ΔΙΕΘΝΗ

Ευρώπη: Οι πόλεις που δεν θέλουν άλλους τουρίστες

ευρώπη-οι-πόλεις-που-δεν-θέλουν-άλλους-465548

Δεν είναι η βαριά βιομηχανία όλων των χωρών ο τουρισμός.

Έτσι, τη στιγμή που η Αθήνα και τα ελληνικά νησιά συνεχίζουν να υποδέχονται τουρίστες παρά την αύξηση των κρουσμάτων, άλλες ευρωπαϊκές πόλεις είδαν τον κοροναϊό και την απαγόρευση των διεθνών μετακινήσεων να βελτιώνει την καθημερινότητά τους.

Τώρα, εκατομμύρια πολίτες τάσσονται ενάντια στην επιστροφή μεγάλου αριθμού τουριστών στις πόλεις τους.

Πρόκειται για πόλεις, οι οποίες υπό διαφορετικές συνθήκες αυτή την στιγμή θα έσφυζαν από τουρίστες. Αλλά σήμερα είναι πιο άδειες από ποτέ, κάτι το οποίο έχει χαροποιήσει ένα μεγάλο τμήμα των ντόπιων πληθυσμών.

Πέραν της Βενετίας, η οποία εδώ και πολλά χρόνια έχει κηρύξει τον πόλεμο στον υπερ-τουρισμό, το Άμστερνταμ, η Φλωρεντία, η Πράγα και η Βαρκελόνη είναι μερικές από τις ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες επιθυμούν ένα αύριο με… λιγότερους τουρίστες.

Στο Άμστερνταμ, στην διαβόητη περιοχή των Κόκκινων Φαναριών, η έλλειψη μεθυσμένων τουριστών είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Οι δρόμοι δεν είναι ασφυκτικά γεμάτοι, τα απορρίμματα είναι λιγότερα και οι ρυθμοί της ζωής κυλούν πιο ομαλά για τους ντόπιους.

Οι νέες συνθήκες, οι οποίες «επιβλήθηκαν» ως απότοκο της πανδημίας του κορωνοϊού, έχουν γεννήσει στους κατοίκους του Άμστερνταμ την ιδέα δημιουργίας μιας πόλης, η οποία ναι μεν θα είναι φιλική προς τους τουρίστες, αλλά δεν θα επιτρέπει τον αχαλίνωτο τουρισμό.

Η στροφή σ’ ένα πιο ήπιο τουριστικό ρεύμα θεωρείται, για πολλούς, η χρυσή τομή για το μέλλον του Άμστερνταμ και των υπόλοιπων ευρωπαϊκών πόλεων, οι οποίες θέλουν να «ηρεμήσουν» από τους εκατομμύρια τουρίστες.

Βέβαια, η εν λόγω απεξάρτηση μόνο εύκολη υπόθεση δεν μπορεί να είναι, ιδίως αν λάβουμε υπόψη την οικονομική παράμετρο. Ενδεικτικά, το 13% της οικονομίας της Βαρκελώνης και το 11% των θέσεων εργασίας στο Άμστερνταμ σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τους ξένους επισκέπτες.

Θα μπορέσουν αυτές οι πόλεις, επομένως, να αντέξουν χωρίς τις αθρόες τουριστικές αφίξεις;

Με πληροφορίες από Bloomberg

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου