ΤΟΠΙΚΑ

Πρόστιμα και μηνύσεις από την Επιθεώρησης Εργασίας στη Μαγνησία

πρόστιμα-και-μηνύσεις-από-την-επιθεώρ-671429

Διαμαρτυρίες από απλήρωτους εργαζόμενους, καθώς είναι εκτός λειτουργίας… μη εργάσιμες μέρες η γραμμή καταγγελιών 15512

Mετ’ εμποδίων οι καταγγελίες για εργοδοτικές αυθαιρεσίες. Εκτός λειτουργίας… μη εργάσιμες μέρες η τηλεφωνική γραμμή καταγγελιών 15512 του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Υπάλληλοι του ιδιωτικού τομέα και συμβασιούχοι που θέλησαν μέσω της γραμμής να καταγγείλουν εργοδοτικές αυθαιρεσίες «βρήκαν τοίχο», αφού ο τηλεφωνητής τούς παρέπεμπε σε ώρες λειτουργίας δημοσίων υπηρεσιών!

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Ιδιωτικών Υπαλλήλων δέχτηκε διαμαρτυρίες από όλη την Ελλάδα, κυρίως από εργαζόμενους στον χώρο της εστίασης, αλλά και από τον κλάδο της παροχής υπηρεσιών για την ταλαιπωρία που υποβλήθηκαν όσοι ήθελαν να καταγγείλουν εργοδότες για μη καταβολή του δώρου.

«Δεν είναι δυνατόν την ώρα που η παραβατικότητα συνεχίζεται τις ημέρες των εορτών, εργαζόμενοι να προσπαθούν να καταγγείλουν στο 15512 τη μη καταβολή του δώρου Χριστουγέννων από την Παρασκευή 21.12 το μεσημέρι έως τη Δευτέρα 24.12 το πρωί (που ήταν κλειστές οι Υπηρεσίες Επιθεώρησης Εργασίας) και να βγαίνει τηλεφωνητής παραπέμποντας σε ώρες λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών (08.00 – 15.00 από Δευτέρα έως Παρασκευή).

Θα πρέπει να σημειωθεί πως στον Βόλο η τοπική Υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας για μη καταβολή δώρου έχει ήδη κινήσει τις διαδικασίες σε βάρος τεσσάρων επιχειρήσεων για την υποβολή μήνυσης και τη βεβαίωση προστίμου. Προηγήθηκε η έγγραφη καταγγελία του προσωπικού που έμεινε χωρίς δώρο Χριστουγέννων, αλλά διεκδικώντας και την καταβολή αποδοχών των τελευταίων μηνών.

«Οι επιπτώσεις της όξυνσης της κρίσης είναι η μεγάλη αφορμή για την εκτεταμένη παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων. Οι επιχειρήσεις εκμεταλλευόμενες κυρίως τον φόβο των εργαζομένων μπροστά στο φάσμα της ανεργίας παραβιάζουν την εργατική νομοθεσία», τόνισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Βόλου Θανάσης Παπαδημόπουλος, παροτρύνοντας τους εργαζόμενους να προβαίνουν σε καταγγελίες όταν οι επιχειρήσεις αυθαιρετούν.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Ιδιωτικών Υπαλλήλων πάντως κατήγγειλε ταλαιπωρία και εμπαιγμό εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα, μέσω της υπηρεσίας 15512 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

«Δεν είναι δυνατόν συνάδελφοί μας να επικοινωνούν με το 15512 σε ώρες και ημέρες λειτουργίας δημοσίων υπηρεσιών και να τους παραπέμπουν στις τοπικές Επιθεωρήσεις Εργασίας. Τότε ποιος ο λόγος να λειτουργεί και να διαφημίζεται προς το κοινό μια τέτοια υπηρεσία, αν δεν υπάρχει εξυπηρέτηση την ώρα που την έχουν ανάγκη οι χρήστες;

Θα παρακαλέσουμε τους ιθύνοντες του Υπουργείου Εργασίας ή να καταργήσουν εντελώς τη γραμμή καταγγελιών 15512 ή να τη μετατρέψουν σε πολυδύναμο κέντρο 24ωρης υποδοχής και διεκπεραίωσης καταγγελιών. Συνέχιση ύπαρξής της, τάχα ως υπηρεσίας προς τους πολίτες, συνιστά κοροϊδία», επισημαίνεται στην ανακοίνωση του τριτοβάθμιου συνδικαλιστικού οργάνου, που εκπροσωπεί το προσωπικό στις ιδιωτικές επιχειρήσεις.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου