Αντε τώρα, με τέτοια θηλιά στο λαιμό που μας έχει βάλει «η μεγάλη φίλη και σύμμαχος» χώρα δια χειρός Τζορτζ Μπους, να ασχοληθείς με «ασήμαντα θέματα».
Η αλήθεια είναι, κ. Πρόεδρε, ότι αρχικώς πίστεψα ότι πρόκειται για κάποιο από τα συνηθισμένα πρωταπριλιάτικα αστεία των μέσων ενημέρωσης. Διότι άκουσα ότι από πρώτης Απριλίου οι κοινοπραξίες εταιριών που έχουν αναλάβει τον εκσυγχρονισμό τμημάτων των του εθνικού οδικού δικτύου, αυξάνουν τα διόδια. Και όχι τίποτα αυξήσεις συμβατές με την όλη οικονομική κατάσταση των πολιτών ή με τον επίσημο πληθωρισμό. Αλλά, παρακαλώ, αύξηση κατά 45%, για όσους ταξιδεύουν από και προς Βορράν (από 2 ευρώ πάνε στα 2,90 στα διόδια Σχηματαρίου και Αφιδνών). Και 32,5 % (2,70 από 2 ευρώ) για όσους κινούνται από και προς τον Νότο, στον άξονα Κόρινθος -Τρίπολη – Καλαμάτα.
Μια και μιλάμε αυτές τις μέρες για αμερικάνικα ήθη και πρακτικές, το μυαλό μου πάει στον πολιτισμό της Άγριας Δύσης: «Πρώτα κρέμασμα, ύστερα δίκη» -πράγμα για το οποίο πιέζουν και στην περίπτωσή μας: Πρώτα ένταξη των Σκοπίων και μετά… λύση.
Έτσι και οι εργολάβοι μας. Ακόμη δεν είδαμε τη δουλειά τους, στο χαράτσι επέπεσαν. Πρώτα είσπραξη και μετά έργα. Αυτό εσείς το λέτε «αυτοχρηματοδότηση» των έργων από τις εταιρίες που αναλαμβάνουν να τα εκτελέσουν; Διότι στο χωριό μου το λένε «μάζευε απ’ τους κακόμοιρους, να γίνεις νοικοκύρης».
Και πού πήγαν όλες εκείνες οι εν οργή και αγανακτήσει διατυπωμένες δεσμεύσεις του κ. Σουφλιά ότι θα επιβληθεί κράτος δικαίου και στα διόδια και θα πληρώνουμε κατά την αναλογία των χιλιομέτρων που κάνουμε, και όχι «κεφαλικό φόρο» κάθε φορά που περνάμε από κάποιο σημείο, ανεξαρτήτως του πού πηγαίνουμε, δηλαδή πόση χρήση του εθνικού δικτύου θα κάνουμε;
Αλλά πέρα από αυτό, σε μια περίοδο που ήδη ο πληθωρισμός τραβάει την ανηφόρα λόγω ενεργειακής κρίσης, είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή για ανατιμήσεις υπηρεσιών σε τέτοια ποσοστά; Από 32,5 έως 45 %;
Και καλά όσοι κινούνται για λόγους ψυχαγωγίας. Κομμάτια να γίνει. Όλοι αυτοί που είναι υποχρεωμένοι να κινούνται συνεχώς λόγω της δουλειάς τους, μετρήσατε πόση επιβάρυνση θα έχουν για να χρηματοδοτήσουν τις «αυτοχρηματοδοτούμενες» εργολαβίες;