Ο τουρισμός σε μεταβατικό στάδιο

ο-τουρισμός-σε-μεταβατικό-στάδιο-306407

Το κρίσιμο, λοιπόν, σήμερα είναι όχι απλά να διατηρήσουμε τη θετική εικόνα στον τουρισμό για την πατρίδα μας, αλλά να την ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο

Τα πωλητήρια σε καταλύματα της Μαγνησίας ασφαλώς αποτελούν θέμα προβληματισμού. Ο τουρισμός μπορεί να αποτελεί τη βαριά μας βιομηχανία, την ίδια στιγμή όμως έχει δεχθεί σημαντικά χτυπήματα τα τελευταία χρόνια, οπότε είναι λογικό και επόμενο ορισμένοι επαγγελματίες να μην μπορούν άλλο να αντέξουν τον ανταγωνισμό αφενός, αφετέρου τα βάρη που σήκωσαν ήταν δυσβάσταχτα.

Στα δύσκολα χρόνια, όταν η Ελλάδα βρέθηκε στο επίκεντρο της μεγάλης κρίσης οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό έβαλαν πλάτη ώστε η χώρα να βγει από το κάδρο της κατασυκοφάντησης, παρέχοντας τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στους τουρίστες, στο μέτρο του δυνατού πάντα, αποδεχόμενοι πολλές φορές ακόμη και προσβολές από ξένους που αρέσκονταν να λοιδορούν «τους τεμπέληδες και χαραμοφάηδες Ελληνες που ζουν από τα δανεικά των Ευρωπαίων», όπως λέγονταν τότε.

Εγιναν, όπως έχει ειπωθεί πολλές φορές, πομποί θετικών μηνυμάτων και διέψευσαν όσους έσπευσαν εκείνη την εποχή να παρουσιάζουν μία εικόνα που δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα, όσον αφορά στη συμπεριφορά και τη στάση των Ελλήνων γενικότερα, αλλά και ειδικότερα.

Για αυτό και το γεγονός ότι η πλειονότητα των ανθρώπων που ασχολούνται με τον τουρισμό κατάφερε να σταθεί όρθια σ’ αυτή την κρίση συνιστά εθνική επιτυχία. Οπως επίσης δεν είναι αποτυχία για όσους δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν και να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Δεν πρόλαβαν να συνειδητοποιήσουν ότι η κρίση μπορεί να μετατραπεί σε ευκαιρία και έτσι έχασαν το τρένο.

Η Πολιτεία ωστόσο σ’ αυτή τη μεταβατική περίοδο, που ο κλάδος προσπαθεί να συνέλθει και από τα νέα χτυπήματα που δέχτηκε (βλέπε Τhomas Cook) θα πρέπει να χαράξει εθνική στρατηγική, η οποία δεν θα εξαντλείται μόνο στις φοροελαφρύνσεις, αλλά θα δώσει κίνητρα στους ανθρώπους του τουρισμού για να βελτιώσουν τις υποδομές τους και το τουριστικό τους προϊόν για να γίνουν ανταγωνιστικοί και σε νέες αγορές του εξωτερικού.

Το κρίσιμο, λοιπόν, σήμερα είναι όχι απλά να διατηρήσουμε τη θετική εικόνα στον τουρισμό για την πατρίδα μας, αλλά να την ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο.

Να γίνουν οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις στο τουριστικό μοντέλο που θέλουμε να έχουμε ως χώρα, διότι αν επαναπαυόμαστε μόνο στη διαρκή αυξητική τάση των αφίξεων αυτό δεν λέει κάτι.

Η θετική συνεισφορά στην οικονομία και κατ΄επέκταση στους ίδιους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό φορείς θα είναι να ανοίξει δημόσια συζήτηση, στην οποία θα καταθέσουν τις προτάσεις τους οι άνθρωποι που γνωρίζουν το αντικείμενο, με την Πολιτεία να είσαι σε ετοιμότητα μαζί με τον δικό της σχεδιασμό να τα «παντρέψει», ώστε το απόσταγμα αυτών να είναι το νέο εθνικό σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη του τουρισμού.

Δεν μπορούμε να επαναπαυόμαστε σε εύκολες λύσεις και πειραματισμούς. Απαιτούνται όραμα, συνέργειες και συνεργασίες σε όλα τα επίπεδα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου