ΤΟΠΙΚΑ

Οχι στη μεταφορά του Σ.Σ. Βόλου

οχι-στη-μεταφορά-του-σ-σ-βόλου-851206

Ομόφωνα η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ Μαγνησίας επαναβεβαίωσε τη θέση της για την μη μεταφορά και μετεγκατάσταση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Βόλου, μετά από συζήτηση που προέκυψε από αίτημα του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας.
Οπως τονίσθηκε στην προχθεσινή συνεδρίασή της, σε καμία πόλη της Ευρώπης δεν μεταφέρεται σιδηροδρομικός σταθμός έξω από τον κεντρικό ιστό της, όταν υπάρχει μέσα σε αυτόν, ενώ στις περιπτώσεις που πραγματοποιήθηκε μετεγκατάσταση αποδείχθηκε εκ των υστέρων ότι επρόκειτο για μεγάλο λάθος.
Επισημάνθηκε επίσης ότι το φτηνό κόστος μεταφοράς των επιβατών που χρησιμοποιούν τον σιδηρόδρομο, θα αυξηθεί από την στιγμή που ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Βόλου μετεγκατασταθεί, καθώς θα απαιτείται η μετακίνησή των επιβατών και με άλλα μέσα μαζικών μεταφορών, προκειμένου να προσεγγίσουν το σιδηροδρομικό σταθμό.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ Μαγνησίας, υπάρχουν οι τεχνικές λύσεις, αλλά και η πρόθεση από τον ΟΣΕ, όπως αυτή εκφράστηκε από την ηγεσία του Οργανισμού στο Βόλο, ώστε ναι ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική παράκαμψη της Ν. Ιωνίας.
Παράλληλα τονίσθηκε ότι ο σιδηρόδρομος είναι ένα μεταφορικό μέσο, το οποίο έχει πολλά πλεονεκτήματα και υπερτερεί έναντι των άλλων μέσων μεταφοράς σε πολλούς τομείς. Η εξοικονόμηση ενέργειας, η σημαντική μείωση της ηχορύπανσης, η αποσυμφόρηση των οδικών αξόνων, η μείωση ατυχημάτων, η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων το οποίο συνεπάγεται μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, είναι από τα σημαντικότερα οφέλη των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ Μαγνησίας, υιοθετώντας της απόψεις που εξέφρασε η Ομάδα Εργασίας, που συστήθηκε το 2006 με απόφαση της, στην «Μελέτη για την Βελτίωση των Σιδηροδρομικών Μεταφορών στο Ν. Μαγνησίας» τονίζει, ότι για την ουσιαστική βελτίωση της εξυπηρέτησης της περιοχής, στις άμεσες προτεραιότητες του ΟΣΕ θα πρέπει να συμπεριληφθούν:
• Αναβάθμιση της γραμμής Λάρισας – Βόλου με ολόσωμους στρωτήρες μπετόν και συνεχώς συγκολλημένες σιδηροτροχιές (UIC 54 σύνδεσμοι Voslow) και ηλεκτροκίνηση.
• Ανακαίνιση των σταθμών, που δεν έχουν ακόμα ανακαινισθεί (δηλ. σταθμός Βόλου εν μέρει, και σταθμός Βελεστίνου συνολικά)
• Δημιουργία ανισόπεδου κόμβου στην περιοχή Σέσκλου (Λατομείο)
• Αναβάθμιση τροχαίου υλικού στη γραμμή Λάρισας – Βόλου με νέες αυτοκινητάμαξες τύπου I.C.., Desiro, Railbus
• Εξασφάλιση ανταποκρίσεων με τα περισσότερα δρομολόγια της γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης
• Σχεδιασμός δρομολογίων express που θα συνδυάζουν τη γρήγορη μετακίνηση μεταξύ Βόλου – Λάρισας με την ανταπόκριση με τα Icity E της γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης
• Κατά το δυνατόν τήρηση σταθερού διαστήματος μεταξύ των δρομολογίων από και προς Λάρισα (π.χ ανά μιάμιση ώρα) και ορισμός ακέραιων ωρών αναχώρησης, ώστε τα δρομολόγια να είναι ευκολομνημόνευτα, με την επιφύλαξη των περιορισμών που θέτει η απαίτηση για τις ανταποκρίσεις.
• Βελτίωση και της απ’ ευθείας σύνδεσης του Βόλου μέσω Λάρισας, με Αθήνα και Θεσσαλονίκη (με επιβατάμαξες χωρίς ανταπόκριση)
• Επαναλειτουργία του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου με ορισμένα από τα δρομολόγια Βόλος – Βελεστίνο – Λάρισα να συνεχίζουν για Παλαιοφάρσαλο – Σοφάδες – Καρδίτσα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα (ημερήσια δρομολόγια με προοπτική όλα τα δρομολόγια από το Βόλο να καταλήγουν στην Καλαμπάκα)
• Κατάργηση του τμήματος «S» των γραμμών που διασχίζουν την Ν. Ιωνία, το ταχύτερο δυνατόν
• Σύνδεση του δικτύου μέσω του εργοστασίου ΠΕΒ με την Β ΒΙ.ΠΕ. Βόλου, τις χαλυβουργίες και άλλα εργοστάσια της περιοχής. (ΒΙΟΛΑΡ κ.α.)
Μεσοπρόθεσμα θα πρέπει να δρομολογηθούν επίσης τα εξής έργα:
• Σύνδεση του δικτύου με την ΒΙ.ΠΕ Αλμυρού και με το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου και δρομολόγηση επιβατικών αμαξοστοιχιών προς τους νέους Σταθμούς Αλμυρού και Αγχιάλου
• Διπλασιασμός της γραμμής Λάρισας – Βόλου (ώστε η χρονοαπόσταση Βόλου – Λάρισας να μειωθεί περαιτέρω).
• Εκσυγχρονισμός και επαναλειτουργία της γραμμής Βόλου – Παλαιοφαρσάλου.
• Υπογείωση των τμημάτων του δικτύου που θα διέρχονται μέσα από την πόλη (και μετά την κατάργηση του “S”).

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου