ΤΟΠΙΚΑ

ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΚΑΡΛΑΣ: Μπλόκα για τις αυξήσεις στα διόδια

συσκεψη-στο-δημαρχειο-καρλασ-μπλόκα-γ-851206

Μπλόκα προετοιμάζονται να στήσουν κατά μήκος της Παλαιάς Εθνικής Οδού δήμαρχοι της Λάρισας και της Μαγνησίας, διαμαρτυρόμενοι για την υπερβολική, αυθαίρετη, άδικη και αιφνιδιαστική αύξηση της τιμής των διοδίων.

Πρόκειται για μία από τις αποφάσεις της χθεσινής ευρείας σύσκεψης, που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Κάρλας με τη συμμετοχή της Νομαρχίας Μαγνησίας και των Δήμων Πλατυκάμπου, Αρμενίου, Κιλελέρ, Κάρλας και αντικείμενο το μείζον ζήτημα των αυξήσεων «φωτιά» της τιμής των διοδίων.
Πρότασή τους είναι να γίνει συμβολική κατάληψη διαμαρτυρίας της Παλαιάς Εθνικής Οδού στα υψηλά σημεία επικινδυνότητας, καθώς επίσης και στις παράπλευρες οδούς της ΠΑΘΕ, την Τρίτη 20 Μαΐου.
Ο συμβολικός αυτός αποκλεισμός θα γίνει στα τμήματα: Κόμβου Ριζομύλου – Χλόης, στον κόμβο Μόδεστου του Δήμου Πλατυκάμπου, καθώς επίσης και στον κόμβο Κιλελέρ του Νέου Περιβολίου.
Νέα κοινή σύσκεψη με τη συμμετοχή των βουλευτών των δύο νομών στις 10 Μαΐου και κοινό ψήφισμα προς την Περιφέρεια Θεσσαλίας, τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ και τους βουλευτές της Μαγνησίας και της Λάρισας, συνθέτουν το πλαίσιο των χθεσινών αποφάσεων.
Στη διάρκεια της σύσκεψης όλες οι πλευρές εξέφρασαν την έντονη διαμαρτυρία τους και την κατηγορηματική τους αντίθεση στην αύξηση της τιμής των διοδίων, επισημαίνοντας ότι προκαλεί δυσβάστακτη οικονομική επιβάρυνση στους κατοίκους των δύο περιοχών, αποθαρρύνει τις μετακινήσεις μεταξύ των νομών Λάρισας και Μαγνησίας, ενώ παράλληλα επιδεινώνει σημαντικά το επίπεδο της ασφάλειας στην Παλαιά Εθνική Οδό Βόλου-Λάρισας, καθώς και στις παράπλευρες οδούς της ΠΑΘΕ, λόγω της συχνότητας της διέλευσης βαρέων οχημάτων.
Κοινή άποψη είναι ότι οι αυξήσεις αυτές απορρέουν από τις ρυθμίσεις της σύμβασης παραχώρησης που επεξεργάστηκε το ΥΠΕΧΩΔΕ και κυρώθηκε από την ελληνική Βουλή.
Ωστόσο ο νομάρχης και οι τέσσερις δήμαρχοι δηλώνουν ότι δεν είναι σύμφωνοι με την άποψη ότι «τώρα πια όλα αυτά είναι «νόμος του κράτους» και επομένως πρέπει να υποταχθούμε, κατά κάποιο τρόπο, στη μοίρα μας. Οι νόμοι υπάρχουν για να μπορούν να αλλάζουν, όταν βασίζονται σε λαθεμένες επιλογές και η Βουλή υπάρχει για να μπορεί να ψηφίζει και τροπολογίες που αποκαθιστούν αδικίες και τροποποιούν αυθαίρετες ρυθμίσεις.»
Γι’ αυτό το λόγο ζητούν από κοινού από τον παραχωρησιούχο, την εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίο Α.Ε», να παρουσιάσει χωρίς χρονοτριβή την ειδική κυκλοφοριακή μελέτη που υποχρεούται να συντάξει βάσει του άρθρου 25 παρ. 1 της σύμβασης παραχώρησης. Με τη μελέτη αυτή, όπως επισημαίνουν, πρέπει να ρυθμιστεί το ζήτημα της μεταφοράς του σταθμού διοδίων του Μοσχοχωρίου, προκειμένου να επιλυθεί οριστικά το ζήτημα της ασφάλειας της Παλαιάς Εθνικής Οδού Βόλου Λάρισας.
Επίσης ζητούν από το ΥΠΕΧΩΔΕ να παρέμβει και να προτείνει στη Βουλή τροπολογία, προκειμένου να ληφθεί ειδική πρόνοια από τώρα για τις συγκεκριμένες περιοχές των Νομών Λάρισας και Μαγνησίας, που αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα με την ασφάλεια της Παλαιάς Εθνικής Οδού. Στο πλαίσιο αυτό ζητούν να μην ισχύσουν οι απαράδεκτες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων του Μοσχοχωρίου μέχρι την ολοκλήρωση των σχετικών έργων από τον παραχωρησιούχο.
Για το θέμα αυτό στη χθεσινή σύσκεψη αποφασίστηκε να κατατεθεί κοινό ψήφισμα προς τη Περιφέρεια Θεσσαλίας, τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ και τους βουλευτές της Μαγνησίας και της Λάρισας.
Παράλληλα θα προσκληθούν σε κοινή σύσκεψη οι βουλευτές των δυο νομών και οι εκπρόσωποι των τοπικών φορέων το Σάββατο στις 10 Μαΐου στις 12 μ., στο Δημαρχείο Κάρλας.
«Στον αγώνα μας αυτό είναι σαφές ότι ζητούμε την συμπαράσταση και την ενεργό υποστήριξη όλων των πολιτών, των τοπικών φορέων και των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων των δυο Νομών Λάρισας και Μαγνησίας», καταλήγει η κοινή απόφαση του νομάρχη Μαγνησίας και των δημάρχων Κάρλας, Πλατυκάμπου, Αρμενίου και Κιλελέρ.
Στην εισήγησή του ο νομάρχης Μαγνησίας Απ. Παπατόλιας μετέφερε την εκτίμηση της νομαρχιακής αρχής ότι οι αυξήσεις αυτές προέκυψαν από το συνολικό εσφαλμένο και προβληματικό σύστημα χρηματοδότησης των έργων που διαπραγματεύτηκε το ΥΠΕΧΩΔΕ με τους μεγαλοεργολάβους.
Σημείωσε δε ότι τα πολιτικά ερωτήματα που εγείρονται, σχετίζονται κύρια με το ποιες είναι οι προβλέψεις των συμβάσεων για τη βελτίωση της ποιότητας των μετακινήσεων, την παροχή ασφαλέστερων υπηρεσιών και παρόδιων εξυπηρετήσεων, τις βελτιώσεις στον ηλεκτροφωτισμό, τις αντικαταστάσεις και επεκτάσεις στηθαίων ασφαλείας, καθώς και την επέκταση στο σύνολο των αυτοκινητόδρομων του αντιολισθηρού τάπητα.
«Ουσιαστικά το ΥΠΕΧΩΔΕ συμφώνησε να αυξηθούν έως και 140% τα διόδια, χωρίς να έχει εξασφαλίσει οποιαδήποτε άμεση και βραχυπρόθεσμη έστω βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης. Όλα φαίνεται ότι παραπέμπονται στο μέλλον… Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μέχρι σήμερα ο εργολάβος δεν έχει προβεί στην παραμικρή παρέμβαση για τη βελτίωση αυτών των συνθηκών», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Οι νέες αυξημένες τιμές διοδίων που επιβάλλονται, πέρα από τις δυσμενείς επιπτώσεις στην επιχειρηματική, τουριστική, οικονομική κίνηση στην κεντρική και Βόρεια Ελλάδα, αναμένεται να περιορίσουν σημαντικά τις μετακινήσεις και τις μεταφορές μεταξύ των πόλεων που βρίσκονται στον κεντρικό οδικό άξονα.
Παράλληλα θα αυξηθεί σημαντικά το κόστος των μεταφορών, το οποίο θα μετακυλιστεί στα προϊόντα και τελικά στις πλάτες των καταναλωτών.
Η σύμβαση του ΥΠΕΧΩΔΕ με τον παραχωρησιούχο προβλέπει ότι για κάθε διανυόμενο χιλιόμετρο ο οδηγός πληρώνει 0,04 ευρώ. Έτσι το κόστος για ένα και μόνο σταθμό διοδίων, βάσει των αποστάσεων, διαμορφώνεται για τα Ι.Χ. από 2 στα 2,20 ευρώ (+20%), για φορτηγό Γ’ κατηγορίας από 3,30 στα 5,60 ευρώ (+80%), για νταλίκες από 5 στα 7,80 ευρώ (+56%), για δίκυκλο από 1 στο 1,60 ευρώ (+60%).

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου