Περίοδος τουριστικής αβεβαιότητας

περίοδος-τουριστικής-αβεβαιότητας-3942

Επίσης, υπάρχουν ένθερμοι υποστηρικτές της άποψης ότι θα πρέπει να ενισχυθεί επιπλέον η τουριστική καμπάνια της χώρας και σε νέες αγορές

Της Βάσως Κυριαζή

Είναι ηλίου φαεινότερο ότι βιώνουμε περίοδο αβεβαιότητας και αγωνίας για την εξέλιξη της καλοκαιρινής σεζόν.

Η τουριστική αγορά αναμένει αγωνιωδώς πώς θα λειτουργήσουν οι τουρίστες των ξένων χωρών, είναι ωστόσο γεγονός ότι οι οιωνοί δεν είναι και οι καλύτεροι, καθώς η αύξηση κρουσμάτων σε διάφορες χώρες, υποχρέωσε πολλές κυβερνήσεις να πάρουν έκτακτα μέτρα (βλέπε περίπτωση Σερβίας), γεγονός που, όπως είναι φυσικό, προκαλεί αλυσιδωτές επιπτώσεις.

Η εκτίμηση των εμπλεκομένων με τον τουρισμό φορέων είναι ότι στις επόμενες 15 ημέρες θα έχει αποκρυσταλλωθεί το τοπίο, γεγονός που πρόκειται να συμβάλει στο «ξεμούδιασμα» της αγοράς.

Ετσι συνεχίζει να επικρατεί έντονη ανησυχία για τη σεζόν, αφού είναι ελάχιστες οι νέες κρατήσεις, ενώ δεν γνωρίζουμε εάν θα διατηρηθούν οι υπάρχουσες ή αν θα ακυρωθούν από τους τουρ οπερέιτορς δύο εβδομάδες πριν, ώστε να αποφύγουν τις επιστροφές. Την ίδια ώρα λίγες είναι οι εταιρείες που έχουν ανακοινώσει συνολικά το πτητικό τους πρόγραμμα μέχρι τώρα.

Η παγκόσμια τουριστική βιομηχανία έχει πληγεί σοβαρά από την πανδημία. Κινδυνεύουν να πτωχεύσουν τουρ οπερέιτορς και μικρές αεροπορικές εταιρείες. Ολος ο τουρισμός βρίσκεται σε… επισφάλεια. Θα πρέπει να βρεθούν τρόποι, ώστε να διασφαλίζονται οι επιχειρήσεις σε περίπτωση πτωχεύσεων τουριστικών οργανισμών, λένε οι ξενοδόχοι, που στην πλειονότητά τους τα βλέπουν όλα μαύρα.

Αν μιλήσεις μαζί τους το πρώτο πράγμα που θα σου πουν, πέρα από τα γνωστά προβλήματα που αντιμετωπίζουν συνέπεια της πανδημίας, είναι ότι επικρατεί σύγχυση σε ποιον απευθυνόμαστε και πώς. Προφανώς και ο στόχος μας πρέπει να είναι η αύξηση του μεριδίου σε όσους ταξιδέψουν. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο παίρνει ρίσκο η χώρα μας και ότι είμαστε ασφαλής προορισμός εκτιμούν ότι θα πρέπει να προβληθεί πιο δυναμικά.

Επίσης υπάρχουν ένθερμοι υποστηρικτές της άποψης ότι θα πρέπει να ενισχυθεί επιπλέον η τουριστική καμπάνια της χώρας και σε νέες αγορές. Αν υπάρχει ο χρόνος για να γίνει αυτό τώρα δεν ξέρω, εκείνο που πάντως πρέπει να θεωρείται επιβεβλημένο είναι πως πρέπει να εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια, ώστε να ενισχυθεί επιπλέον το τουριστικό προϊόν. Σε διαφορετική περίπτωση ο απολογισμός του φθινοπώρου θα είναι σίγουρα επώδυνος.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου