ΤΟΠΙΚΑ

Ο κορονοϊός επιτίθεται… στον πλανήτη ~ Βραβείο στην εκπαιδευτικό Φιλίτσα Φραγκογεώργη

ο-κορονοϊός-επιτίθεται-στον-πλανήτη-505464

Το ηλεκτρονικό βιβλίο, που δημιούργησαν οι μαθητές της Στ’ τάξης του 29ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου και η διάκριση για τις δεξιότητες στη χρήση ηλεκτρονικών εργαλείων

Σημαντική διάκριση συνιστά για την εκπαιδευτικό Αγγλικής Γλώσσας του 29ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου Φιλίτσα Φραγκογεώργη η απονομή του βραβείου Silver Award στον διαγωνισμό ELT Excellence Awards 2020-21.

Η κ. Φραγκογεώργη με τη συνεργασία των μαθητών της Στ’ τάξης του σχολείου δημιούργησαν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο για την υγιεινή διατροφή.

Πρόκειται για μία ιστορία στην οποία οι ήρωες μάχονται εναντίον του κορονοϊού, δίνοντας συμβουλές υγιεινής διατροφής.

Το πλέον καινοτόμο στη δημιουργία του ηλεκτρονικού βιβλίου είναι ότι η όλη διαδικασία πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, κατά τη διάρκεια της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, με χρήση του ηλεκτρονικού εργαλείου storyjumper.

Η βράβευση έγινε στην κατηγορία «Using Technology in the Classroom» που αφορά στην ανάπτυξη της συγγραφικής δεξιότητας των μαθητών με τη χρήση ηλεκτρονικών εργαλείων.

Οι 22 μαθητές της ΣΤ’ τάξης του 29ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου συνεργάστηκαν εξ’ ολοκλήρου διαδικτυακά κατά τη διάρκεια της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης για τη δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου με χρήση του ηλεκτρονικού εργαλείου storyjumper.

Ο τίτλος της ιστορίας ήταν «Coronavirus attacks our Planet», δηλαδή, «Ο κορονοϊός επιτίθεται στον πλανήτη μας».

Οπως εξηγεί στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ η κ. Φραγκογεώργη, αρχικά χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο Answergarden με το οποίο οι μαθητές ψήφισαν και επέλεξαν τον τίτλο της ιστορίας, στη συνέχεια χρησιμοποίησαν κοινόχρηστο έγγραφο Google Doc για να γράψουν την ιστορία όλοι μαζί και ο καθένας από το σπίτι του χρησιμοποιώντας διαφορετικό χρώμα.

Η ιστορία «ζωντάνεψε» και πήρε χρώμα όταν οι μαθητές άρχισαν να χρησιμοποιούν το εργαλείο storyjumper. Για την πραγματοποίηση της εργασίας χρησιμοποιήθηκαν οι πλατφόρμες: Cisco Webex Meetings, e-class του ΠΣΔ και e-Twinning. Η ιστορία ενσωματώθηκε σε ένα μεγαλύτερο ηλεκτρονικό βιβλίο storyjumper, όπου συμπεριλαμβάνονταν και άλλες ιστορίες από τα συμμετέχοντα σχολεία χωρών του εξωτερικού στο πλαίσιο του προγράμματος «Healthy Eating Healthy Living» δηλαδή «Τρώγοντας υγιεινά, ζούμε υγιεινά».

Η εκπαιδευτικός εκτός από τους μαθητές συνεργάστηκε για τη δημιουργία του ηλεκτρονικού βιβλίου και με την εκπαιδευτικό πληροφορικής κ. Λία Παγόνη, που δίδαξε τη χρήση του ηλεκτρονικού εργαλείου storyjumper στους μαθητές.

Το πρόγραμμα έχει επίσης βραβευτεί με Εθνική και Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας.

Πώς προέκυψε η πλοκή της ιστορίας

Η δημιουργία του ηλεκτρονικού βιβλίου πέρασε από διάφορα στάδια.

Βασική προϋπόθεση για τη γραφή της ιστορίας ήταν η δημιουργία e-story. Στους μαθητές ανατέθηκε να υποβάλλουν προτάσεις για το περιεχόμενο που θα είχε η ιστορία. Αυτό τους ενθουσίασε.

Αφού συγκεντρώθηκαν όλες οι προτάσεις, παρουσιάστηκαν οι επικρατέστερες παρουσιάστηκαν με το εργαλείο AnswerGarden. Εκεί οι μαθητές κλήθηκαν να ψηφίσουν τον τίτλο της ιστορίας.

Στη συνέχεια σε ένα κοινόχρηστο έγγραφο οι μαθητές άρχισαν να δομούν την πλοκή της ιστορίας. Ο καθένας μπορούσε να κάνει διορθώσεις στο κείμενο του άλλου, να προσθέσει πληροφορίες, να «χρωματίσει» την ιστορία.

Η όλη διαδικασία βοήθησε τα παιδιά να αποκτήσουν επιπλέον δεξιότητες μέσω της χρήσης των υπολογιστών.

Αυτό όμως που έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν πόσο είχαν επηρεαστεί οι μαθητές από τον κορονοϊό και την καραντίνα. Όλα τα παιδιά παρουσίασαν στην ιστορία τους τον κορονοϊό ως τον «κακό» εναντίον του οποίου μάχονται οι καλοί.

«Οι μαθητές συμμετείχαν με μεγάλη προθυμία και εξέπληξαν τόσο με τη φαντασία τους για την πλοκή της ιστορίας, όσο και με τη χρήση της αγγλικής γλώσσας. Αρχικά έγραψαν την ιστορία στα ελληνικά και μετά στην αγγλική γλώσσα. Αυτή η διαδικασία ήταν μία πρωτόγνωρη εμπειρία για τα παιδιά», υπογράμμισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ η κ. Φραγκογεώργη.

Το συνολικό αποτέλεσμα εντυπωσίασε. Ταυτόχρονα όμως η δημιουργία της ιστορίας αποτέλεσε έναν τρόπο διαφυγής από την καραντίνα και μέσο συνεργασίας με τους συμμαθητές τους.

Να σημειωθεί πως η διδασκαλία γινόταν μέσω της πλατφόρμας Cisco Webex Meetings, οι γραπτές οδηγίες δίνονταν μέσω του e-class του ΠΣΔ και η συνεργασία με τα σχολεία του εξωτερικού γινόταν με την πλατφόρμα e-Twinning, όπου κατατέθηκε η ηλεκτρονική ιστορία και ενσωματώθηκε σε άλλο μεγαλύτερο ηλεκτρονικό βιβλίο μαζί με τις ιστορίες των άλλων σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς, η ιστορία τυπώθηκε σε ένα βιβλιαράκι που μοιράστηκε στους μαθητές της Στ’ τάξης του σχολείου μας ως αναμνηστικό.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου