ΤΟΠΙΚΑ

Νικόλας Χαραλάμπους: «Ο ΟΛΒ δεν είναι πρόθυμος να βοηθήσει»

νικόλας-χαραλάμπους-ο-ολβ-δεν-είναι-π-425868

Χάνεται το υδατοδρόμιο για λίγα τετραγωνικά γης… – Μύδροι από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Hellenic Seaplanes

Ο Βόλος ήταν η πρώτη πόλη που «αγκυροβόλησε» η Hellenic Seaplanes και επέλεξε για να αναπτύξει το δίκτυο των υδατοδρομίων στην Ελλάδα και όμως έξι χρόνια μετά κινδυνεύει να χάσει την ευκαιρία για την υλοποίηση του έργου.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Hellenic Seaplanes Νικόλα Χαραλάμπους και τα όσα επισήμανε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, η ευθύνη για το πιθανό ναυάγιο βαρύνει αποκλειστικά τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου.

«Τους ζητήσαμε να μας υποδείξουν έναν άλλο χώρο μεγαλύτερο για να δημιουργηθεί ο χώρος αναμονής του υδατοδρομίου και συναντήσαμε απροθυμία συνεργασίας. Δεν είναι πρόθυμοι να το κάνουν, ενώ υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις. Δεν είναι δυνατόν να χαθεί η ευκαιρία να δημιουργηθεί το υδατοδρόμιο, επειδή δεν θέλουν ορισμένοι να παραχωρήσουν 60 τ.μ. στο λιμάνι», επισήμανε ιδιαίτερα ενοχλημένος ο κ. Χαραλάμπους στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

Οπως αναφέρει το ρεπορτάζ, όλα ξεκίνησαν μετά την τροποποίηση της πρώτης υπουργικής απόφασης, που αφορούσε στο πλαίσιο λειτουργίας των υδατοδρομίων. Στον νόμο Σπίρτζη επήλθαν αλλαγές σε συγκεκριμένες διατάξεις, οι οποίες υποχρέωναν τους επενδυτές να τροποποιήσουν σχέδια και άδειες που στο μεταξύ είχαν υποβάλει προς έγκριση. Στην περίπτωση του υδατοδρομίου στον Βόλο, ρητός και απαράβατος όρος μεταξύ άλλων είναι η έκταση του χώρου αναμονής για το επιβατικό κοινό να είναι 60 τ.μ., από τα 24 τ.μ. που είχαν καθοριστεί αρχικά.

«Είχαμε υποχρέωση να συμμορφωθούμε με τη νέα απόφαση και αυτό κάναμε. Ζητήσαμε λοιπόν εγκαίρως από τον ΟΛΒ να έχουμε μία συνεργασία προκειμένου να εξετάσουμε από κοινού τα νέα δεδομένα και να βρούμε την κατάλληλη λύση», εξηγεί στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο κ. Χαραλάμπους. Αντί αυτού όμως, σύμφωνα πάντα με τον ίδιο, μετά την αποχώρηση Σταυριδόπουλου και την αλλαγή διοίκησης το νέο προεδρείο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου επέδειξε αδιαφορία ως προς το όλο θέμα.

«Οι άνθρωποι πελαγοδρομούν. Εχουμε ζητήσει εδώ και αρκετό διάστημα να βρεθούν εναλλακτικά σημεία, στα οποία μπορεί να διαμορφωθεί ο χώρος αναμονής μέσα στο λιμάνι, αλλά μέχρι σήμερα περιμένουμε ακόμη απαντήσεις. Δυστυχώς, δεν είδαμε καμία προθυμία να επιλυθεί το πρόβλημα», πρόσθεσε ο κ. Χαραλάμπους εκφράζοντας την απογοήτευσή του για τη συμπεριφορά που αντιμετώπισε, όπως περιγράφει.

Περιμένουν την αλλαγή σκυτάλης

Με βάση τα προαναφερθέντα, γίνεται σαφές ότι η οποιαδήποτε επικοινωνία της Hellenic Seaplanes με την παρούσα διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου είναι όχι απλά προβληματική, αλλά μηδαμινή.

Ο κ. Χαραλάμπους μάλιστα εμμέσως πλην σαφώς αφήνει να εννοηθεί ότι η επανέναρξη συζητήσεων για το πώς μπορεί να βρεθεί λύση και να παραχωρηθεί μία άλλη έκταση, η οποία να πληροί τις προϋποθέσεις που θέτει η νέα ΚΥΑ, μπορεί να γίνει μόνο όταν και εφόσον αλλάξει η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου.

Ταυτόχρονα η Hellenic Seaplanes προσανατολίζεται να αναζητήσει συνδρομή και συνεργασία και από τη δημοτική αρχή του Βόλου. «Περιμέναμε να τελειώσουν οι εκλογές για να αναζητήσουμε συνεργασία με τον δήμαρχο Βόλου. Ο Δήμος Βόλου είναι ο κατεξοχήν φορέας που πρέπει να έχει λόγο σε τόσο σοβαρά και μεγάλα ζητήματα», εκτίμησε ο κ. Χαραλάμπους.

Ενθάρρυνση από Αδωνι

Θα πρέπει να σημειωθεί πως πριν από λίγες μέρες ο κ. Χαραλάμπους συναντήθηκε με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνι Γεωργιάδη. Στη συνάντηση τέθηκαν επί τάπητος όλα τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τον τομέα δραστηριότητας υδροπλάνων και συζητήθηκε πώς μπορεί αυτό το νέο μέσο να συμβάλλει καθοριστικά στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes Νικόλας Χαραλάμπους ενημέρωσε τον υπουργό αναφορικά με την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο των υδροπλάνων, τη μέχρι σήμερα πορεία και παρουσίασε τη στρατηγική ανάπτυξης της Hellenic Seaplanes, η οποία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ξένων και εγχώριων επενδυτών προκειμένου αυτή τη φορά η προσπάθεια να τελεσφορήσει και τα υδροπλάνα να καθιερωθούν στη χώρα μας. Ο κ. Χαραλάμπους, ανέφερε ότι πρόκειται για επενδύσεις που λόγω του στρατηγικού τους χαρακτήρα θα δημιουργήσουν ευνοϊκό επενδυτικό περιβάλλον για την αξιοποίηση απομονωμένων περιοχών και αναμένεται να δώσει τη δυνατότητα και τα κίνητρα υλοποίησης τουριστικών επενδύσεων στην ευρύτερη περιοχή των υδατοδρομίων.

Ο υπουργός κ. Γεωργιάδης ανέφερε ότι έχουν ξεκινήσει συντονισμένα από τις διευθύνσεις του υπουργείου ενέργειες για την εξάλειψη των γραφειοκρατικών εμποδίων καθώς και τη βελτίωση του νομικού πλαισίου το οποίο δεν είναι φιλικό στις ιδιωτικές επενδύσεις. Ανάφερε σχετικά ότι «η ανάπτυξη ενός δικτύου υδατοδρομίων πρόκειται για ένα εγχείρημα εθνικής σημασίας, η διαμόρφωση και υλοποίηση αυτής της νέας εθνικής μεταφορικής υποδομής έχει ήδη ξεκινήσει και αποτελεί λύση στα προβλήματα της σύνδεσης των παράκτιων περιοχών της χώρας μας. Τα υδροπλάνα μπορούν να δώσουν ώθηση στα νησιά, να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και να κάνουν πιο εύκολη τη σύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με δύσκολους συγκοινωνιακά προορισμούς».

Ο κ. Χαραλάμπους ανέφερε σχετικά ότι «αυτό το καλοκαίρι πιστεύουμε θα είναι το τελευταίο χωρίς υδροπλάνα και εκφράζουμε την αισιοδοξία μας ότι ο τομέας των υδροπλάνων και των υδατοδρομίων με την αποφασιστικότητα της νέας κυβέρνησης μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης και ενισχύει τις ελπίδες μας για τη σύντομη έναρξη του πτητικού μας έργου. Η Ελλάδα, ως πολυνησιακή χώρα, θα ωφεληθεί από τη λειτουργία των υδροπλάνων αφού με την ευελιξία τους μπορούν να γίνουν ο συνδετικός κρίκος, που λείπει από το υφιστάμενο συγκοινωνιακό δίκτυο, ώστε να εξασφαλίζεται η ποιοτικότερη και ευκολότερη προσβασιμότητα των τουριστών στα νησιά προορισμούς τους. Η τουριστική αγορά θα διευρυνθεί καθώς οι τουρίστες θα μπορούν με ένα καινοτόμο τρόπο να επισκέπτονται περισσότερα νησιά καθιστώντας ακόμη πιο ελκυστικό το πακέτο των διακοπών τους».

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου