ΤΟΠΙΚΑ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ Crash test για τον Π. Μαβίδη

δημοτικο-συμβουλιο-νεασ-ιωνιασ-crash-test-για-851206

Η συνοχή της Ομάδας Πλειοψηφίας του Δημάρχου Παύλου Μαβίδη δοκιμάστηκε σκληρά προχθές το βράδυ στο Δημοτικό Συμβούλιο Νέας Ιωνίας, κατά τη συζήτηση του θέματος που αφορούσε στην έγκριση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων σε βασικές αρτηρίες της πόλης, όπως η οδός Δημοκρατίας και η οδός Καραμπατζάκη.
Η απουσία άρθρωσης πειστικών επιχειρημάτων για τη στήριξη των προτάσεων που έρχονται να υποστηρίξουν τις επιλογές μίας κυκλοφοριακής μελέτης που έχει συνταχθεί εδώ και μία δεκαετία, που πέρασε άκαρπη με ευθύνες και της σημερινής Δημοτικής Αρχής, οδήγησαν στη συνεχή αλλαγή θέσεων από την πλευρά του Δημάρχου Π. Μαβίδη, δημιουργώντας έτσι εύλογα ερωτηματικά και απορίες και στους πλέον στενούς συνεργάτες του και θέτοντας σε κίνδυνο τις εύθραυστες, όπως διαφάνηκε, ισορροπίες που διαμορφώνονται τους τελευταίους μήνες στην Ομάδα Πλειοψηφίας.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Για το θέμα της Καραμπατζάκη και τη μονοδρόμηση της οδού Δημοκρατίας, που εισήχθη μετά από εισήγηση του Αντιδημάρχου Γιάννη Καουνά, στο πλαίσιο και της προεκλογικής δέσμευσης της σημερινής Δημοτικής Αρχής κυρίως για τον παρόχθιο δρόμο, η πλειοψηφία δέχθηκε τη σκληρή κριτική από τις παρατάξεις των κ.κ. Μολοχίδη, Μπαλλή και Λινάρδου, που υποστήριξαν ότι η διάνοιξη τμήματος της οδού Καραμπατζάκη στοχεύει να καταργήσει ένα δρόμο που είναι πειθαρχημένης κυκλοφορίας και η οποία με μαθηματική ακρίβεια, όπως επεσήμαναν, θα μεταφέρει υπερτοπική κίνηση από το Βόλο προς την πλευρά της Νέας Ιωνίας. Η μειοψηφία σημείωσε επίσης ότι η μονοδρόμηση της οδού Δημοκρατίας αναπόφευκτα θα οδηγήσει και στη διάνοιξη του τμήματος της οδού Καραμπατζάκη από Αναπαύσεως μέχρι Λεωφόρο Ειρήνης, η οποία σήμερα είναι κλειστή για τα αυτοκίνητα, προκειμένου με τον τρόπο αυτό να δημιουργηθεί ένας διαμπερής δρόμος κυκλοφορίας, κατά τα αντίστοιχα του άλλου παρόχθιου της οδού Ζάχου, που βρίσκεται στα διοικητικά όρια του Δήμου Βόλου. Από την πλευρά της η εκπρόσωπος της μείζονος μειοψηφίας Φωτεινή Περιβολάρη έσπευσε να προαναγγείλει ότι με την έγκριση της μονοδρόμησης της οδού Δημοκρατίας σε όλο το μήκος της, από την Οδό Φιλαδελφείας μέχρι την οδό Αναπαύσεως, απομονώνεται κυκλοφορικά όλη η Νέα Ιωνία, αφού δεν υπάρχει άλλος δρόμος για κάποιον που θα θελήσει να κινηθεί αντίστροφα, από τα ανατολικά προς τα δυτικά. Γι΄ αυτό η κ. Φ. Περιβολάρη ζήτησε να παραμείνει η οδός Δημοκρατίας ως οδός διπλής κυκλοφορίας, έστω και με κορύνες στη μέση του δρόμου. Στο σημείο αυτό και επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες των τελευταίων εβδομάδων ότι ο Δήμαρχος Π. Μαβίδης ήταν έντονα προβληματισμένος για τη μονοδρόμηση της οδού Δημοκρατίας, καθώς είχε γίνει αποδέκτης πολλών παραπόνων, υιοθέτησε την άποψη της κ. Περιβολάρη, πρόταση όμως που υιοθέτησε και ο κ. Καουνάς, που έσπευσε να ανακοινώσει την αναθεωρημένη πρόταση της Πλειοψηφίας στο Σώμα, δηλαδή για δρόμο διπλής κυκλοφορίας στην οδό Δημοκρατίας. Στο άκουσμα της απόφασης ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Κ. Χαλέβας έσπευσε να επιδώσει τα εύσημα στο Δήμαρχο για την ανατροπή της αρχικής εισήγησης της Πλειοψηφίας και την αποδοχή της πρότασης της παράταξής του. Στο σημείο αυτό όμως ο επικεφαλής του συνδυασμού της μειοψηφίας κ. Μάκης Μπαλλής έσπευσε να σημειώσει ότι σε μία τέτοια περίπτωση το θέμα χρειάζεται να αναβληθεί και να έλθει με καινούργια εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο. Οι εκπλήξεις όμως και οι ανατροπές δεν είχαν τελειώσει, καθώς ζήτησε το λόγο ο δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας κ. Στέλιος Λημνιός. Ο πρώην Αντιδήμαρχος δεν έκρυψε την έκπληξή του για την αλλαγή της εισήγησης από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο, σημειώνοντας παράλληλα ότι εγείρεται μείζον πολιτικό ζήτημα. Γι΄ αυτό και ο κ. Λημνιός πρότεινε στο προεδρείο να γίνει για…τρία λεπτά διακοπή της συνεδρίασης, προκειμένου να γίνουν κάποιες συνεννοήσεις ανάμεσα στα μέλη της Ομάδας Πλειοψηφίας. Στα λεπτά που ακολούθησαν όλα τα μέλη της Πλειοψηφίας, πλην της κ. Μπακλατσή, συγκεντρώθηκαν στο γραφείο του Δημάρχου, με τον ίδιο το Δήμαρχο Π. Μαβίδη να ανακοινώνει με την επανέναρξη της συνεδρίασης ότι η αρχική εισήγηση του Αντιδημάρχου δεν… αλλάζει και ότι η οδός Δημοκρατίας θα γίνει τελικά μονόδρομος, με τον Κ. Χαλέβα στη συνέχεια να παίρνει πίσω τους διθυραμβικούς χαρακτηρισμούς που είχε επιδαψιλεύσει για τον κ. Μαβίδη και τους αφοσιωμένους περί τον τελευταίο δημοτικούς του συμβούλους, να βγάζουν ένα αίσθημα ανακούφισης για το αίσιο τέλος που είχε αυτή η μίνι κρίση, η οποία έθεσε σε δοκιμασία τη συνοχή, την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα της Ομάδας Πλειοψηφίας.
Τελικά ύστερα από κατά πλειοψηφία απόφαση (κατά ψήφισαν όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι της μειοψηφίας) το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε τις παρακάτω μονοδρομήσεις:
– Τμήματος της Καραμπατζάκη μεταξύ της Λεωφόρου Ειρήνης και της Φιλαδελφείας, με κατεύθυνση από τη Λεωφόρο Ειρήνης προς τη Φιλαδελφείας, χωρίς να θιγεί η υφιστάμενη διαμόρφωση του οδοστρώματος και των πεζοδρομίων της οδού Καραμπατζάκη στο τμήμα αυτό.
– Τμήματος της Καραμπατζάκη μεταξύ της Παρασκευοπούλου και Αναπαύσεως με κατεύθυνση από την Παρασκευοπούλου προς την Αναπαύσεως, χωρίς να θιγεί η υφιστάμενη διαμόρφωση του οδοστρώματος και των πεζοδρομίων της Καραμπατζάκη στο τμήμα μεταξύ των οδών Σινώπης και Αναπαύσεως.
– Της Δημοκρατίας σε όλο το μήκος της εκτός από το τμήμα μεταξύ των οδών Θράκης και Φιλαδελφείας με κατεύθυνση της κυκλοφορίας από τη Φιλαδελφείας προς την Αναπαύσεως.
Αξίζει να τονιστεί ότι στην εισήγηση της Δημαρχιακής Επιτροπής υπογραμμίζονταν οι δυσκολίες που δημιουργούνται από τη μονοδρόμηση της οδού Δημοκρατίας. Ειδικότερα στην εισήγηση σημειώνονταν τα ακόλουθα:
«Όσον αφορά στην πρώτη πρόταση μετά τη μονοδρόμηση τμήματος της Δημοκρατίας μεταξύ της Βενιζέλου προς τη Λεωφόρο Ειρήνης και τη μονοδρόμηση κατά την ίδια κατεύθυνση του τμήματος της Ζάχου, μεταξύ των οδών Παπαδιαμάντη και 2ας Νοεμβρίου, η Δημαρχιακή Επιτροπή εκτίμησε ότι δημιουργήθηκε σοβαρότατο πρόβλημα αριστερής στροφής για τους οδηγούς που ανεβαίνουν τη 2ας Νοεμβρίου και τη Λεωφόρο Ειρήνης και επιθυμούν να κατευθυνθούν προς τις δυτικές συνοικίες, καθόσον οι διαθέσιμοι για το σκοπό αυτό οδοί της Αγίας Βαρβάρας και Προύσσης δεν είναι επαρκείς να εξυπηρετήσουν τέτοια κυκλοφοριακά μεγέθη.
Πρόσφατα το πρόβλημα οξύνθηκε ακόμη περισσότερο μετά την αντιδρόμηση της οδού Αγίας Βαρβάρας, που είχε σαν αποτέλεσμα ο μόνος διαθέσιμος δρόμος για αριστερή στροφή προς τις δυτικές συνοικίες από την Παγασών μέχρι τη Ευαγγελίστρια να είναι η Προύσσης».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου