Τουρισμός, πρωτόκολλα και προσδοκίες

τουρισμός-πρωτόκολλα-και-προσδοκίες-62808

Διόλου εύκολο το εγχείρημα. Κυρίως όταν μιλάμε για συρρικνωμένη τουριστική περίοδο, στην οποία ξενοδοχεία, τουριστικά λεωφορεία και όλα τα συναφή επαγγέλματα γύρω από το τουριστικό προϊόν καλούνται να δουλέψουν στο 50% της δυναμικότητάς τους

Της Βάσως Κυριαζή

Οσο περνούν οι μέρες και επιστρέφει η οικονομική ζωή σταδιακά στην κανονικότητα, αναδεικνύονται και τα προβλήματα, που άφησε πίσω της η δίμηνη καραντίνα της πανδημίας, η οποία παρεμπιπτόντως είναι ακόμη εδώ, για να μην ξεχνιόμαστε, όσο ο κορονοϊός παραμένει ζωντανός και φάρμακο για τη θεραπεία δεν έχει βρεθεί.

Διάφορες επαγγελματικές ομάδες χτυπούν καμπανάκι για τη βιωσιμότητά τους και κυρίως εκείνες που είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τον τουρισμό. Τουρισμός και εστίαση είναι άλλωστε δύο από τους κλάδους, που δέχτηκαν πολύ σοβαρό πλήγμα αυτό το διάστημα και δυστυχώς ακόμη βαδίζουν στα τυφλά. Μπορεί η Πολιτεία να ανακοίνωσε το άνοιγμα του τουρισμού σταδιακά από τις αρχές Ιουνίου μέχρι και τις 15 του ίδιου μήνα, μέχρι τότε όμως απομένει να γίνουν πολλά και να διευκρινιστούν ακόμη περισσότερα, ώστε να είναι ξεκάθαρο το τοπίο για τους άμεσα εμπλεκόμενους.

Οσο εφικτό είναι αυτό, δεδομένου ότι ο τουρισμός και το πώς θα λειτουργήσει το όλο σύστημα τη φετινή σεζόν δεν εξαρτάται μόνο από εμάς και τις αποφάσεις που θα λάβουμε ως χώρα, αλλά από το τι θα ισχύσει και στον υπόλοιπο πλανήτη. Δεν είμαστε μόνοι μας και από τη στιγμή που ως Ελλάδα απευθυνόμαστε και περιμένουμε τουρίστες από το εξωτερικό, εν πολλοίς εξαρτόμαστε από τις αποφάσεις, που θα λάβουν και οι υπόλοιπες κυβερνήσεις.

Αυτό είναι που προσθέτει ακόμη περισσότερα προβλήματα και ενισχύει την αβεβαιότητα των Ελλήνων επαγγελματιών στον κλάδο του τουρισμού, διότι ουσιαστικά καλούνται να «παντρέψουν» τις οδηγίες της Ελληνικής Πολιτείας με τα πρωτόκολλα άλλων χωρών, αν θέλουν φέτος να μπουν στο παιχνίδι και να διεκδικήσουν κομμάτι από την τουριστική πίτα.

Διόλου εύκολο το εγχείρημα. Κυρίως όταν μιλάμε για συρρικνωμένη τουριστική περίοδο, στην οποία ξενοδοχεία, τουριστικά λεωφορεία και όλα τα συναφή επαγγέλματα γύρω από το τουριστικό προϊόν καλούνται να δουλέψουν στο 50% της δυναμικότητας τους, άρα και οι τζίροι στους οποίους αποβλέπουν στην καλύτερη των περιπτώσεων θα είναι μειωμένοι κατά 50% από εκείνους που προσδοκούσαν ή σε σχέση με την περυσινή χρονιά. Από τη ζημιά ποτέ δεν βγαίνει κέρδος. Στην περίπτωση του τουρισμού η ζημιά θα φανεί στο τέλος του καλοκαιριού. Προς το παρόν σ’ αυτό που μπορεί να προσβλέπουν κυρίως οι επαγγελματίες είναι η καλή φήμη που απέκτησε η χώρα μας, ως μία από τις ασφαλέστερες υγειονομικά στην πανδημία, να αποτυπωθεί και σε έλευση τουριστών, ώστε να περιοριστεί η ζημιά. Οπως επισήμανε πολύ εύστοχα επαγγελματίας του τουρισμού στη στήλη «φέτος αυτό που κοιτάμε είναι να περιορίσουμε τη χασούρα. Για κέρδος ούτε λόγος».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου