Βάσω Κυριαζή: «Νυχτωμένοι» μακριά…

βάσω-κυριαζή-νυχτωμένοι-μακριά-675660

Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης όπου παρατηρείται ονομαστική μείωση του κατώτατου μισθού, ο οποίος πλέον ανέρχεται στο 49% του αντίστοιχου κατώτατου μισθού της Αγγλίας, της Γαλλίας, του Βελγίου, της Ολλανδίας και του Λουξεμβούργου. Tην ίδια ώρα η αγοραστική δύναμη μισθωτών και αυτοαπασχολούμενων στην Ελλάδα υπολογίζεται πως μειώθηκε το διάστημα 2010 – 2012 κατά 33 δισ. Ευρώ.

Αυτά για όσους είχαν την ψευδαίσθηση ότι τα λογιστικά επιτεύγματα που μας παρουσιάζουν μας αφορούν ως εργαζόμενους.

Διότι ενώ αυτοί υποκρίνονται ως πανηγυρίζοντες ότι δε γνωρίζουν, όλοι οι υπόλοιποι νιώθουμε ήδη στο πετσί μας όλο και περισσότερο τις επιπτώσεις των μνημονιακών πολιτικών που ασκούνται.

Εχουμε πλέον ως εργαζόμενοι να ανταγωνιστούμε Βούλγαρους, Ρουμάνους και Αλβανούς… στους μισθούς. Διότι φαντάζομαι όσον αφορά το κόστος ζωής στην υπόλοιπη Βαλκανική δεν ισχύει το ίδιο με την Ελλάδα όπου π.χ στα ύψη έχει εκτοξευθεί το κόστος των βασικών ειδών διατροφής τη στιγμή που οι μισθοί και οι συντάξεις ψαλιδίζονται δραματικά.

Και δεν το λέμε εμείς, αλλά πρόσφατη έρευνα του υπουργείου Ανάπτυξης, ότι η χώρα μας κρατά τα σκήπτρα της ακρίβειας, καθώς τα προϊόντα στα ελληνικά σούπερ μάρκετ πωλούνται, κατά κανόνα, ακριβότερα από ό,τι σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Η έρευνα τιμών σε επτά χώρες της Ε.Ε. (Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Βουλγαρία και Ελλάδα) κατέδειξε ότι σε 70 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, εκ των οποίων τα 50 είναι επώνυμα, οι τιμές στη χώρα μας παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, γεγονός που δημιουργεί έντονη ανησυχία για τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά. Από την άλλη πλευρά, η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, έχει μειωθεί κατακόρυφα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι καταναλωτές στρέφονται σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα και μειώνουν τη μηνιαία δαπάνη για τα ψώνια τους, ακόμα και στα είδη πρώτης ανάγκης.

Ακόμη και αυτό το κατέβασμα τιμών έχει επέλθει ύστερα από μεγάλη αύξηση και οι προσφορές αποτελούν απλώς τις περισσότερες φορές έξυπνα κόλπα για την προσέλκυση πελατών.

Ποιος όμως να ασχοληθεί με αυτό; Οι αρμόδιοι υπουργοί αντί να τιθασεύσουν τις τιμές… για να σταματήσει η κερδοσκοπία και η αισχροκέρδεια, αδιαφορούν και η Ελληνική οικογένεια δεινοπαθεί καθημερινά στα μάρκετ όπου οι τιμές αλλάζουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα έχοντας μετατρέψει ακόμη και το φαγητό σε είδος πολυτελείας για αρκετές οικογένειες.

Το ίδιο ισχύει και για άλλους πολλούς τομείς που για να τους καταγράψει κανείς, θέλει πολλές κόλλες χαρτί, και δυστυχώς θα πάνε χαμένες, διότι οι κυβερνώντες εκτός από διαπιστώσεις, δεν είναι διατεθειμένοι να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να βρούνε λύσεις. Οχι γιατί δεν μπορούν αλλά γιατί είναι συνειδητή επιλογή τους να υπηρετήσουν μέχρι τέλους αυτές τις πολιτικές που μας έχουν φέρει σε απόγνωση. Για αυτό και διαγκωνίζονται ποιος θα κάνει τις πιο «αισιόδοξες» προβλέψεις. Νομίζουν ότι έτσι θα «διασκεδάσουν» τις αρνητικές εντυπώσεις των πολιτών. Τόσο μακριά νυχτωμένοι είναι πια…

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου