ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Βολιώτες επιλέγουν ηλεκτροκίνηση

βολιώτες-επιλέγουν-ηλεκτροκίνηση-741115

Εντονο ενδιαφέρον για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων και δικύκλων μέσω επιδότησης

Εντονο ενδιαφέρον επιδεικνύουν Βολιώτες τις πρώτες δύο ημέρες, που «τρέχει» το πρόγραμμα για την αγορά, μέσω επιδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Σύμφωνα με τον Νίκο Πολύζο, ιδιοκτήτη της MEGA MOTORS – ΕΜΝΙ ΠΟΛΥΖΟΥ ΟΕ στον Βόλο, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πως θα είναι αρκετοί εκείνοι που θα σπεύσουν να αξιοποιήσουν την επιδότηση που παρέχει το πρόγραμμα ώστε να αποκτήσουν ηλεκτρικό ποδήλατο ή ηλεκτρικό δίκυκλο, καθώς επίσης και ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων στο kinoumeilektrika άνοιξε την περασμένη Δευτέρα το πρωί. Συνολικά μέχρι χθες απορροφήθηκε περί το 1 εκατ. € από τα συνολικά 45 εκατ. € του προϋπολογισμού επιδότησης για το 2020. Πρωταγωνιστής ζήτησης αναδεικνύεται το ηλεκτρικό ποδήλατο καταλαμβάνοντας ποσοστό που αγγίζει το 80%, ακολουθούν τα ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα, ενώ καλή επίδοση παρουσίασαν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς σε μόλις 18 ώρες επιδοτήθηκαν 80, αριθμός που αντιστοιχεί σε ετήσιες πωλήσεις των τελευταίων ετών.

Μέσω του προγράμματος, όπως εξήγησε ο κ. Πολύζος στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, δεν επιδοτούνται μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά ούτε και μετατροπές (έστω και αν αφορούν σε καινούργια οχήματα), ενώ τόνισε ότι οπωσδήποτε το φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή ο επαγγελματίας,πρέπει πρώτα να λάβει προσφορά από αντιπρόσωπο καθώς θα του χρειαστεί για να την καταθέσει στην online πλατφόρμα. Αυτό εν πολλοίς εξηγεί και το έντονο ενδιαφέρον που επιδεικνύουν οι Βολιώτες που σπεύδουν στις αντιπροσωπείες ποδηλάτων, δικύκλων και αυτοκινήτων, προκειμένου να ενημερωθούν για τις προσφορές που υπάρχουν, ώστε σε δεύτερο χρόνο να υποβάλουν την αίτηση επιδότησης στο υπουργείο.

Επίσης σύμφωνα με τον Βολιώτη επαγγελματία θα πρέπει όποιος επισκέπτεται κατάστημα που εμπορεύεται δίκυκλα, τρίκυκλα και ποδήλατα για να αγοράσει ηλεκτρικό ποδήλατο, να γνωρίζει πως όποιο δίκυκλο φέρει πετάλια και πωλείται ως ποδήλατο δεν λογίζεται ηλεκτρικό ποδήλατο, αλλά ηλεκτρικό δίκυκλο δεδομένου ότι φέρει μηχανισμό γκαζιού στα χερούλια. Κατά συνέπεια, η επιδότηση θα υπολογιστεί στο 20% της αξίας του μοντέλου, το οποίο είναι επιλέξιμο αλλά όχι ως ηλεκτρικό ποδήλατο, αλλά ως ηλεκτρικό δίκυκλο και θα πρέπει να προσκομιστούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά της κατηγορίας του (π.χ. άδεια κυκλοφορίας κ.λπ.).

Ακόμη είναι χρήσιμο να γνωρίζει κανείς πως το ποσό της επιδότησης που δικαιούται ως φυσικό πρόσωπο για την αγορά οικιακού σημείου επαναφόρτισης (φορτιστή) καλύπτει το κόστος αγοράς της συσκευής όπως αυτό αναγράφεται στην απόδειξη αγοράς (τιμή προ Φ.Π.Α.), ενώ δεν μπορεί να ξεπερνά τα 500 ευρώ. Σημειώνεται πως το ποσό της επιδότησης δεν υπολογίζεται ως ποσοστό επί της τιμής της συσκευής. Για παράδειγμα μια συσκευή με κόστος 600 ευρώ προ Φ.Π.Α. θα λάβει επιδότηση 500 ευρώ, ενώ μια συσκευή με κόστος 400 ευρώ προ Φ.Π.Α. θα λάβει επιδότηση 400 ευρώ.

BΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου