ΤΟΠΙΚΑ

Επιστρέφουν τα υδροπλάνα στο Βόλο

επιστρέφουν-τα-υδροπλάνα-στο-βόλο-588001

Από τον Απρίλιο του 2014 αναμένεται να επιστρέψουν στο Βόλο τα υδροπλάνα. Ο Βόλος, η Σκόπελος και η Αλόννησος συγκαταλέγονται μεταξύ των 20 πρώτων προορισμών που θα καλύψει με δρομολόγιά της η εταιρεία Hellenic Seaplanes, που έχει ήδη ξεκινήσει διαδικασίες οριοθέτησης και αδειοδότησης των υδατοδρομίων.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ελένη Χάνου

Ο φάκελος του Βόλου είναι ο πρώτος που έχει κατατεθεί για αδειοδότηση και ετοιμάζεται ήδη ο αντίστοιχος της Ζακύνθου, ενώ θα ακολουθήσουν η Σκόπελος και η Αλόννησος από το νομό Μαγνησίας και από την υπόλοιπη Ελλάδα η Σητεία, ο Άγιος Νικόλαος, η Λέσβος και η Καλαμάτα.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Hellenic Seaplanes, Ν. Χαραλάμπους, «πράσινο φως» για τη δρομολόγηση υδροπλάνων στα 16.000 χλμ ακτογραμμής του ελληνικού χώρου, άναψε η νέα νομοθεσία που ορίζει το επενδυτικό πλαίσιο για την ανάπτυξη υδατοδρομίων και τις πτήσεις υδροπλάνων. Τα νεκρά και σκοτεινά σημεία που υπήρχαν κάποτε κι είχαν ως αποτέλεσμα να ακυρωθούν ανάλογες προσπάθειες στο παρελθόν, φαίνεται ότι έχουν απαλειφθεί και πλέον το έδαφος είναι πρόσφορο για την ανάπτυξη νέων πρωτοβουλιών.

«Η Ελλάδα αποτελεί ένα φυσικό χώρο στον οποίο μπορούν να δρομολογηθούν υδροπλάνα. Το υδροπλάνο δε, δεν πρέπει να νοείται ως απλό μεταφορικό μέσο αλλά ως τουριστικό προϊόν», ανέφερε μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, ο κ. Χαραλάμπους.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τα πρώτα δέκα υδροπλάνα που θα συνδέσουν περί τους 20 προορισμούς μεταξύ τους, αναμένεται να δρομολογηθούν τον Απρίλιο του 2014. Στα πλάνα της εταιρείας ο Βόλος κατέχει εξέχουσα θέση. «Η θέση του Βόλου στο κέντρο της Ελλάδος, δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης δρομολογίων τόσο προς Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική και ίσως Καβάλα, όσο και προς Αθήνα αλλά και προς τα νησιά του Αιγαίου», σημείωσε ο κ. Χαραλάμπους.

Τα πρώτα υδροπλάνα που θα δρομολογηθούν θα προέρχονται από τον Καναδά και θα είναι δυναμικότητας 19 ατόμων, ενώ στα πλάνα της εταιρείας είναι να υπάρχουν καθημερινές συνδέσεις με πληθώρα δρομολογίων μεταξύ των προορισμών, με πτήσεις που όμως δεν θα διαρκούν περισσότερα από 45 λεπτά της ώρας.

Τα δρομολόγια σε κάθε περίπτωση θα εξαρτηθούν από την κίνηση στις συγκεκριμένες γραμμές, ενώ το κόστος του εισιτηρίου θα κυμαίνεται μεταξύ της τιμής του εισιτηρίου high speed πλοίου και αεροπλάνου. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η απλή μετάβαση από Αθήνα προς Μύκονο, διάρκεια 32 λεπτών της ώρας θα στοιχίζει 65 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Απρίλιο του 2014 θα γίνει μόνο η αρχή. Στα πλάνα της εταιρείας είναι -σύμφωνα με τον κ. Χαραλάμπους- η ανάπτυξη δικτύου με 106 προορισμούς που όλοι θα συνδέονται μεταξύ τους με τακτικές πτήσεις υδροπλάνων.

Πρόκειται άλλωστε για επενδύσεις για τις οποίες οι δημόσιοι φορείς δεν επιβαρύνονται ούτε στο ελάχιστο. «Όλα τα έξοδα από την οριοθέτηση, αδειοδότηση υδατοδρομίων μέχρι κάποιες ελαφρές κατασκευές, αναλαμβάνει η εταιρεία μας, δημιουργώντας ουσιαστικά την υποδομή για τη δραστηριοποίηση και άλλων στο συγκεκριμένο τομέα», υποστήριξε ο κ. Χαραλάμπους.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου