ΤΟΠΙΚΑ

ΠΑΘΕ: Οργισμένη αντίδραση για τα διόδια

παθε-οργισμένη-αντίδραση-για-τα-διόδι-851206

Ο τρόπος που λειτουργεί η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ» τις λίγες μέρες που έχει αναλάβει τη λειτουργία της εθνικής οδού, θυμίζει έντονα τη φράση «βουρ στον πατσά». Η αγανάκτηση των διερχόμενων οδηγών, κυρίως των επαγγελματιών αλλά και των ιδιωτών, φουντώνει μέρα με τη μέρα εξαιτίας των τσουχτερών αντιτίμων που καλούνται να πληρώσουν σε κάθε σταθμό διοδίων. Οι υπέρογκες αυξήσεις από 25 έως 40% δεν γίνονται εύκολα αποδεκτές, με αποτέλεσμα καθημερινά να καταγράφονται διαπληκτισμοί και ανταλλαγή βαρύτατων εκφράσεων στους σταθμούς διοδίων.
Χαρακτηριστικό της εισπρακτικής μανίας της ιδιωτικής εταιρίας είναι και το περιστατικό με πρωταγωνιστή κάτοικο Ριζομύλου, ο οποίος περνούσε χθες με το ιδιωτικό του όχημα από τα διόδια Μοσχοχωρίου Λάρισας. Όπως δήλωσε ο ίδιος στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, ενώ το όχημά του είναι ωφέλιμου βάρους μισού τόνου, πράγμα που αναγράφεται στο πλάι του αμαξώματός του, κλήθηκε από την ταμία των διοδίων να πληρώσει αντίτιμο 4,80 ευρώ, όσο δηλαδή και τα οχήματα ωφέλιμου βάρους ενός τόνου, μόνο και μόνο επειδή στο όχημά του έχει τοποθετήσει τέντα, προκειμένου να προστατεύονται τα αγροτικά προϊόντα που μεταφέρει στις λαϊκές αγορές. «Η τέντα σας ξεπερνάει το ύψος των 2,20 μ. γι’ αυτό πρέπει να πληρώσετε αυξημένο αντίτιμο», ήταν η απάντηση από την ταμία στις έντονες διαμαρτυρίες του αγρότη. Τέτοιες ιστορίες συμβαίνουν καθημερινά, προκαλώντας ένταση στους σταθμούς διοδίων αλλά και καθυστέρηση στην έλευση οχημάτων.
Σοβαρή συνέπεια της υπέρογκης αύξησης των τιμών στα διόδια είναι και η προτίμηση που δείχνουν πλέον οι οδηγοί στο επαρχιακό δίκτυο, δηλαδή στην παλιά εθνική οδό. Είναι χαρακτηριστικό ότι η κίνηση στον παλιό δρόμο Βόλου-Λάρισας έχει αυξηθεί κατακόρυφα τις τελευταίες μέρες, αφού τόσο οι ιδιώτες που μετακινούνται καθημερινά ανάμεσα στις δύο πόλεις, όσο και οι ιδιοκτήτες φορτηγών, προκειμένου να αποφύγουν το χαράτσι, την προτιμούν. Εξέλιξη η οποία δημιουργεί μεγάλους κινδύνους για σοβαρά τροχαία δυστυχήματα, αφού η υποδομή του παλιού δρόμου σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες τέτοιας κυκλοφοριακής φόρτισης. Η μόνιμη διαμαρτυρία των διερχόμενων οδηγών συμπυκνώνεται στη φράση: «αφού δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα τα έργα για το κομμάτι της εθνικής οδού στα Τέμπη, γιατί εισπράττουν από τον κόσμο τέτοιο υπέρογκο αντίτιμο; Γιατί μια ιδιωτική εταιρία εκμεταλλεύεται ένα δρόμο που έγινε με χρήματα των Ελλήνων πολιτών;» Στα ερωτήματα αυτά οι οδηγοί δεν παίρνουν καμία απάντηση, παρά μόνο εισπράττουν το ομολογουμένως ευγενικό χαμόγελο των καινούριων εργαζομένων στα διόδια, που είναι υπάλληλοι της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ».

Αγανακτισμένοι
οι ιδιοκτήτες φορτηγών
Το ενδεχόμενο απεργίας διαρκείας εξετάζουν σήμερα το απόγευμα στην Αθήνα οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημοσίας χρήσεως χερσαίων μεταφορών. Τα χρόνια προβλήματα του κλάδου, αλλά και η υπέρογκη αύξηση τόσο των αντιτίμων, όσο και των σταθμών διοδίων που ξεχείλισε το ποτήρι της οργής τους είναι οι αιτίες που προκαλούν νευρικότητα και αγωνιστική διάθεση στους ιδιοκτήτες φορτηγών. Το απόγευμα ο κλάδος θα αποφασίσει αν από αύριο τα μεσάνυχτα κατέρχεται σε απεργία διαρκείας.
Όπως έλεγε χαρακτηριστικά χθες ο πρόεδρος του σωματείου χερσαίων μεταφορών Θεσσαλίας κ. Λάσκαρης Κοκκωνίδης «πριν την παραχώρηση της εθνικής οδού στην ιδιωτική εταιρία ένα φορτηγό δημοσίας χρήσεως στην διαδρομή Αθήνας-Θεσσαλονίκης πλήρωνε για διόδια 40 ευρώ. Τώρα με την αύξηση των αντιτίμων, αλλά και την αύξηση των σταθμών πληρώνει 136 ευρώ!!!» Ο ίδιος δήλωσε ότι ο κλάδος δεν μπορεί να αντέξει τέτοιες αυξήσεις και άσχετα από το ενδεχόμενο της απεργίας είναι βέβαιο θα περάσει στους τελικούς αποδέκτες των υπηρεσιών τους που δεν είναι άλλοι από τους Έλληνες καταναλωτές. «Ήδη ο Υπουργός Μεταφορών σε μια πρώτη επαφή μαζί του άφησε να εννοηθεί ότι θα συναινέσει σε γενναίες αυξήσεις των κομίστρων μεταφοράς», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Κοκκωνίδης, αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι αυξήσεις στα κόμιστρα θα ξεπεράσουν το 25% φέτος! Βεβαίως οι συγκεκριμένες αυξήσεις αναμένεται να μεταβάλλουν και το κόστος των μεταφερόμενων αγαθών, πράγμα που τις επόμενες μέρες θα συναντήσει ο καταναλωτής στα ράφια των σούπερ μάρκετ και άλλων καταστημάτων.

Σκληρή επερώτηση
βουλευτών του ΠΑΣΟΚ

Το θέμα που προέβαλε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας δια του Αντινομάρχη κ. Η. Ξηρακιά, σχετικά με τις επιβαρύνσεις από τις αλλαγές στο σταθμό διοδίων Μοσχοχωρίου μεταξύ Βόλου και Λάρισας, το ανέδειξε η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κα Ροδούλα Ζήση σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιά, με άλλους Βουλευτές του Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας ΠΕΧΩΔΕ του ΠΑΣΟΚ.
Στην ερώτησή τους οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ επισημαίνουν τόσο την επιβάρυνση που προκαλεί στους οδηγούς η μεγάλη αύξηση στο κόστος των διοδίων σε τμήματα τριών αυτοκινητοδρόμων (συμπεριλαμβανομένου και του τμήματος Ράχες Μαλιακού – Κλειδί Ημαθίας), που έχουν ανατεθεί σε παραχωρησιούχους, όσο και στα προβλήματα που θα προκύψουν ως προς τη βελτίωση της παότητας των μετακινήσεων, την παροχή ασφαλέστερων υπηρεσιών και παρόδιων εξυπηρετήσεων, τις βελτιώσεις στον ηλεκτροφωτισμό, τις αντικαταστάσεις και επεκτάσεις στηθαίων ασφαλείας, καθώς και την επέκταση στο σύνολο των αυτοκινητοδρόμων του αντιολισθηρού τάπητα.
Συγκεκριμένα, οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ερωτούν τον αρμόδιο Υπουργό τα εξής:
1. Για ποιους πολιτικούς λόγους δεν ανακοινώθηκαν οι πρόσφατες αυξήσεις στα διόδια από το Υπουργείο, αλλά από τους ιδιώτες;
2. Ποιες είναι οι συγκεκριμένες βελτιώσεις ανά τμήμα των αυτοκινητοδρόμων που θα υπάρξουν άμεσα και μέσα στο επόμενο εξάμηνο και πως θα βελτιωθεί η ασφάλεια μετακίνησης καθώς και οι παρόδιες εξυπηρετήσεις;
3. Έχει παρθεί ειδική πρόνοια για κατοίκους συγκεκριμένων περιοχών στο να απαλλάσσονται, στο σύνολο ή εν μέρει, από τα διόδια και αν ναι σε ποιες περιοχές;
4. Ποιο είναι το καθεστώς που ισχύει για τις υποχρεώσεις των παραχωρησιούχων για θέματα ατυχημάτων, πρώτων βοηθειών, αποκαταστάσεων οδοστρώματος κ.α. και με ποιους τρόπους το Υπουργείο προτίθεται να το γνωστοποιήσει στο ευρύ κοινό;
5. Ποιες είναι οι προβλέψεις του Υπουργείου για την εφαρμογή της νομοθεσίας περί ανάθεσης του έργου συντήρησης μεγάλων τμημάτων του οδικού δικτύου σε Νομαρχίες και Δήμους, μετά από αποφάσεις των Περιφερειαρχών, ποιες είναι οι σχετικές αποφάσεις μετά την αντίδραση της ΕΝΑΕ και της ΚΕΔΚΕ και ποιες είναι οι προβλεπόμενες χρηματοδοτήσεις ανά Νομαρχία και περιφέρεια της χώρας;», καταλήγει η επερώτηση της Ροδούλας Ζήση και άλλων βουλευτών του ΠΑΣΟΚ.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου