ΤΟΠΙΚΑ

Με οργανωμένο σχέδιο να πολεμήσουμε τη ρύπανση

με-οργανωμένο-σχέδιο-να-πολεμήσουμε-τ-851206

Ασχέτως σχολίων, προσωπικών εκτιμήσεων του καθενός και προσπαθειών για συγκρίσεις, το χθεσινό συλλαλητήριο έβαλε στην πρώτη γραμμή το πρόβλημα της αέριας ρύπανσης, που και οξυμένο είναι και όλους μας αφορά.
Αν σήμερα τα στοιχεία δείχνουν την ένταση του προβλήματος στο Βόλο ή έστω συνολικά στο Πολεοδομικό Συγκρότημα, είναι γνωστό ότι αν δεν ληφθούν μέτρα σύντομα το ίδιο και μεγαλύτερο πρόβλημα θα αντιμετωπίζει ολόκληρη η Μαγνησία. Η ρύπανση, και ειδικότερα η αέρια ρύπανση, δεν γίνεται να περιορισθεί γεωγραφικά.
Το χθεσινό συλλαλητήριο, με τη συμμετοχή του συνόλου σχεδόν των τοπικών φορέων και των κατοίκων, θέτει επιτακτικά το αίτημα για τη λήψη μέτρων. Επαρκών στο περιεχόμενό τους, αποφασιστικών στην εφαρμογή τους. Οπως θέτει και το αίτημα για μία συνολική, εμπεριστατωμένη και αποτελεσματική μελέτη των απειλών που δεχόμαστε. Μπορεί στην κορυφή να βρίσκεται το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, όμως από τις ίδιες πηγές ρύπανσης απειλούνται και οι άλλοι αποδέκτες: έδαφος και νερό.
Και αν χθες απαιτήσαμε να αναπνέουμε καθαρό αέρα, αυτό σημαίνει ότι απαιτούμε όχι μόνο ελέγχους και μέτρα προστασίας από τη βιομηχανική αέρια ρύπανση αλλά και μέτρα για περιορισμό του κυκλοφοριακού προβλήματος και της εκπομπής καυσαερίων, πολιτικές για απεξάρτηση από τις ρυπογόνες ενεργειακές πηγές (πετρέλαιο-κεντρική θέρμανση).
Αυτό που χρειαζόμαστε περισσότερο είναι ο συντονισμός των κοινών ενεργειών. Η καταγραφή τόσο του προβλήματος, όσο και των χειρισμών πολιτικών και δράσεων για την αντιμετώπισή του. Να γίνει κοινή συνείδηση ότι η αέρια ρύπανση δεν απειλεί απλώς. Ευθύνεται για πολλούς θανάτους. Οπως για τους 6.000 νεκρούς του Λονδίνου το 1952 ή πολλών χιλιάδων νωρίτερα στις ΗΠΑ.
Να αντισταθούμε οργανωμένα, με σχεδιασμό, με στοχεύσεις και όχι με ντουφεκιές στον αέρα. Ηχηρές ίσως, αλλά αναποτελεσματικές. Για να μπορούμε άμεσα να έχουμε τα “μετρήσιμα αποτελέσματα δράσεων και πολιτικών κατά της αέριας ρύπανσης”.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου