ΤΟΠΙΚΑ

Ανησυχία για τις τιμές που τραβούν την ανηφόρα

ανησυχία-για-τις-τιμές-που-τραβούν-την-851206

Ο δείκτης τιμών παραγωγού (χονδρικής) στη βιομηχανία σημείωσε αύξηση 9,9% τον Μάρτιο, σε ετήσια βάση, μετά από αύξηση 9,8% τον προηγούμενο μήνα, καταδεικνύοντας τις ισχυρές πιέσεις στις τιμές που θα περάσουν και στον καταναλωτή.
Σε μηνιαία βάση ο δείκτης σημείωσε αύξηση 1,1%, ενώ ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Απριλίου 2007-Μαρτίου 2008 σημείωσε αύξηση 5,2% σε ετήσια βάση.
Η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών παραγωγού κατά 9,9% οφείλεται κυρίως στην άνοδο του δείκτη τιμών ενεργειακών αγαθών κατά 20,3% και του δείκτη τιμών ενδιάμεσων αγαθών κατά 9,6%.
Παράλληλα η ΕΣΥΕ ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι ο δείκτης κύκλου εργασιών του λιανικού εμπορίου σημείωσε μείωση 0,8% το Φεβρουάριο, έναντι αύξησης 7,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2007 προς το 2006.
Η μείωση του δείκτη κύκλου εργασιών κατά 0,8% προήλθε από την αύξηση του δείκτη της κατηγορίας καταστημάτων ειδών διατροφής κατά 2,1% και από τη μείωση του δείκτη της κατηγορίας καταστημάτων ειδών εκτός διατροφής κατά 3,2%.
Ο δείκτης κύκλου εργασιών των καταστημάτων ένδυσης υπόδησης κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση το Φεβρουάριο (10,2%) έναντι όλων των άλλων επιμέρους δεικτών.
Ο δείκτης όγκου στο λιανικό εμπόριο (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) παρουσίασε μείωση κατά 4,3% έναντι αύξησης 4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2007 προς το 2006.
Η μείωση αυτή του δείκτη όγκου προήλθε από την πτώση του δείκτη της κατηγορίας καταστημάτων ειδών διατροφής κατά 3,2% και από τη μείωση του δείκτη της κατηγορίας καταστημάτων ειδών εκτός διατροφής κατά 5%.

Ακριβές μου μεταφορές
Καταργούνται από σήμερα 1η Μαΐου όλα τα μεμονωμένα εισιτήρια και καθιερώνεται ενιαίο εισιτήριο κόστους 0,80 ευρώ για όλα τα μέσα μεταφοράς της Αθήνας με δυνατότητα χρήσης για μιάμιση ώρα. Από τον Ιανουάριο του 2009 η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου θα αυξηθεί σε 1 ευρώ.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις της Διυπουργικής Επιτροπής ΔΕΚΟ για τη νέα τιμολογιακή πολιτική των μέσων μαζικής μεταφοράς, που θα ισχύσει από 1ης Μαΐου 2008, ισχύουν όμως και μειώσεις στις τιμές μηνιαίων και ετήσιων καρτών, οι οποίες θα παραμείνουν σταθερές και για το 2009.
Επίσης, καταργούνται όλα τα μεμονωμένα μειωμένα εισιτήρια και καθιερώνεται μειωμένο ενιαίο κόστους 0,50 ευρώ για όλα τα μέσα.
Η μηνιαία κάρτα λεωφορείων, τρόλεϊ και τραμ μειώνεται από 17,50 ευρώ μηνιαίως που είναι σήμερα, σε 15 ευρώ. Η αντίστοιχη ετήσια κάρτα μειώνεται από 175 ευρώ ετησίως σε 150 ευρώ.
Η μηνιαία κάρτα για όλα τα μέσα μεταφοράς μειώνεται από 38 ευρώ σε 35 ευρώ. Η αντίστοιχη ετήσια κάρτα μειώνεται από 380 ευρώ το χρόνο που είναι σήμερα, σε 350 ευρώ.
Παράλληλα κυκλοφορούν τέσσερις νέες κάρτες: Μηνιαία κάρτα του ΗΣΑΠ με κόστος 25 ευρώ και ετήσια με κόστος 250 ευρώ. Για το Μετρό η μηνιαία κάρτα θα στοιχίζει 30 ευρώ και η ετήσια 300 ευρώ.
Στην ανακοίνωση του ΟΑΣΑ διευκρινίζεται ότι τα εισιτήρια παλαιών τιμών που θα βρίσκονται στην κατοχή των επιβατών, θα εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την 31.8.08.
Το ενιαίο εισιτήριο ισχύει για 90 λεπτά και ακυρώνεται υποχρεωτικά κατά την πρώτη επιβίβαση. Στην περίπτωση που ο επιβάτης δεν έχει ολοκληρώσει τη μετακίνησή του και πλησιάζει ο χρόνος λήξης των 90 λεπτών, υποχρεούται να ακυρώσει για δεύτερη φορά το εισιτήριο στην πίσω του πλευρά ή στην απέναντι πλευρά από την πρώτη ακύρωση.
Το πρόστιμο για μη κατοχή έγκυρου εισιτηρίου έχει καθορισθεί στο 60πλάσιο της τιμής του. Οι εκπτώσεις των εισιτηρίων (ΑΜΕΑ, Φοιτητικά, Πολύτεκνοι, ανήλικοι, κλπ) παραμένουν ως έχουν.

Νέο κύμα αυξήσεων από 19 Μαΐου
Μία μόλις εβδομάδα πριν τεθεί σε εφαρμογή το νέο σύστημα κοστολόγησης των ναύλων στα μέσα μεταφοράς της Αθήνας, το υπουργείο Μεταφορών επέλεξε τη Μεγάλη Πέμπτη για να ανακοινώσει αύξηση της τάξεως του 5% στα κόμιστρα των ταξί και αγοραίων, των υπεραστικών ΚΤΕΛ, των φορτηγών δημόσια χρήσης και των βυτιοφόρων
Στα αστικά ΚΤΕΛ της επαρχίας η αύξηση καθορίστηκε στα 10 λεπτά και έτσι η διαδρομή θα στοιχίζει 90 λεπτά (αύξηση 12,5%).
Σε τρεις περιπτώσεις (Βόλος, Λάρισα, Λαμία) όπου το εισιτήριο είναι 75 λεπτά, θα αυξηθεί επίσης στα 90 λεπτά (αύξηση 20%).
Η αύξηση στα κόμιστρα θα ισχύσει από τις 19 Μαΐου, με τη δημοσίευση των σχετικών αποφάσεων στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Σε προηγούμενες συναντήσεις τους με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών οι αυτοκινητιστές είχαν ζητήσει αναπροσαρμογή του τιμολογίου κατά 15%, λόγω του αυξημένου κόστους των καυσίμων.

Ναύλα της ακτοπλοΐας
Τέλος με συνεχόμενα «κύματα» αυξήσεων «απογειώνονται» τα ναύλα των πλοίων της ακτοπλοΐας.
Το πρώτο «κύμα» εμφανίστηκε πριν από την έξοδο του Πάσχα, όπου καταγράφηκαν αυξήσεις στην οικονομική θέση ακόμα και άνω του 20% σε ορισμένες γραμμές, ενώ μεταξύ Ιουνίου και Ιουλίου θα έρθει το δεύτερο «κύμα», που από τα πρώτα στοιχεία φαίνεται ότι θα έχει αυξήσεις από 4,17% για τα πιο ακριβά εισιτήρια, που δεν έχουν και πολλά περιθώρια ανόδου, μέχρι και 12,1%, σε σύγκριση με τις σημερινές τιμές.
Για παράδειγμα, μια τετραμελής οικογένεια για τα ταξιδέψει σε εξωτερική καμπίνα με το ΙΧ για Ρόδο, καλείται να πληρώσει για εισιτήρια με επιστροφή περίπου 800 ευρώ, ενώ περίπου 600 ευρώ θα χρειαστεί η ίδια οικογένεια με το ΙΧ για Ηράκλειο.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου