ΤΟΠΙΚΑ

Το αεροδρόμιο με τα «μάτια» τουριστών

το-αεροδρόμιο-με-τα-μάτια-τουριστών-348425

Ενθαρρυντικά στοιχεία για τις προοπτικές, που δημιουργούνται, ώστε το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου να κεντρίσει το πτητικό ενδιαφέρον περισσότερων αεροπορικών εταιρειών, αλλά και σημαντικές παρατηρήσεις για τις επιπλέον υποδομές, που πρέπει να αποκτήσει για να καταστεί ισχυρός παράγοντας, περιλαμβάνει η έρευνα αγοράς, που διενεργήθηκε για το ενδιαφέρον των αεροπορικών εταιρειών για πτήσεις προς το αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδας.

Την παρουσίαση της έρευνας, που αναμένεται να αποτελέσει «εργαλείο» για την περαιτέρω αξιοποίηση του αεροδρομίου, έκανε χθες στο Επιμελητήριο Μαγνησίας ο Γεώργιος Καραμάνος, διευθύνων σύμβουλος της ΚPI Marketing Aviation Solutions, παρουσία του προέδρου του Επιμελητηρίου Μαγνησίας Αριστοτέλη Μπασδάνη, της προέδρου του Τουριστικού Τμήματος του Επιμελητηρίου Θέκλας Καμμένου και του προέδρου της Ενωσης Ξενοδόχων Ν. Μαγνησίας Γιώργου Ζαφείρη.

Εχοντας πλέον έναν «μπούσουλα» στα χέρια της η εταιρεία, που έκανε την έρευνα, συναντήθηκε με διεθνείς αεροπορικές εταιρείες στο συνέδριο World Routes 2021. Οπως ανακοινώθηκε χθες, ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για συνεργασία με το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου τέσσερις νέες αεροπορικές εταιρείες.

Για τα αποτελέσματα της έρευνας αναμενόταν να ενημερωθούν χθες και τα υπόλοιπα Επιμελητήρια της Θεσσαλίας και της Κεντρικής Ελλάδας. Στη συνέχεια θα αναζητηθεί χρηματοδότηση για τη στήριξη του marketing του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου από την Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Η διερευνητική μελέτη έγινε κατά τη διάρκεια των μηνών Αυγούστου – Οκτωβρίου 2021. Στο ερωτηματολόγιο απάντησαν 408 επιβάτες, που αναχώρησαν από το αεροδρόμιο με τις τέσσερις εταιρείες, που εκτελούσαν δρομολόγια.

Μικρή αναγνωρισιμότητα, αλλά…

Οπως τόνισε ο κ. Καραμάνος, για να είναι ελκυστικό ένα αεροδρόμιο, απαιτείται να διαθέτει όλες τις υποδομές και να είναι οικονομικό. Οι δύο συγκεκριμένες προϋποθέσεις συντρέχουν στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου.

Δεν διαθέτει όμως ακόμη μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Π0λλές αεροπορικές εταιρείες δεν το γνωρίζουν καν.

Από τους επιβάτες, που ρωτήθηκαν, έμαθαν για τον προορισμό κατά 61% από φίλους και συγγενείς, από στόμα σε στόμα, ενώ μόλις 23% ενημερώθηκε από ταξιδιωτικούς πράκτορες, 3% από on line διαφήμιση και άρθρα και 1% από την τηλεόραση.

Οι επιβάτες, που το χρησιμοποίησαν, δήλωσαν ικανοποιημένοι σε γενικό επίπεδο από τις υποδομές του.

Εκαναν όμως και σοβαρές παρατηρήσεις, όπως ότι δεν υπάρχει σωστή σήμανση στη διαδρομή προς το αεροδρόμιο, η δημόσια συγκοινωνία δεν είναι συχνή και απευθείας προς το αεροδρόμιο, η καθαριότητα στους χώρους υγιεινής είναι ελλειμματική, δεν υπάρχουν καταστήματα πώλησης τοπικών προϊόντων.

Επίσης, ζήτησαν υπηρεσίες δωρεάν wifi, περισσότερα καταστήματα εστίασης, περισσότερα καθίσματα και περισσότερους αεροπορικούς προορισμούς, ταχύτερη εξυπηρέτηση στον έλεγχο των διαβατηρίων και πρίζες για φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών.

Πιο συγκεκριμένα, το 31% των ερωτηθέντων δήλωσε πως θέλει δωρεάν wifi, 13% δήλωσε πως θέλει στο αεροδρόμιο περισσότερα καταστήματα με τοπικά είδη. Ποσοστό 15% ζήτησε να λειτουργούν καταστήματα εστίασης στο αεροδρόμιο, 9% ανέφερε πως επιθυμεί περισσότερα καθίσματα στο αεροδρόμιο και 11% ζήτησε να τοποθετηθεί ΑΤΜ.

Το προφίλ των επιβατών

Το 83% των επιβατών πέταξε για το εξωτερικό και το υπόλοιπο για το εσωτερικό. Από το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου ταξιδεύουν μεγαλύτερης ηλικίας άτομα και κυρίως άνδρες, με τους περισσότερους να είναι Ελληνες, που ταξιδεύουν προς τη χώρα μας για διακοπές ή για να δουν φίλους και συγγενείς.

Οι περισσότεροι ταξιδιώτες διαμένουν στη Μ. Βρετανία, αλλά και την Αυστρία. Από αυτές τις χώρες εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να ξαναρχίσουν πτήσεις, όπως και από Τσεχία και Δανία.

Εκαναν τις κρατήσεις τους κατά 67% απευθείας στην ιστοσελίδα της εταιρείας ή μέσω του ταξιδιωτικού πράκτορα. Επίσης έκαναν τις κρατήσεις τους πάνω από 40% δυο με τρεις μήνες πριν, ενώ το 36% έφτασε στο αεροδρόμιο με ιδιωτικό αυτοκίνητο και κατευθύνθηκε προς καταλύματα ή οικίες στο Πήλιο. Ακόμη 24% κατευθύνθηκε στο CLUB MED της Εύβοιας.

Υψηλή βαθμολογία από τους Βρετανούς

Από τους επιβάτες του αεροδρομίου 4,7 στους 5 δηλώνουν ικανοποιημένοι με τον προορισμό, με τους Βρετανούς να δηλώνουν στην πλειονότητά τους ικανοποίηση.

Συγκεκριμένα, το 70% των Ελλήνων επιβατών δηλώνει ότι ο προορισμός είναι πολύ καλός, το 75% των Γάλλων το ίδιο, το 65% των Γερμανών και το 88% των Βρετανών είναι πολύ ικανοποιημένο από τον προορισμό.

Συνολικά το 76% των επιβατών δηλώνει ότι η περιοχή είναι ένας πολύ καλός προορισμός. Την ίδια ώρα 70% των επιβατών δηλώνει ότι θέλει να ξαναγυρίσει στον Βόλο, στο Πήλιο, στις Β. Σποράδες και το 65% αυτών θα συστήσει τον προορισμό σε φίλους και συνεργάτες.

Ακόμη το 38% των ερωτηθέντων ήρθε στην περιοχή για τον ήλιο και τη θάλασσα, το 11% για τον πολιτισμό, το 10% για ξεκούραση, το 8% για περιπέτεια/εξερεύνηση, το ίδιο ποσοστό για να δει φίλους και οικογένεια, αλλά και για yachting, το 9% για τον καιρό, ενώ ποσοστό 1% απάντησε ότι ταξίδεψε για πολυτελείς διακοπές.

Επίσης τον Αύγουστο οι περισσότεροι επιβάτες δήλωσαν πως ήρθαν στην Ελλάδα, γιατί ένιωθαν ασφάλεια εξαιτίας της πανδημίας.

Σημαντικά τα ευρήματα

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, Αριστοτέλης Μπασδάνης, χαρακτήρισε σημαντικά τα ευρήματα της έρευνας και επισήμανε ότι αποτελεί βασικό εργαλείο για την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου.

«Είναι πολύ σημαντικό στις συναντήσεις με τις αεροπορικές εταιρείες να παρουσιαστούν πληροφορίες και στοιχεία που θα καθιστούν την Κεντρική Ελλάδα ως ένα ελκυστικό και δυναμικό προορισμό, που είναι έτοιμος να δεχτεί και να υποστηρίξει αεροπορικές εταιρείες τα επόμενα χρόνια. Η δημιουργία μιας τράπεζας πληροφοριών με στοιχεία που συλλέγονται από έρευνα αγοράς στο αεροδρόμιο είναι μια βέλτιστη πρακτική που εφαρμόζεται από όλα τα αεροδρόμια που έχουν επιτυχημένες στρατηγικές ανάπτυξης αερογραμμών», σημείωσε με τη σειρά της η πρόεδρος του Τουριστικού Τμήματος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας Θέκλα Καμμένου.

Η ανάπτυξη αερογραμμών (route development) στα αεροδρόμια παίζει καθοριστικό ρόλο στην αντίστοιχη τουριστική κάθε περιφέρειας και περιοχής, ιδιαίτερα στην Ελλάδα όπου το 69% των τουριστών φθάνει αεροπορικώς. Βασικό κριτήριο στην απόφαση των αεροπορικών εταιρειών για την επιλογή και επένδυση στο συγκεκριμένο προορισμό (αριθμό συνδέσεων, διάρκεια κ.λπ.) αποτελεί η ελκυστικότητά του, καθώς και ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ολοκληρωμένης στρατηγικής ανάπτυξης αερογραμμών.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν λίγα τουριστικά αεροδρόμια, που διενεργούν τέτοιες έρευνες και είναι σημαντικό ότι το Επιμελητήριο Μαγνησίας προχώρησε με τη διενέργεια μιας τέτοιας έρευνας, η οποία θα έχει σημαντικά οφέλη προσφέροντας ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα, πρόσθεσε η ίδια.

Τέλος, ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ν. Μαγνησίας Γιώργος Ζαφείρης υπογράμμισε την ανάγκη συνέργειας των υπολοίπων Επιμελητηρίων, αλλά και των αντίστοιχων Ενώσεων σε θεσσαλικό επίπεδο, καθώς όπως τόνισε «το αεροδρόμιο αποτελεί στοίχημα, που μπορούμε να κερδίσουμε».

Θολό το τοπίο για Sky Express

Στο περιθώριο της παρουσίασης της έρευνας ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας ρωτήθηκε τι μέλλει γενέσθαι με τις πτήσεις της Sky Express από Βόλο προς Κρήτη.

Τα δρομολόγια ολοκληρώνονται στις 29 Οκτωβρίου, το τοπίο όμως είναι θολό ως προς τη συνέχεια. «Αλλαξε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και πλέον πρέπει να κινηθούμε και να συναντήσουμε τα νέα στελέχη που ασχολούνται με το θέμα των αεροπορικών γραμμών για να δούμε αν υπάρχει δυνατότητα επιδότησης. Επίσης θα γίνει προσπάθεια να υπάρξουν και πτήσεις με Ρόδο και Κέρκυρα, αν επιδοτηθούν οι γραμμές» ανέφερε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας Αρ. Μπασδάνης.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου