ΒΙΚΤΩΡΑΣ ΡΕΣΤΗΣ: Γιατί όχι και στο Βόλο…

Τελευταία ενημέρωση: 2008-04-02, 00:00:00
Ο εργασιομανής εφοπλιστής Βίκτωρας Ρέστης, της γενιάς των 40ρηδων επιχειρηματιών ισχυρών κληρονόμων μεγάλης περιουσίας, είναι τα τελευταία χρόνια ένα από τα πιο πολυσυζητημένα πρόσωπα στον κόσμο του επιχειρείν.
Ο Βίκτωρας Ρέστης πήρε τα ηνία της τεράστιας οικογενειακής περιουσίας το καλοκαίρι του 2004, όταν απεβίωσε ο πατέρας του, ο ιδιαίτερα δραστήριος εφοπλιστής Σταμάτης Ρέστης. Έτσι ο Βίκτωρας, έχοντας στο χαρτοφυλάκιό του έναν στόλο 74 πλοίων, έπεσε στην ευνοϊκή συγκυρία της υπερανάπτυξης της Κίνας, η οποία πραγματοποιείται και με τη βοήθεια της ελληνικής ναυτιλίας, πρώτης δύναμης στον κόσμο. Και πέτυχε.
Και όμως αυτός ο μικρόσωμος Πειραιώτης σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή. Από το καθαρό και σπινθηροβόλο βλέμμα του, από την καθαρή σκέψη του. Ένας πολίτης του κόσμου, που λατρεύει όμως την Ελλάδα και που δεν ξεχνά ποτέ την Κοκκινιά, εκεί όπου γεννήθηκε και ζυμώθηκε με τον κόσμο της θάλασσας. Χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία τον πλησιάσαμε και μας άνοιξε την καρδιά του. Έστω και για λίγα λεπτά . Εστω και στο όρθιο, μέσα στο χώρο όπου φυλάσσεται τους χειμερινούς μήνες ένα από τα σύμβολα του Ελληνισμού , όπως είχε χαρακτηρίσει ο ίδιος λίγα λεπτά νωρίτερα την Αργώ.
Η συζήτηση που είχαμε δεν μπορούσε να μην είχε αναφορές στην ελληνική ακτοπλοΐα και στην ιδιωτικοποίηση των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων, που τους τελευταίους μήνες έχει δημιουργήσει αναστάτωση σε όλα τα λιμάνια της χώρας. Η συζήτηση περιεστράφη και γύρω από την Αργώ. Η έκπληξη όμως ήλθε από αλλού. Το γεγονός ότι αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο εμπλοκής του με το Βόλο. Φαίνεται να είναι απόλυτα ειλικρινής στα λεγόμενά του «από τη στιγμή που θα είναι κάτι καλό και θα αποφέρει οικονομικά στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, γιατί όχι, να το δούμε»…
- Παρατηρείται μεγάλη αναταραχή τους τελευταίους μήνες λόγω της ιδιωτικοποίησης των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Η γνώμη σας;
- Η άποψή μου είναι αυστηρά προσωπική. Σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες πέρασαν από την ίδια φάση. Η Γαλλία, η Ιταλία και η Γερμανία, πέρασαν από τη φάση του επαναπροσδιορισμού, εάν οι κυβερνήσεις πρέπει να παρέμβουν ή όχι στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των λιμανιών. Αυτό συμβαίνει τώρα και στην Ελλάδα. Για τις αποκρατικοποιήσεις γίνεται λόγος εδώ και πολλά χρόνια. Κάποια στιγμή μαζί με τον πατέρα μου είχα ενδιαφερθεί για την εξαγορά της Ολυμπιακής, όπου χρόνια ακούμε ότι θα αποκρατικοποιηθεί. Τώρα στα λιμάνια υπάρχουν αντιδράσεις…
- Δεν είναι δικαιολογημένες;
- Είναι δικαιολογημένες, γιατί υπάρχει ένα καθεστώς που μπορεί αύριο- μεθαύριο να λήξει απότομα και να τεθούν εν αμφιβόλω δικαιώματα χρόνων για τους εργαζόμενους . Εκτιμώ ότι η κυβέρνηση δεν έχει την πολυτέλεια να διαχειριστεί επιπόλαια το συγκεκριμένο θέμα. Απλά αυτή τη στιγμή υπάρχουν στην επικαιρότητα άλλα ζητήματα που κατισχύουν στην ελληνική κοινωνία, όπως το ασφαλιστικό που πρέπει να το λύσει και μετά να λύσει τα υπόλοιπα. Οφείλω να πω και κάτι άλλο για το συγκεκριμένο θέμα. Ότι υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον για τα λιμάνια μας. Το λέω αυτό, γιατί όταν πουλιέται κάτι στην Ελλάδα, δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τους ξένους. Συμμετέχουν μόνον οι γνωστοί Ελληνες επιχειρηματίες, οι οποίοι ενδιαφέρονται γι΄ αυτά τα θέματα. Αντίθετα, στην περίπτωση των λιμανιών είναι μεγάλοι κολοσσοί. Παγκόσμιοι πρωταθλητές, θα έλεγα, στο χώρο τους. Είναι μία ευκαιρία, νομίζω, που δεν πρέπει να τη χάσουμε ως χώρα, γιατί θέλουμε όχι μόνο την τεχνογνωσία τους, που την έχουμε, αλλά φέρνουν παράλληλα και ένα κομμάτι του εξωτερικού εμπορίου, που δεν θα έρχονταν ποτέ στην Ελλάδα, άρα δημιουργούμε εμπόριο. Δημιουργούμε προστιθέμενη άξια στην οικονομία…
- Θα ήταν επιχειρηματικά επωφελής μία μελλοντική εμπλοκή σας με το λιμάνι του Βόλου ή για κάποια άλλα επενδυτικά σχέδια στο Βόλο;
- Θέλω να είμαι ξεκάθαρος μαζί σας και κατ΄ επέκταση με τους Βολιώτες. Με συνδέει μία φιλία χρόνων με το δήμαρχο της πόλης. Δεν θα κάνω τίποτα που δεν θα είναι προς το συμφέρον του τοπικού πληθυσμού. Δεν χρειάζομαι διαφήμιση και επιτυχία. Από τη στιγμή που θα είναι κάτι καλό και μπορεί να αποφέρει οικονομικά στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, γιατί όχι να το δούμε. Εγώ θα φέρω τους ανθρώπους που έχουν την τεχνογνωσία να κάνουν τις μελέτες, Ελληνες και ξένους, για να το κάνω. Να εμπλακώ όμως χωρίς τη συναίνεση της τοπικής οικονομίας για να μου ασκηθεί μόνο κριτική δεν υπάρχει λόγος.
- Χρόνια τώρα εδώ στο Βόλο συζητάμε ότι δεν έγινε εφικτό να συνδεθεί η πόλη με μία τακτική θαλάσσια γραμμή με τη Λαττάκεια, με την Ταρτούς ή με τη Σμύρνη…
- Το λιμάνι του Βόλου είναι ιστορικό. Δούλευε και λειτουργούσε σαν κομβικό σημείο για 5.000 χρόνια. Άρα ναι μεν έχουν γίνει ανακατατάξεις, ναι μεν έχουν περάσει τα εμπορεύματα προς Πειραιά και Θεσσαλονίκη, αλλά ο Βόλος μπορεί να λειτουργήσει για κάτι καινούργιο, που δεν το έχουμε ίσως σκεφτεί ακόμη. Για παράδειγμα όλες αυτές οι χώρες που δημιουργούνται δίπλα μας στη Βαλκανική δεν έχουν λιμάνια στην Αδριατική. Αρα ένας τρόπος να συμφιλιωθούν είναι να υπάρχει μία ικανοποιητική οικονομική ανάπτυξη μέσω μίας διόδου που να τους δίνει θαλάσσια διέξοδο.
- Δύο λόγια για το ταξίδι της Αργούς;
- Προέχει στο όλο εγχείρημα το ταξίδι να γίνει με ασφάλεια, με σωστή προβολή και με ικανοποιητικές συνθήκες. Αυτό θα είναι το κυρίαρχο μέλημά μας. Ό,τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε ενόψει της προετοιμασίας για τους Μεσογειακούς Αγώνες, θα το κάνουμε.
Επιτυχίες
και εκτός ναυτιλίας
Η πρώτη και εντυπωσιακή είσοδος του Β. Ρέστη σε μη ναυτιλιακές δραστηριότητες ήταν αυτή στην τράπεζα FBB, όπου οι φήμες ήθελαν να δημιουργείται ένας πιστωτικός οίκος που θα συγκέντρωνε το εφοπλιστικό κεφάλαιο, κάτι που έδινε αίγλη και στην ΑΤΕ που είναι μέτοχος.
Το μέλλον όμως απέδειξε ότι ο Β. Ρέστης ήθελε να ρευστοποιήσει με κέρδη, κάτι που κατάφερε να το κάνει, μαζεύοντας και από τους άλλους εφοπλιστές το 51%, το οποίο πούλησε στην Ασπίς Bank. Καλό deal θα πείτε. Επειδή όμως ο κ. Ρέστης, λίγο πριν πουλήσει το ποσοστό, ζητούσε με 3ετές business plan από την Τράπεζα της Ελλάδος άδειες για νέα καταστήματα, αυτό δημιούργησε ερωτηματικά και όχι καλή εντύπωση σε κύκλους της ΤτΕ και του τραπεζικού χώρου. Ωστόσο μπορεί η ΑΤΕ να ξαφνιάστηκε από την πώληση, ο Β. Ρέστης κέρδισε υπεραξίες, αλλά και τη φήμη του ρευστοποιητή!
Στο μεταξύ άρχισε να μπαίνει σε εισηγμένες εταιρίες, αρχίζοντας με την FG Europe, που και πάλι όπως με την Ιμάκο σήμερα, προκάλεσε απορίες η σκοπιμότητα της επένδυσης. Για την FG αυτή φαίνεται να επικεντρώνεται στον τομέα της ενέργειας (έναν δυνατό τομέα, αρκεί να υπάρξει αποτελεσματικότητα) και για την Ιμάκο στον τομέα του Περιοδικού Τύπου και των εκδόσεων, έναν αμφιλεγόμενο ως προς τα κέρδη κλάδο, αλλά με εξασφαλισμένη την πλούσια και κοσμική δημοσιότητα και φήμη.
Ο κ. Ρέστης ίδρυσε παράλληλα επενδυτική τράπεζα την First Financial Bank στο Μαυροβούνιο, ενώ έχει και συμμετοχή σε εταιρία ιδιωτικής υγείας,
Σήμερα ο κ. Βίκτωρ Ρέστης θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους Ελληνες εφοπλιστές, αφού διαθέτει 70 πλοία, ωστόσο το τελευταίο διάστημα επενδύει συνεχώς σε ελληνικές εταιρίες είτε είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών είτε όχι. Σε ηλικία λίγο πάνω από τα 40 είναι και τραπεζίτης, ασχολείται με τα media, συμμετέχει σε αλλαντοβιομηχανία, παρασκευάζει σούσι, πραγματοποιεί χερσαίες μεταφορές και ελέγχει ποσοστά σε δεκάδες άλλες μικρές και μεγάλες εταιρίες.
Τη ναυτιλιακή οικογενειακή εταιρία Enterprises Shipping ίδρυσε το 1974 ο πατέρας του Σταμάτης Ρέστης, ο οποίος έζησε για χρόνια στη Νότια Αφρική και πέθανε τον Ιούλιο του 2004. Από τότε ο Βίκτωρ «κατακτά νίκες», άλλωστε το δηλώνει και το όνομά του.
Τελευταία επιδεικνύει μια έντονη δραστηριότητα στην Ελλάδα και επενδύει σε συμμετοχές εισηγμένων εταιριών, όπως στην αλλαντοβιομηχανία ΝΙΚΑΣ, που διαθέτει το 6,5% των μετοχών, αφού κατέβαλε περίπου 8 εκατ. ευρώ και στην F.G. Europe, το 5,5%, αφού έδωσε 3 εκατ. ευρώ. Βέβαια οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το ποσοστό του στη συγκεκριμένη εταιρία θα αυξηθεί σταδιακά, καθώς ο λόγος που έφερε τον επιχειρηματία στην εταιρία είναι οι δραστηριότητές της στον τομέα της αιολικής ενέργειας. Επίσης διαθέτει το 35% της εταιρίας Japonica AE, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο των catering και παρασκευάζει κυρίως «σούσι» για τα σουπερμάρκετ και για τα εστιατόρια. Επίσης διαθέτει ποσοστό και στη μεταφορική εταιρία Imperio.
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
3
+
4
=