάπτυξη του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου, αλλά και η υλοποίηση επιτέλους των μεγάλων επενδύσεων σε Νηές και Σωρό.

«Ο Βόλος είναι σημείο στρατηγικής σημασίας εφόσον βγει διαγωνισμός και υπάρχει διάθεση να γίνουν τα κατάλληλα έργα που επιθυμούν οι πλοιοκτήτες», ανέφερε μιλώντας για το yachting ο Σπύρος Κυριακούλης, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Εκλεισα 30 χρόνια ενασχόλησης στον κλάδο. Εχουμε περάσει πολλές δυσκολίες. Θα έλεγα έχουμε πλεύσει σε αρκετές θάλασσες και ήρεμες και ταραγμένες. Το ίδιο θα κάνουμε και τώρα. Γιατί μας αρέσει να είμαστε στη θάλασσα. Θα σηκώσουμε πανιά, δεν ξέρω πόσο μακριά θα φτάσουμε, αλλά θα κάνουμε το καλύτερο».

Ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας μίλησε για τις καθυστερήσεις ανάπτυξης του αεροδρομίου, για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις που παραμένουν στα χαρτιά, αλλά και για τις προοπτικές της κρουαζιέρας.

«Από την υγειονομική κρίση καταλάβαμε ότι εκτός από το να πλένουμε τα χέρια μας, πρέπει να αλλάξουμε το μοντέλο του τουρισμού», είπε ο Γ. Ζαφείρης.

Στα μεγάλα εμπόδια, αλλά και στη δρομολόγηση σε σημαντικό βαθμό πλέον του σχεδιασμού για τη λειτουργία υδατοδρομίων στη Μαγνησία μίλησε ο Νίκος Χαραλάμπους, περιγράφοντας πως τα υδροπλάνα, που περιμένουν να ανοίξουν φτερά, μπορούν να βελτιώσουν τον τουριστικό χάρτη.

Συνεχίζεται σήμερα

Το διήμερο συνέδριο INVESTNEXT 2020 – THESSALY συνεχίζεται σήμερα Πέμπτη 18 Ιουνίου (5μ.μ. έως τις 8:30μ.μ.).Για όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν τις εργασίες του στο live steaming, το link είναι https://investnext.e-expo.gr.

Το συνέδριο, που φέτος πραγματοποιείται διαδικτυακά λόγω των μέτρων πρόληψης για τον κορονοϊό, τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Περιφέρειας Θεσσαλίας, του Δήμου Βόλου, του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και των Συνδέσμων Βιομηχάνων Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδος και Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχάνων, του Επιμελητηρίου Λάρισας και του Hellenic Dutch Association of Commerce and Industry.

Χορηγός επικοινωνίας ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου