Η προχειρότητα στο μεγαλείο της

η-προχειρότητα-στο-μεγαλείο-της-463583

Η επιλογή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας και κατ΄ επέκταση της κυβέρνησης να δημιουργήσουν έναν ενιαίο φορέα κοινωνικής ασφάλισης βασίστηκε σε «πήλινα πόδια»

Ο τρόπος με τον οποίο δομήθηκε εξαρχής ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης ήταν πρόχειρος και αποσπασματικός. Το φώναζαν οι φορείς, προειδοποιούσαν με όλη την ένταση της φωνής τους οι υπάλληλοι του πρώην ΙΚΑ. Και όμως οι επιφυλάξεις όλων δεν αποτέλεσαν καμπανάκι αφύπνισης για το υπουργείο Εργασίας, με αποτέλεσμα δυόμιση χρόνια μετά τα οργανωτικά και άλλα προβλήματα να υφίστανται ακόμη, ταλαιπωρώντας προσωπικό και ασφαλισμένους.

Οι εργαζόμενοι του νέου Οργανισμού γίγαντα, που συμπεριλαμβάνει όλα τα ασφαλιστικά ταμεία, καλούνται να διαχειριστούν απίστευτες καταστάσεις καθημερινά. Ερχονται αντιμέτωποι με την οργή, την απόγνωση και τον θυμό ασφαλισμένων και συνταξιούχων. Είναι εκείνοι, που πρέπει να δίνουν διαρκώς εξηγήσεις για την προχειρότητα και τον ερασιτεχνισμό, για πολλά θέματα στο υποτίθεται μεγάλο στοίχημα για την κοινωνική ασφάλιση της χώρας.

Το γεγονός και μόνο της μη ύπαρξης ενιαίου κανονισμού παροχών σε συνδυασμό με τις ιδιαιτερότητες του κάθε ταμείου, που εντάχθηκε στον ΕΦΚΑ, αποδεικνύει περίτρανα ότι ο φορέας δεν είναι ενιαίος, παρά μόνο στον τίτλο του. Επίσης ότι η επιλογή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας και κατ’ επέκταση της κυβέρνησης να δημιουργήσουν έναν ενιαίο φορέα κοινωνικής ασφάλισης βασίστηκε σε «πήλινα πόδια».

Στο πλαίσιο αυτό παραμένουν σοβαρά προβλήματα συνθηκών εργασίας, που προκλήθηκαν από την έναρξη λειτουργίας του ΕΦΚΑ, όπως η θέρμανση και η καθαριότητα, αλλά και τα γνωστά και χιλιοειπωμένα για φωτοτυπίες, μελάνια, χαρτί Α4, φαξ, βλάβες που δεν επισκευάζονται και εξοπλισμός στα πρόθυρα της κατάρρευσης.

Η αναγκαιότητα των νέων προσλήψεων προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ για την κάλυψη των αναγκών, που καθημερινά διογκώνονται, έχει τεθεί πολλάκις από τα σωματεία των εργαζομένων στη διοίκηση, ωστόσο έχει περάσει σε δεύτερη και τρίτη μοίρα.

Οι υπηρεσίες είναι υποστελεχωμένες και οι υπάλληλοι λόγω της πίεσης τρέχουν κακήν κακώς προς τη συνταξιοδότηση.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου