Χίλιες λέξεις…

χίλιες-λέξεις-484363

Μία μελέτη χίλιες λέξεις για την ελληνική πραγματικότητα και πώς τη βιώνουμε εξαιτίας της κακής οικονομικής κατάστασης.

Το σύνολο των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει φέτος -σύμφωνα με μελέτη που έκανε διεθνής εταιρία σε σύνολο 20.000 καταναλωτών 19 διαφορετικών ευρωπαϊκών χωρών- να περιορίσει τις δαπάνες του για τα Χριστούγεννα κατά 21%, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος δείχνει τάση μείωσης κατά 2,5%.

Οι Ευρωπαίοι σχεδιάζουν να διατηρήσουν τα προγραμματισμένα έξοδα για φαγητό και να περιορίσουν δαπάνες για δώρα και εκτός σπιτιού διασκέδαση. Εξαίρεση αποτελούν οι Έλληνες και οι Ιρλανδοί καταναλωτές που σε ποσοστό 56% και 43% αντίστοιχα προτίθενται να ξοδέψουν λιγότερα χρήματα και στο φαγητό και στο ποτό.

Εννιά στους δέκα Ελληνες της ηλικιακής ομάδας 45 – 54, θεωρούν ότι έχουν λιγότερα χρήματα να ξοδέψουν σε σχέση με πέρυσι, η δε κρίση έχει επηρεάσει περισσότερο την ψυχολογία των Ελληνίδων, οι οποίες νιώθουν ανασφάλεια για την εργασία, το εισόδημα και την αγοραστική τους δύναμη.

Το ποσό που μπορούν να διαθέσουν οι καταναλωτές κατά τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο ποικίλλει σημαντικά μεταξύ των διαφόρων χωρών. Οι Έλληνες θα διαθέσουν το μικρότερο ποσό (μόλις €410), σε αντίθεση με τους καταναλωτές από την Ιρλανδία και το Λουξεμβούργο, που σκοπεύουν να ξοδέψουν 1.020€ και 1.200€ αντίστοιχα. Ο μέσος Ευρωπαίος καταναλωτής αναμένεται να διαθέσει 590€, σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης.

Τέσσερις στους πέντε Έλληνες επίσης δηλώνουν ότι φέτος τα Χριστούγεννα θα αγοράσουν δώρα με μεγαλύτερη χρηστική αξία. Επιπλέον, σκοπεύουν να αγοράσουν λιγότερα δώρα για μικρότερο αριθμό ανθρώπων, αποφεύγοντας τις ακριβές επιλογές και εστιάζοντας στις ειδικές προσφορές.

Εξαιτίας της κατάστασης οι Έλληνες μάλιστα εμφανίζονται να είναι περισσότερο διατεθειμένοι να αγοράσουν προϊόντα που βρίσκονται σε πολύ μεγάλη έκπτωση σε σχέση με τους Ευρωπαίους (με ποσοστά 63% και 37% αντίστοιχα) αλλά δείχνουν να έλκονται λιγότερο από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τουλάχιστον σε επίπεδο τροφίμων και ποτών, σε σχέση με το μέσο όρο των Ευρωπαίων.

Από την άλλη ρούχα και παπούτσια είναι τα πλέον επιθυμητά δώρα για τα φετινά Χριστούγεννα (59%) για την πλειονότητα των Ελλήνων. Στην υπόλοιπη Ευρώπη οι δωροεπιταγές φαίνεται να κερδίζουν συνεχώς έδαφος, αφού πλέον κατέχουν την πρώτη θέση ανάμεσα στα πιο επιθυμητά δώρα σε 5 χώρες.

Νομίζω ότι όποιος διαβάσει προσεκτικά την έρευνα διαπιστώνει ότι μέσα από τις απαντήσεις των ελλήνων καταναλωτών που ρωτήθηκαν καταγράφεται ταυτόχρονα απαισιοδοξία και αγωνία για το μέλλον. Όταν ο άλλος δεν ξέρει τι του ξημερώνει, πώς είναι δυνατόν να θέλει να ξοδέψει για δώρα ή άλλα τινά εν όψει Χριστουγέννων; Και άντε και θέλει, έχει τη δυνατότητα να το κάνει; Όχι φυσικά. Αυτό τουλάχιστον λέει η πραγματικότητα. Και αυτή τη βιώνουμε εάν όχι όλοι, οι περισσότεροι.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου