ΤΟΠΙΚΑ

Καινούργια 27 σχολεία ως το 2012

καινούργια-27-σχολεία-ως-το-2012-851206

Προγραμματική με τη Νομαρχία για απομάκρυνση του αμιάντου και συντηρήσεις

Με 35 εκατ. ευρώ για 27 σχολικά κτίρια στη Μαγνησία, εκ των οποίων 15 Νηπιαγωγεία, το υπουργείο Παιδείας έχει προγραμματίσει με χρονικό ορίζοντα έως το 2012 να αντικαταστήσει «ηλικιωμένα» διδακτήρια και να αντιμετωπίσει τις σοβαρές κτιριακές ελλείψεις της προσχολικής αγωγής.

Ο υπουργός Παιδείας Ευρ. Στυλιανίδης μετά το τέλος της σύσκεψης στη Νομαρχία Μαγνησίας με τον Νομάρχη Απ. Παπατόλια, Δημάρχους και εκπροσώπους εκπαιδευτικών φορέων, ανακοίνωσε ότι στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση θα διατεθεί με προγραμματική συμφωνία ποσό 700.000 έως 1 εκατ. ευρώ για την απομάκρυνση από τα σχολικά κτίρια και των υπολειμμάτων αμιάντου και για μεγάλες παρεμβάσεις συντήρησης σε παλαιότερα διδακτήρια.
«Η σημερινή ημέρα ήταν εργασίας και αποτελεσμάτων. Δεν ήρθαμε απλά για να διακηρύξουμε ούτε να υποσχεθούμε, αλλά να εγκαινιάσουμε συγκεκριμένα μέτρα, να παρακολουθήσουμε την πορεία άλλων σε εξέλιξη και να συνδιαμορφώσουμε το πλάνο μας έως το 2012 με την τοπική κοινωνία», δήλωσε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Παιδείας.
Έχουμε απόλυτη εικόνα των αναγκών του νομού, διαβεβαίωσε ο κ. Στυλιανίδης και αναφέρθηκε σε έργα σχολικής στέγης που βρίσκονται σε εξέλιξη ή πρόκειται άμεσα να ξεκινήσουν.
Ο κ. Στυλιανίδης εξήγγειλε τη χρηματοδότηση Βιβλιοθήκης στο δήμο Φερών, 1.200 τ.μ., με δαπάνη 2,5 εκατ. ευρώ, αφιερωμένη στον Ρήγα Φεραίο.
Για το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών από και προς τα σχολεία τους ανέφερε πως αν και το υπουργείο Παιδείας δεν έχει την αρμοδιότητα, ωστόσο, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, συμφωνήθηκε ο συντονισμός επιτροπής, που θα καταλήξει σε νέο τρόπο διαχείρισης των κονδυλίων που διατίθεται στις Νομαρχίες από το υπουργείο Οικονομικών.
Ενημέρωσε για την πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην περαιτέρω αναβάθμιση της ηλεκτρονικής υποδομής των σχολείων, στο πλαίσιο του «Έξυπνου Σχολείου», εκτιμώντας ότι εάν το πρόγραμμα συνεχιστεί με τους ίδιους ρυθμούς, έως το τέλος του 2008 θα έχει ολοκληρωθεί το σύστημα ευρυζωνικότητας.
Ο υπουργός αναφέρθηκε στο νέο νόμο, που δόθηκε προχθές σε δημόσια διαβούλευση, για τα άτομα με αναπηρία. Προβλέπεται, όπως είπε, όχι μόνο η αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, αλλά και η θεσμοθέτηση της οργανικότητας των θέσεων των αποφοίτων του Τμήματος και άλλων ομοειδών σχολών στην Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση.
Προβλέπεται παράλληλα η οργανικότητα των θέσεων και του βοηθητικού προσωπικού, ώστε να μην παρατηρούνται στο εξής καθυστερήσεις στην κάλυψη θέσεων και επομένως μη σωστή λειτουργία των Ειδικών Σχολείων ή των Ειδικών Εργαστηρίων.
Ο υπουργός ενημέρωσε ότι έχει καλέσει τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων να συνεργαστεί με τις Νομαρχίες για να αντιμετωπιστούν κατά προτεραιότητα οι ανάγκες των Ειδικών Σχολείων.
Επανέλαβε τη δέσμευση ότι τουλάχιστον ένα σχολείο θα μπορούσε να ενταχθεί στον προγραμματισμό του υπουργείου, ενώ μπορούν να ενταχθούν περισσότερες παρεμβάσεις κτιριολογικές στα προγράμματα ΣΔΙΤ, που ξεκινούν με υψηλότερες ταχύτητες, όπως είπε.
«Εάν υπάρξει πρόταση ολοκληρωμένη για την ένταξη στα προγράμματα ΣΔΙΤ από το νομό, θα ανταποκριθούμε και θα ευνοήσουμε και την γρήγορη προώθηση της πρότασης αυτής», ενημέρωσε ο κ. Στυλιανίδης.

Αναπληρωτές
Σχετικά με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, ανέφερε ότι μελετάται το ενδεχόμενο να υπάρξει ρύθμιση, «η οποία θα πρέπει να εξετάζει με μεγάλη προσοχή και τις αποφάσεις του ΣτΕ για να μην προσβάλλει την αξιοκρατία, αλλά να έχει και κοινωνικό χαρακτήρα, δηλαδή να λαμβάνει υπόψη και το γεγονός ότι υπάρχουν πάρα πολλοί, που αν και ήταν έστω και μία φορά επιτυχόντες του ΑΣΕΠ, δουλεύουν επί χρόνια ως αναπληρωτές και δεν μπόρεσαν ποτέ να προσληφθούν κανονικά». Λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν, όταν το θέμα μελετηθεί με ακρίβεια.

Πανελλαδικές εξετάσεις
Σε ό,τι αφορά στις πανελλαδικές εξετάσεις που ανοίγουν «αυλαία» στις 20 Μαΐου, ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι οι διαδικασίες προετοιμασίας έχουν γίνει νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά. Έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και σε πολλές περιπτώσεις θα υπάρχουν και πιλοτικές εφαρμογές νέων συστημάτων ασφαλείας.
Για το θέμα της αποσύνδεσης του Λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ανέφερε πως «έχουμε δεσμευτεί προγραμματικά ότι εντός της συγκεκριμένης προγραμματικής περιόδου θα ανοίξει ο δημόσιος διάλογος και την επόμενη κυβερνητική περίοδο θα αναπτυχθεί η σχετική νομοθετική πρωτοβουλία.»

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου