Βάσω Κυριαζή:«Φωτιά» στις τσέπες μας

βάσω-κυριαζήφωτιά-στις-τσέπες-μας-197562

Φωτιά στην τσέπη μας… οι αυξήσεις στα νέα διόδια. Η επανεκκίνηση των έργων στους τέσσερις μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας συνδυάζεται με μεγάλες αυξήσεις στις τιμές διοδίων, που κυμαίνονται. Οι νέες αναθεωρημένες συμβάσεις, που ψηφίστηκαν ήδη στη Βουλή προέβλεπαν τι για να πάρουν μπροστά σταδιακά μέχρι τον ερχόμενο Μάρτιο τα «παγωμένα» από το 2010 έργα, αφ’ ενός το ελληνικό Δημόσιο επιβαρύνεται άμεσα ή έμμεσα συνολικά 2,2 δισ. ευρώ, τα οποία θα προέλθουν από εγχώριους, κοινοτικούς πόρους και δανεισμό, αφ’ ετέρου έρχεται νέος λογαριασμός και για τους χρήστες των δρόμων, με τις αυξήσεις διοδίων.

Βέβαια όπως καταγράφεται σε όλο τον Τύπο, οι παραχωρησιούχοι, οι οποίοι έχουν ήδη εισπράξει συνολικά άνω των 3 δισ. ευρώ από πληρωμές του Δημοσίου και διόδια για τα ημιτελή έργα στους τέσσερις οδικούς άξονες, πέτυχαν όμως παράλληλα με την επανεκκίνηση των εργασιών όχι μόνον να «ξεπαγώσουν», αλλά να πάρουν φωτιά, εν μέσω της κρίσης, οι τιμές των διοδίων.

Το υπουργείο Υποδομών και οι παραχωρησιούχοι, για να αμβλυνθεί η εφαρμογή των νέων υψηλών τιμών διοδίων, έχουν αποφασίσει να ισχύσουν εκπτώσεις από 10% έως 80% για τους συχνούς χρήστες των δρόμων και όσους χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές συσκευές χρέωσης (κατόχους «fast pass»). Παράλληλα θα ισχύσουν ειδικές ρυθμίσεις σε περιοχές όπου διέρχονται οι αυτοκινητόδρομοι, με υποχρέωση των παραχωρησιούχων να διασφαλίζουν ανοιχτές εναλλακτικές διαδρομές για τοπικές μετακινήσεις.

Πριν βέβαια τρία και τέσσερα χρόνια ο ίδιος Υπουργός με την ιδιότητα τότε του στελέχους και χωρίς να έχει κυβερνητική θέση δεσμεύονταν για μειώσεις στις τιμές των διοδίων. Σήμερα δηλώνουν ότι δεν είναι δυνατόν να γίνει αυτό διότι δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα συμβατικά καθώς εάν η Κυβέρνηση καταγγείλει μονομερώς, θα καταγγελθούν οι συμβάσεις και θα πληρώσει ο φορολογούμενος πολλά περισσότερα, αποζημιώσεις κτλ. και τα έργα δεν θα έχουν κίνητρο»

Η πραγματικότητα είναι όμως μία. Μεγάλες αυξήσεις και ενώ οι εταιρείες εισπράττουν διόδια από το 2008, χωρίς να εκτελούν έργα και τώρα συμφωνήθηκε να ισχύσουν όλες οι αυξήσεις που προέβλεπαν οι συμβάσεις, χωρίς όμως να είναι εκτελεσμένα τα έργα.

Και μπορεί να υπογράφηκαν συμβάσεις τις οποίες επικαλούνται οι εταιρείες αλλά και η κυβέρνηση όμως περιλάμβαναν τιμές πριν την κρίση και τώρα καλούμαστε τώρα να τις καταβάλλουμε εν μέσω κρίσης, πληρώνοντας διόδια «χρυσάφι».

Από ότι δείχνουν τα πράγματα δεν έγινε καμία προηγούμενη διαπραγμάτευση με τις συμβασιούχες εταιρείες και έτσι πάλι το τίμημα θα το πληρώσουν οι πολίτες που καθημερινά «φορτώνονται» και ακόμη ένα χαράτσι. Λες και περίσσευαν τώρα χρήματα στον καθένα για να πληρώνει έστω και 0,50 λεπτά περισσότερο για τα διόδια προκειμένου να μετακινηθεί στη δουλειά του ή για να κάνει ένα ταξίδι στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη.

Και μετά αναρωτιούνται γιατί ο κόσμος αντιδρά και ενίσταται…

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου