Το «αφήγημα» των διοδίων

το-αφήγημα-των-διοδίων-821129

Οπως αποδεικνύεται, μέσω των διοδίων οι πολίτες πληρώνουν διπλά και τριπλά αυτές τις υποδομές, οι οποίες έχουν παραχωρηθεί για μακροχρόνια εκμετάλλευση σε ιδιώτες.

Προχθές, για μία ακόμη φορά, εμφανίστηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών να προαναγγέλλει αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική στα διόδια. Για πολλοστή φορά φυσικά, αφού από το 2015 μέχρι σήμερα πολλές φορές έχουμε ακούσει τον αρμόδιο υπουργό να αναλαμβάνει δεσμεύσεις για το συγκεκριμένο θέμα, τις οποίες φυσικά δεν έχει τηρήσει.

Το θέμα όμως «καίει». Μία μετάβαση από τον Βόλο πλέον στη Λάρισα με επιστροφή κοστίζει 8 ευρώ, δαπάνη μεγαλύτερη και από αυτή των καυσίμων.

Πριν κερδίσει την εξουσία η κυβέρνηση έλεγε: «Αυτός ο κόσμος που αντιστέκεται στα διόδια, αύριο θα αντιστέκεται και σε άλλους τομείς της κοινωνικής ζωής». Σήμερα εγκρίνει διαγωνισμούς παραχώρησης για νέους σταθμούς διοδίων.

Απ’ όπου διέρχονται οι αυτοκινητόδρομοι, υπάρχουν συμβατικοί σταθμοί διοδίων, και παρά τις αντιδράσεις οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις διαδέχονται η μία την άλλη.

Ναι μεν ο κ. Σπίρτζης επιμένει να δηλώνει με κάθε ευκαιρία πως προχωρά διαγωνισμός για την εφαρμογή αναλογικών διοδίων σε όλους σχεδόν τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας και ότι θα είναι έτοιμος μέσα στο 2018, αλλά οι γνώστες του θέματος -όπως και η αγορά των κατασκευών- εξηγούν ότι ο κ. Σπίρτζης επιχειρεί απλά να ρίξει στάχτη στα μάτια των τοπικών κοινωνιών, του κινήματος «Δεν Πληρώνω» και όσων αντιτίθενται. Διότι το νέο αναλογικό σύστημα είναι τόσο σύνθετο έργο, ώστε χρειάζεται τουλάχιστον μια… τριετία μέχρις ότου σχεδιαστεί, τοποθετηθεί και εφαρμοσθεί, και μάλιστα ταυτόχρονα σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας. Εως τότε λοιπόν, οι δρόμοι θα παραμείνουν γεμάτοι με σταθμούς διοδίων και οι οδηγοί θα πληρώνουν τα μαλλιοκέφαλά τους.

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ όχι μόνο διατηρεί τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων σε όλη τη χώρα, αλλά τους επεκτείνει, και το χαράτσι των διοδίων εξακολουθεί να έχει ισχύ, παρά τις περί αντιθέτου δεσμεύσεις.

Είναι επιβεβλημένο οι βασικοί οδικοί άξονες να είναι ασφαλείς και συντηρημένοι. Όπως όμως αποδεικνύεται, μέσω των διοδίων οι πολίτες πληρώνουν διπλά και τριπλά αυτές τις υποδομές, οι οποίες έχουν παραχωρηθεί για μακροχρόνια εκμετάλλευση σε ιδιώτες.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου