ΤΟΠΙΚΑ

Εγιναν «καπνός» οι μισθοί τους ~ Δεν έχουν τέλος οι ηλεκτρονικές απάτες

εγιναν-καπνός-οι-μισθοί-τους-δεν-έχο-136547

Αγνωστοι «ξεσκόνισαν» τους τραπεζικούς λογαριασμούς μισθοδοσίας δύο εργαζομένων – Πώς βρέθηκαν από τη μία στιγμή στην άλλη «πανί με πανί»

Δεν έχουν τέλος οι απάτες από οργανωμένες συμμορίες, που «ξεσκονίζουν» τραπεζικούς λογαριασμούς ηλεκτρονικά. Ιδιωτικός υπάλληλος πριν από λίγες μέρες διαπίστωσε ότι από τον τραπεζικό λογαριασμό μισθοδοσίας του είχαν εξαφανιστεί… 600 ευρώ, δίχως ο ίδιος να έχει κάνει καμία ηλεκτρονική συναλλαγή, ενώ σε μία δεύτερη περίπτωση καταθέτης «κλαίει» 900 ευρώ, τα οποία «απαλείφτηκαν» από τον λογαριασμό του, μετά από την αλλαγή κωδικού που έκανε ο ίδιος, νομίζοντας ότι το email που πήρε για να επικαιροποιήσει το pin προερχόταν από την τράπεζα!

Οπως αναφέρθηκε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ από τον βιοπαλαιστή εργαζόμενο, εργολαβικό σε βιομηχανία του Βόλου, «χάκαραν» τον λογαριασμό και σταδιακά του πήραν 600 ευρώ.

Ο ανυποψίαστος Βολιώτης το αντιλήφθηκε όταν πήγε να κάνει ανάληψη από τον μισθό του. Παραλίγο να καταρρεύσει. Ηταν χρήματα που τα χρειάζεται και είχαν «κάνει φτερά». Αμέσως απευθύνθηκε στην Εθνική Τράπεζα, στην οποία διαθέτει τον λογαριασμό μισθοδοσίας.

Η ενημέρωση τραπεζικών συναλλαγών έδειξε ότι αρχικά οι επιτήδειοι «τσιμπούσαν» από 3 και 4 ευρώ. Την περασμένη εβδομάδα όμως «σήκωσαν» μονομιάς 600 ευρώ. Τα χρήματα έγιναν καπνός από τη μία στιγμή στην άλλη. Το αξιοπερίεργο είναι ότι το «χακάρισμα» του λογαριασμού δεν έγινε αντιληπτό από την τράπεζα, παρά μόνο μετά από μέρες και αφού είχε «σηκωθεί» το μεγάλο ποσό.

Τραπεζικά στελέχη συνέστησαν στο συμπολίτη να κάνει e-banking, για να μπορεί να ελέγχει ανά πάσα στιγμή την κίνηση του λογαριασμού του.

Αναφορικά με τα χρήματα που χάθηκαν ο συμπολίτης έχει υποβάλει έγγραφο αίτημα και περιμένει απάντηση, δίχως να είναι σαφές ότι θα τού επιστραφούν τα χρήματα που έκαναν «φτερά», εν αγνοία του. Προκειμένου να μπορέσει να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις του αναγκάστηκε να δανειστεί.

«Μην απαντάτε σε mail….»

Σε μία δεύτερη περίπτωση που αναφέρθηκε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο ανυποψίαστος καταθέτης έλαβε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ενημέρωση ότι πρέπει να αλλάξει τους κωδικούς του. Το e-mail του ζητούσε να επικαιροποιήσει τους κωδικούς του επειδή έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που τους έβαλε. Το mail φαινόταν πολύ πραγματικό (δεν είχε λάθη συντακτικά και είχε όλα τα logo της τράπεζας), οπότε και ανταποκρίθηκε, ακολουθώντας τις οδηγίες. Μόλις το έκανε διαπίστωσε ότι είχαν γίνει καπνός 900 ευρώ που ήταν στον τραπεζικό λογαριασμό. Δυστυχώς και αυτή η μέθοδος ακολουθείται τελευταία και έχουν χάσει πολλοί χρήματα.

Οι τράπεζες προειδοποιούν ότι ποτέ δεν ζητούν να αλλάξει ο πελάτης με αυτόν τον τρόπο κωδικούς.

Μετά την ενεργοποίηση επιπλέον μέτρων ασφαλείας από τις τράπεζες στις online συναλλαγές με κάρτες, τα κυκλώματα στράφηκαν στο e-banking για να αυξήσουν τους τζίρους τους. Κι αυτό σε μια συγκυρία ιδιαίτερα ευνοϊκή, καθώς αυξήθηκε κατακόρυφα ο αριθμός των χρηστών στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής.

«Γιουρούσι» από οργανωμένες συμμορίες

Τραπεζικές πηγές κάνουν λόγο για οργανωμένες συμμορίες, αρκετές από τις οποίες έχουν την έδρα τους στο εξωτερικό και χρησιμοποιούν «βαποράκια» στην Ελλάδα για να αποσπάσουν μεγάλα χρηματικά ποσά από ανυποψίαστους πολίτες.

Σε κάθε περίπτωση, για να ολοκληρωθεί μια απάτη απαιτείται σε όλες τις περιπτώσεις η συμμετοχή του θύματος. Και αυτό διότι για να εκτελεστεί μια μεταφορά χρειάζονται τα ακόλουθα: τα στοιχεία για την είσοδο στο e-banking και η επιβεβαίωση της συναλλαγής είτε μέσω κωδικού μιας χρήσης ή μέσω ειδοποιήσεων στο κινητό του δικαιούχου του λογαριασμού.

Η κλασική μέθοδος για αυτού του είδους τις απάτες είναι το phishing (ψάρεμα στοιχείων). Οι δράστες αποστέλλουν ένα απατηλό e-mail ή ακόμα και SMS, με το οποίο ενημερώνουν τον παραλήπτη ότι πρέπει να μπει στον λογαριασμό του πατώντας συγκεκριμένο link, προφασιζόμενοι ένα πρόβλημα, π.χ. ότι μπλόκαρε η κάρτα ή πάγωσε ο λογαριασμός του.

Αν το θύμα πατήσει το link, εισέρχεται σε μια ιστοσελίδα που μοιάζει με το e-banking της τράπεζάς του. Εφόσον πληκτρολογήσει εκεί τα στοιχεία εισόδου, αυτά περιέρχονται σε γνώση των δραστών. Στη συνέχεια οι τελευταίοι ζητούν από τα θύματα να τους αποκαλύψουν τον κωδικό μιας χρήσης που εστάλη στο κινητό τους, ώστε να εκτελέσουν τη μεταφορά που θέλουν ή να επιβεβαιώσουν τη συναλλαγή μέσω της ειδοποίησης στο m-banking.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου