Δεν βρισκόμαστε πλέον σε συνθήκες υπερκατανάλωσης

δεν-βρισκόμαστε-πλέον-σε-συνθήκες-υπε-51406

Σε μία περίοδο που το εισόδημα βαίνει μειούμενο, το ιδανικό θα ήταν όλοι μας, ως καταναλωτές, να αποκτήσουμε ορθή καταναλωτική συνείδηση.

Εχει πλέον καταντήσει κακόγουστο ανέκδοτο, να ακούει κανείς από τους αρμοδίους υπουργούς πως χρειάζονται θεσμικά μέτρα ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ακρίβειας, και την ίδια ώρα η αισχροκέρδεια να παραμένει ο μεγαλύτερος αντίπαλος του καταναλωτή, σε συνδυασμό με τη μειωμένη αγοραστική δύναμη.

Ελεγχος των τιμών στην πηγή όπου διαμορφώνονται, δεν φαίνεται να υπάρχει. Και ας καταγγέλλει ο αρμόδιος υπουργός ότι το 80% των προϊόντων που τοποθετούνται στα ράφια των σουπερμάρκετ διακινείται από 30 -το πολύ- πολυεθνικές. Και ας διαπιστώνεται ότι σε κάθε κλάδο παραγωγής ηγούνται δύο -το πολύ- επιχειρήσεις, άρα ο ανταγωνισμός είναι φρούδες ελπίδες. Αυτά έλεγαν και ως αντιπολίτευση, μόνο που το θηρίο της ακρίβειας παραμένει αδάμαστο και σήμερα.

Οποια θεσμικά μέτρα και να ληφθούν, δεν μπορούν να λύσουν επιτόπου το πρόβλημα της ακρίβειας. Χρειάζονται χρόνο για να ωριμάσουν, αλλά και βούληση να υλοποιηθούν, όπως η δέσμευση για την ίδρυση καταναλωτικών συνεταιρισμών που ακόμη παραμένει στα χαρτιά.

Άμεση και αποτελεσματική κίνηση εξάλλου θα ήταν να σταματήσει το δημόσιο να επιβάλει φορολογίες που επιβαρύνουν την κατανάλωση, και να σταματήσουν οι αυξήσεις στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ. Και παράλληλα αυτό να συνδυαστεί με την ισχυρή ενίσχυση μισθών και συντάξεων για τη βελτίωση του εισοδήματος των νοικοκυριών. Μόνο έτσι η ακρίβεια θα αντιμετωπιστεί, αλλά και η καταναλωτική συνείδηση θα πιάσει τόπο.

Χρειάζεται η πολιτεία να «πιάσει τον ταύρο» από τα κέρατα. Το αρμόδιο υπουργείο δεν μπορεί να κωφεύει, ούτε να πορεύεται με μέτρα «ασπιρίνες». Επιβάλλονται ριζικές πρωτοβουλίες και μάλιστα σύντομα, οι οποίες θα συνδυαστούν με την αλλαγή της καταναλωτικής νοοτροπίας.

Εμείς οι καταναλωτές να αποκτήσουμε παιδεία. Να είμαστε πιο προσεκτικοί στις αγορές μας και, εάν μη τι άλλο, να υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματά μας ως καταναλωτές όταν διαπιστώσουμε αυθαιρεσίες ή τρικ που έχουν στόχο αποκλειστικά και μόνο την τσέπη μας.

Μόνο με ορθή καταναλωτική συνείδηση θα μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε, για αυτό οφείλουμε να στηρίξουμε όλοι αυτή την προσπάθεια. Να εφοδιαστούμε και να εφοδιάσουμε τους καταναλωτές με γνώσεις, για να μπορούν να βλέπουν και να κρίνουν.

Δυστυχώς τα προηγούμενα χρόνια, οι Έλληνες, σε συνθήκες υπερκατανάλωσης, δεν κατάφεραν να αναπτύξουν καταναλωτική συνείδηση. Και η πολιτεία έκανε ό,τι μπορούσε για να εμποδίσει την ανάπτυξη της καταναλωτικής συνείδησης. Σήμερα όμως δεν υπάρχει καμία πλέον δικαιολογία.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου