ΤΟΠΙΚΑ

Φροντιστήρια με κοινωνική προσφορά

φροντιστήρια-με-κοινωνική-προσφορά-591461

«Μαρία, Μαρία παίρνουν τηλέφωνο για να πας φροντιστήριο!»… Ενθουσιασμός από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής, από γονείς που ειδοποιούνται από φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης της Μαγνησίας, ότι τα παιδιά τους μπορούν να παρακολουθήσουν φροντιστηριακά μαθήματα δωρεάν.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ελένη Χάνου

Γονείς που μέχρι και πρότινος μετρούσαν, χώριζαν και πάλι ο οικονομικός προϋπολογισμός δεν έβγαινε για να στείλουν το παιδί τους φροντιστήριο, νιώθουν σαν να… κέρδισαν ένα πολύτιμο δώρο, όταν ειδοποιούνται τηλεφωνικά από ιδιοκτήτες φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης του Βόλου, ότι τα παιδιά τους μπορούν να παρακολουθήσουν δωρεάν μαθήματα. Και είναι όντως ένα δώρο, οι ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, που πλέον περνούν και μέσα από τα φροντιστήρια.

Με το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης, ιδιοκτήτες φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης του Βόλου, δεν έμειναν αδιάφοροι. Δεν φρόντισαν να μειώσουν μόνο τις τιμές για τους μαθητές τους που χρειάζονται μεν φροντιστηριακά μαθήματα στο πλαίσιο της προετοιμασίας τους για τις πανελλήνιες εξετάσεις τα χρήματα όμως δεν φθάνουν, αλλά προχώρησαν και ένα βήμα παραπέρα.

Αθόρυβα, ζήτησαν τη συνεργασία της Υπηρεσίας Πρόνοιας του Δήμου Βόλου και αφού ενημερώθηκαν για τις οικογένειες που έχουν πραγματικές οικονομικές ανάγκες, φρόντισαν να εντάξουν τα παιδιά σε φροντιστηριακά τμήματα εντελώς δωρεάν.

Δύο χρόνια

κοινωνικού έργου

Τα τελευταία δύο χρόνια, ιδιωτικά φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης στο Βόλο, παράγουν και κοινωνικό έργο. Προσφέρουν δωρεάν διδασκαλία στα σχολικά μαθήματα για μαθητές οικονομικά αδύναμων οικογενειών.

Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μέσης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Μαγνησίας, έχει απευθυνθεί στην Πρόνοια του Δήμου Βόλου, απ’ όπου αντλεί πληροφορίες για οικογένειες που έχουν πραγματική ανάγκη, ζητά στοιχεία επικοινωνίας, ενημερώνει τα μέλη του και όταν βρίσκει φροντιστηριακό τμήμα εύκαιρο και κοντά στον τόπο κατοικίας των μαθητών, ειδοποιεί τους γονείς των υποψήφιων μαθητών για την προσφορά του.

Στην πρωτοβουλία συμμετέχει το σύνολο των φροντιστηρίων που ανήκουν στον τοπικό Σύλλογο. Πέρυσι, 20 μαθητές εντάχθηκαν σε τμήματα στα κατά τόπους φροντιστήρια, ενώ φέτος, επιπλέον 15 παρακολουθούν μαθήματα εντελώς δωρεάν.

Δεν γκετοποιούνται

Το σημαντικό είναι ότι οι μαθητές αδύναμων οικονομικά οικογενειών, δεν «γκετοποιούνται». Εντάσσονται σε τμήματα, όπου οι συμμαθητές τους δεν γνωρίζουν αν έχουν πληρώσει ή όχι και παρακολουθούν κανονικά το σύνολο των μαθημάτων για τα οποία ενδιαφέρονται.

Το ενδιαφέρον μάλιστα των ιδιοκτητών φροντιστηρίων είναι το ίδιο για τους συγκεκριμένους μαθητές, όπως και για όσους πληρώνουν. Ενδιαφέρονται για την πρόοδό τους, για τη συμμετοχή τους στα τεστ, ενώ σε κάθε αδικαιολόγητη απουσία τους από τα μαθήματα ειδοποιούνται οι οικογένειές τους.

«Κάνουμε ακριβώς ό,τι κάνουμε για κάθε μαθητή και ζητάμε και τη συνεργασία των γονέων, προκειμένου να έρχονται από το φροντιστήριο, να ενημερώνονται για την πρόοδο των παιδιών τους και να συζητάμε. Νιώθουμε ακριβώς την ίδια ευθύνη», ανέφερε η Πρόεδρος του Συλλόγου, Ιωάννα Βεδουρά.

Η κοινωνική προσφορά των ιδιοκτητών φροντιστηρίων αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία σήμερα οπότε και το νέο Λύκειο έχει καταστεί εξετασιοκεντρικό και η βαθμολογία μετρά από την πρώτη κιόλας τάξη.

Νιώθουν

ευγνωμοσύνη

Η μεγαλύτερη απολαβή των ιδιοκτητών φροντιστηρίων που παρέχουν κοινωνικό έργο για αδύναμους οικονομικά μαθητές, είναι η ηθική. «Ο ενθουσιασμός με τον οποίο ανταποκρίνονται οι γονείς στο τηλέφωνο όταν τους ειδοποιούμε για τα δωρεάν μαθήματα, είναι σαν να έχουν κερδίσει κάποιο δώρο σε διαγωνισμό. Ακόμη και οι μαθητές μας, δεν παραλείπουν να μας λένε ευχαριστώ για όσα κάνουμε γι’ αυτούς», αναφέρει η κ. Βεδουρά.

«Κυρία σας ευχαριστώ για ό,τι κάνετε για μένα», φέρεται να έχει πει μαθήτρια την ώρα του διαγωνίσματος στο φροντιστήριο, απευθυνόμενη στην κ. Βεδουρά.

Μαρτυρικός

ο Σεπτέμβριος

Οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων είναι οι πρώτοι που καταγράφουν τις δυσκολίες που περνούν οι γονείς των μαθητών προκειμένου να τους στείλουν φροντιστήριο.

Κάθε Σεπτέμβριο, στο γραφείο όπου προσέρχονται γονείς για να ρωτήσουν για εγγραφές των παιδιών τους, οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων γίνονται… εξομολογητές.

Κάθε γονιός εξομολογείται τη δική του πονεμένη οικονομική ιστορία για να πετύχει το μικρότερο δυνατό κόστος. «Υπάρχουν περιπτώσεις που όχι μόνο δεν θες να πάρεις χρήματα, αλλά να δώσεις κιόλας. Ο Σεπτέμβριος είναι μαρτυρικός μήνας», επισημαίνει ο Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου, Μηνάς Χαραλαμπίδης, αναφερόμενος στις προσωπικές ιστορίες που κατατίθενται καθημερινά στο γραφείο του.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο, ότι οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων συναισθανόμενοι τις οικονομικές ανάγκες των γονέων προχωρούν σε γενναίες εκπτώσεις στα δίδακτρα που αγγίζουν το 30% ή και παραπάνω ανάλογα με την περίπτωση.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου